Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد دانشگاهی برای پر کردن خلأهای های تحقیقاتی در بعضی از حوزه هاب استان گام‌های خوبی برداشت.

سید حشمت الله صمیمی دوست در بازدید از مرکز ژنتیک و مرکز آنالیز، فرآوری و بسته بندی عسل و محصولات فرعی زنبور عسل جهاددانشگاهی این استان افزود: با نگاه ویژه ای که استاندار محترم استان به این دو مرکز دارند پیگیری خواهیم کرد که از محل‌هایی که امکان دارد به این نهاد کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم استان تولید بالای عسل است، اما فقدان یک مرکز تحقیقاتی و بسته بندی عسل بر اساس معیارهای استاندارد همواره جزو دغدغه های مسئولین استانی بوده که خوشبختانه با راه اندازی این مرکز در جهاد دانشگاهی استان بخشی از آرزوهای دیرینه ما در حال برآورد شدن است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بسته بندی عسل به صورت انبوه بر اساس میزان عسل تولیدی استان، هم استان جایگاه واقعی خود را در  کشور پیدا می کند و هم امکان صادرات محصولات فراهم خواهد شد، همچنین امکان رقابت برای تولید کنندگان واقعی فراهم می شود، زیرا مصرف کنندگان با خیال راحت نسبت به خرید عسل با کیفیت اقدام خواهند  کرد و زمینه برای کسانی که اقدام به عرضه عسل تقلبی و بی کیفیت می کنند، فراهم نخواهد شد.
صمیمی دوست از زحمات و تلاش‌های رئیس و مجموعه جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در پویایی این مرکز تقدیر و تشکر کردند.
وی اظهار کرد: اقدامات انجام شده از سوی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد جدید و نیاز استان بوده اند.
هم‌چنین سید محمدقائم کاظمی بیدک، رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: حدود ۱۶ هزار معلول در استان کهگیلویه و  بویراحمد وجود دارد و نرخ معلولیت در این استان ۱۰ درصد است که نرخ بالایی است اما متأسفانه مرکز هیچ گونه مرکز خدمات تخصصی و آزمایشگاه ژنتیک در این استان وجود ندارد.
وی افزود: این مرکز می تواند در ارائه مشاوره، راهنمایی و درمان مراجعین، مفید واقع شود و باعث کم کردن رفت و آمدهای بین استانی مردم استان و کاستن از هزینه های درمان آنان شود. 
کاظمی اظهار کرد: مأموریت راه اندازی درمانگاه و آزمایشگاه تخصصی ژنتیک در استان کهگیلویه و بویراحمد از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.  
رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک می تواند در تشخیص و درمان بیماری کرونا، می تواند به مردم  مرکز استان، کمک نماید.
کاظمی تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۲ پزشک پاره وقت اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: تاکنون علاوه بر ساختمان ۸۰۰ متری این مرکز بیش از ۱۱ برای این مرکز هزینه کرده‌ایم و برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مرکز آنالیز، فرآوری و بسته بندی عسل و محصولات فرعی زنبور عسل در شهر یاسوج ایجاد و راه اندازی کردیم و تاکنون یک میلیارد تومان هزینه کرده ایم که برای تکمیل و بهره‌برداری از آن به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
کاظمی بیان کرد: با راه اندازی این مرکز برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد جهاد دانشگاهی عسل ژنتيك جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بسته بندی عسل راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  در بارش های اخیر تا ساعت ۱۸:۳۰ دیروز چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیشموک ۱۱ میلیمتر، سرآسیاب یوسفی ۹،سراب ننیز ۸، ستنگان ۷.۵،یاسوج فرودگاه ۷.۲،قلعه رئیسی ۷،موشمی زیلایی ۷،ده برآفتاب ۶.۵،دوگنبدان ۶.۲،دلی خمسیر ۶،دشتروم ۶،سی سخت ۵.۷،وزگ ۵.۵،گنجه‌ای ۵.۵،سیرون شبلیز ۵،لیکک ۴.۲،دهدشت ۴.۱،مارگون ۴،ممبی ۴،کالوس ۴،کریک ۴،تنگ پیرزال ۳،دیل ۳،باشت ۲.۵،لنده ۲.۵،بوستان ۲.۵ و امامزاده جعفر ۲ میلیمتر باران بارید. 

بارش باران در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش