Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه کار گروه پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه شورا‌های شهر و روستا در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرحبخش رئیس دادگستری، استوار زاده معاون دادستان، یزدانپناه رئیس شورای شهر، رحیم پور شهردار و بخشداران مرکزی و کوهساران و اعضا شورای اسلامی شهر راور در محل سالن کنفرانس دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه فرحبخش رئیس دادگستری راور ضمن خیر مقدم و خدا قوت به شهردار و منتخبین مردم در شورای شهر راور گفت: امروز مردم شهر راور با انتخاب خود مسئولیت خدمت رسانی و آبادانی شهر را به شما محول کرده اند شما نیز باید هدف خود را خدمت به مردم قرار داده و کار‌های خود را برای رضای خداوند و مردم انجام داده و همیشه خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود قرار دهید و در همه حال برای سنجش اعمال خودتان مردم را قاضی قرار دهید.

او در ادامه افزود: اعضا شورا با همدلی و همکاری خود و شهردار می‌توانند در پیشبرد اهداف خود موفق باشند و با مدیریت جهادی خدمات خوبی به همشهریان محترم انجام دهند.

فرحبخش عنوان کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و حفظ حقوق عامه و ماموریت ۵ سند تحول قضایی دادگستری شهرستان راور یکی از اولویت‌های کاری خود را پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری قرار داده است و تجربه نشان داده که همیشه پیشگیری بهتر از برخورد قانونی و قضایی است.

فرحبخش در پایان گفت: شورا‌های شهر و روستا با کمک شهرداران و دهیاران و همه مسئولان ادارات و نهاد‌ها باید اولویت کاری را ترویج فرهنگ صلح و سازش و بالا بردن سطح آگاهی‌های حقوقی خود و کارکنان و به دنبال آن پیشگیری از وقوع جرم در حوزه کاری قرار دهند و هر گونه ترک فعل و تخلف و جرم را سریعا به محاکم قضایی گزارش نمایند تا با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع شود.

در ادامه مجتبی استوار زاده معاون دادستان راور گفت: مسئولیتی که مردم به شما محول کرده اند یک امانت نزد شما می‌باشد و باید در حفظ آن کوشا باشید.

او در ادامه افزود: در نگاه امیرالمؤمنین (ع) به عنوان برترین و عادل‌ترین حاکم تاریخ اسلامی و بلکه تاریخ بشریت نیز پست‌های حکومتی به مثابه امانت‌هایی در دستان مسئولان جامعه و همچنین امری مقدس محسوب می‌شود که باید حق آن را به خوبی ادا کنند.

استوار زاده گفت: حضرت علی (ع) طی نامه‌اى خطاب به یکی از حاکمان اینگونه می‌فرماند که حوزه فرمانروایی ات طعمه تو نیست، بلکه امانتى است بر گردن تو در دستان تو مالى است از اموال خداوند عزوجلّ و تو خزانه‌دار هستى تا آن را به من تسلیم کنى. امید است که من براى تو بدترین والیان نباشم.

معاون دادستان راور در ادامه عنوان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم شهرداران و دهیاران و اعضا شورا‌های شهر و روستا باید ضمن رعایت قوانین و مقررات و شفاف سازی در اموال تحت مدیریت خود قرار داد‌های عمرانی را با رعایت کامل نکات حقوقی و قانونی تنظیم نمایند تا از تشکیل پرونده‌های قضایی جلو گیری شود و شهرداران و دهیاران می‌توانند با اصلاح رویه‌های غلط از ورود و وقوع جرایم پیشگیری کنند.

او در پایان افزود: دادستانی راور به عنوان مدعی العموم در راستای حفظ حقوق عامه کلیه فعالیت‌ها و اقدامات اشخاص و مسئولین را رصد می‌کند و با هرگونه جرم و تخلف و ترک فعل و سوءاستفاده از خلا‌های قانونی و دور زدن قانون برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

در ادامه یزدانپناه رئیس شورای شهر راور ضمن تشریح برنامه‌های شورای جدید شهر گفت:  شورای شهر دوره ششم شورایی همدل و صمیمی است که در این دوره سعی بر اجرای طرح‌های کارشناسی شده و علمی در شهرستان داریم.

او در ادامه گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا آماده همکاری و هم افزایی با دادگستری شهرستان می‌باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان قوه قضاییه شورا های شهر و روستا پیشگیری از وقوع جرم شورای شهر شهر راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند