Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس تایلند روز یکشنبه برای پنجمین بار در هفته گذشته با معترضان در نزدیکی محل سکونت نخست وزیر این کشور درگیر شد به طوری که افسران پلیس علیه معترضانی که به طرف آنها اشیایی پرتاب می‌کردند متوسل به استفاده از آب پر فشار و شلیک گاز اشک‌آور شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش از آن، کاروان جداگانه‌ای از خودروهای مردمی متشکل از هزاران خودرو و موتورسیکلت که در بحبوحه خشم و عصبانیت‌ها نسبت به نحوه رسیدگی دولت تایلند به پاندمی کرونا خواستار استعفای پرایوت چان-اوچا شده بودند، به طور صلح آمیز از بانکوک عبور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بار دیگر این اعتراضات ضد دولتی هفته‌های اخیر منجر به درگیری‌های خشونت‌آمیز در مقابل محل سکونت پرایوت شد. مقامات می‌گویند تجمع‌های عمومی در وضعیت فوق‌العاده کووید ۱۹ غیرقانونی هستند.

"ناتاووت سیکوآ"، یکی از سازمان‌دهندگان این کاروان مردمی و یک فعال سیاسی کهنه‌کار به محل این درگیری‌ها رفت تا از معترضان بخواهد به خانه‌های خود برگردند.

به دنبال اعتراضات سال گذشته که صدها هزار تن در آن شرکت داشتند اما توسط مقامات سرکوب شد، جنبش اعتراضی ضد دولتی به رهبری جوانان تایلند مجدد جان گرفته است.

همزمان با اینکه تایلند تقلا می‌کند تا با بدترین موج کووید ۱۹ که بسیاری ضعف مدیریتی دولت را مقصر آن می‌دانند، دست و پنجه نرم کند، دیگر گروه‌های سیاسی از جمله متحدان سابق پرایوت اکنون به این اعتراضات پیوسته‌اند.

‌در اعتراضات کاروانی صلح‌آمیز روز یکشنبه در بانکوک، هزاران معترض پرچم‌های قرمز رنگ به دست گرفته، بوق می‌زدند و روبان‌های قرمز رنگ به خودروهای خود آویزان کرده بودند.

سازمان‌دهندگان از طریق پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی برای طرفداران سخنرانی می‌کردند و به آنها تاکید داشتند که در جریان این اعتراضات فاصله اجتماعی تعیین شده را رعایت کنند.

بسیاری از ساکنین بانکوک برای سلام کردن به این کاروان‌ها به خیابان‌ها آمدند، آنها را تشویق کردند و حمایت خود را از آنها ابراز کردند.

ناتاووت پیش‌تر در جریان این راهپیمایی خودرویی گفت: هدف ما برکناری پرایوت از سمتش است و ما این کار را به طور صلح‌آمیز انجام می‌دهیم.‌

پلیس تایلند ضمن دفاع از استفاده از زور در جریان این درگیری‌ها، گفت: گاهی‌اوقات حفظ نظم عمومی ضروری است. ما در استفاده از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیک و آب پر فشار طبق استانداردهای بین‌المللی عمل کردیم.

"سووات جانگیودسوک"، رئیس پلیس تایلند بدون اشاره به اینکه آیا پلیس تمایل به استفاده از زور دارد یا خیر، گفت:‌ ما باید قانون و صلح را حفظ کنیم.

وی افزود: از اواسط ژوئیه سال جاری میلاد بیش از ۱۳۰ تن در تازه‌ترین دور از اعتراضات ضد دولتی بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايلند اعتراضات تایلند پلیس تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کتک زدن یک معترض توسط پلیس اسرائیل (+فیلم) وقتی کشاورزان اروپا را به هم می‌ریزند/ چرا و چگونه؟ (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان