Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، عباس اکبری شریف معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امروز در جلسه بررسی مشکلات دامداران شهریار در سالن جلسات شهرداری شاهدشهر اظهار کرد: محدودیت‌ در راستای منابع و نهاده‌های دامی را هیچ زمان کتمان نمی‌کنیم و اینکه به موقع و به مقدار نیاز در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد مورد پذیرش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۶ تعاونی دامداری در سطح استان تهران بر اساس جمعیت دام نهاده دریافت می‌کنند که بخشی از نیاز آن‌ها را تامین می‌کند و آنچه دامداران ما را مورد آزار قرار می‌دهد عدم عدالت در توزیع نهاده‌های دامی است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: موضوع بعدی اهمیت و اهتمام دامداران به موضوع سامانه جامع هویت‌گذاری دام‌ها است که بر اساس این اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی نهاده را تخصیص می‌دهد که میزان نهاده تخصیص داده شده در سطح تعاونی‌های استان تقسیم می‌شود.

اکبری شریف با اشاره به تاخیر در ارسال نهاده‌ها اضافه کرد: متاسفانه مشکل خام‌فروشی محصولات کشاورزی در دامداری‌های کوچک وجود دارد که ایجاد زنجیره‌های بخش کشاورزی و کشاورزی قراردادی به رفع این مشکل کمک خواهد کرد که تعاونی‌ها و تشکل‌ها در این زمینه علی‌رغم مکاتبات فراوان کوتاهی کرده‌اند‌.

وی ادامه داد: اساسا آنچه امروز از زنجیره غذایی در استان تهران و کشور است توسط واحدهای بزرگ ایجاد شده و سایر تشکل‌ها تا به امروز همتی برای اخذ مجوز زنجیره نداشته‌اند.

معاون سازمان‌ جهاد کشاورزی استان تهران گفت: موضوع از آن جهت است که دامداران امروز گله دارند که شیر آن‌ها را کیلویی ۶۴۰۰ تومان نمی‌خرند در صورتی که به ارزانی این قیمت اعتراض هست که ما نیز قبول داریم و وزارت جهاد نیز به آن اعتراض دارد و آنچه تصمیم‌گیری شده در سازمان حمایت از مصرف‌کننده بوده است و دست ما از آن مجموعه کوتاه بوده و وزارتخانه آن را قبول ندارد.

اکبری شریف خاطرنشان نشان کرد: گرانی شیر هیچ زمانی به نفع دامداران نبوده و فروش درست و عدم خام‌فروشی به دامداران کمک خواهد کرد و تعاونی‌ها می‌توانند در این راستا با هر کارخانه‌‌ای قرارداد ببندند و در یک سکو شیر را متمرکز کنند.

وی با اشاره به کاهش سرانه سبوس ادامه داد: برای حمایت از واحدهای سنتی دامداری تنها یک راه و آن عدم تحویل نهاده خام به آن‌هاست و نهاده خام باید در اختیار کارخانجات قرار داده شود تا آن‌ها در قالب کنستانتره با نظارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها به دامدار تحویل دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: ۸ واحد تولیدی در سطح استان تهران برای تولید کنستانتره نهاده دریافت کرده‌اند تا محصول به دامدارانی که خوراک کمتری دریافت ‌کرده‌اند، تزریق شود.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران جهاد کشاورزی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز