Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان کالاهای دولتی را که به عنوان سهم نذورات از سازمان صمت خوزستان دریافت می کند در ازای گرفتن تعهد پخت و پز نکردن به هیات های عزاداری ایام محرم تحویل دهد.

وی گفت: به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا و وضعیت خطرناکی که با آن درگیر هستیم هیات های عزاداری برای جلوگیری از ازدحام در صف های طولانی دریافت غذا و رعایت نکات بهداشتی از پخت غذا اجتناب کنند و نذر خود را به صورت بسته های غذایی خشک در بین مردم و نیازمندان توزیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا به دستور ستاد ملی کرونا پخت غذا در این شرایط کرونایی از سوی هیات ها نباید انجام شود و از تمامی هیات داران و صاحبان مواکب خواستاریم که تا جای ممکن پخت غذا را انجام ندهند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: متاسفانه کلیپ ها و تصاویری از ازدحام و صف های طولانی مردم برای دریافت غذای نذری منتشر شده است که باعث نگرانی برای انتشار هر چه بیشتر ویروس کرونا است.

وی گفت: ۲ هزار تن برنج و ۶۰۰ تن مرغ به عنوان کالای دولتی سهم نذورات هیات های عزاداری به استان اختصاص یافته است.

خروج سیمان از خوزستان ممنوع است

استاندار خوزستان تاکید کرد: خروج سیمان از استان تا زمانی که قیمت این کالا در استان ثابت شود ممنوع است و از پلیس راهور نیز درخواست همکاری جهت جلوگیری از خروج هر گونه بار سیمان از خوزستان را داریم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: متاسفانه خرید و فروش سیمان بدون برنامه ریزی و ساز و کار وارد بورس شد و باعث بی ثباتی قیمت این کالا در بازار استان شده است.

وی گفت: با پیگیری هایی که انجام گرفت مقرر شد که خرید و فروش سیمان در بورس در هفته گذشته لغو شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد  و همچنان سیمان در بورس عرضه می شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: عرضه سیمان در بورس باعث شده تا عاملان زیادی برای خرید سیمان پیدا شوند و هر کس که توانایی مالی بیشتری در هر جای کشور داشته باشد سیمان را خریداری کند و همین موضوع باعث کمبود و افزایش قیمت این کالا در بازار خوزستان شده است.

در ادامه این نشست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: جوجه ریزی از ابتدای مرداد ماه تا کنون در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد و نسبت به ماه قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با شدت نظارت در سطح استان و توزیع مناسب مرغ در بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در خوزستان از  هر کیلوگرم۴۰۰ هزار ریال به ۳۴۰ هزار ریال کاهش یافته است که با ورود مرغ تولید شده در مرداد ماه به بازار قیمت بیش از این  هم کاهش می یابد.

وی گفت: خوشبختانه ۱۳۴ مرغداری غیر فعال در استان با همکاری استانداری خوزستان دوباره به چرخه تولید بازگشته اند و تولید مرغ را آغاز کرده اند ، تولیدات این مرغداری ها در بهبهود تولید و عرضه مرغ در خوزستان بسیار اثرگذار خواهد بود.

خوزستان با دارا بودن سه کارخانه سیمان یکی از قطب های تولید این کالا در استان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا هیأت عزاداری خوزستان پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هیأت عزاداری خوزستان ویروس کرونا هیأت عزاداری خوزستان سلیمانی دشتکی هیات ها پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ورود به بازار خرید سیمان از طریق بورس با هدف کاهش قیمت مصالح و حذف واسطه‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مهدیار اسماعیلی اظهار کرد: در ادامه حمایت های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

وی کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده، با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی حمایت می شود.

وی یادآور شد: فولاد خریداری شده به‌زودی به پروژه های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرا تبصره های 1 و 2 ماده 13 قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر روش‌های مصوب در شورای عالی مسکن اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!