Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه بازدید سر زده از بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا، گفت: شهرضا از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز پر خطر قرار دارد و همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان رو به افزایش است.

وی با اشاره به کمبود‌های استان اصفهان در حوزه سلامت، افزود: بازدید از بیمارستان شهرضا به منظور حمایت از پرسنل بهداشتی و کسب اطلاع از کمبود‌ها بود که اولین کمبودی که شهرستان شهرضا هم مانند دیگر شهر‌های استان با آن مواجه است کمبود پرسنل بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: تیم سلامت در شرایط قبل از کرونا هم با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کردند، اما اکنون ما کمترین سرانه نیروی پرستار را نسبت به تخت‌های بیماران در استان اصفهان را داریم.

وی تصریح کرد: ظرفیت تخت‌ها بیش از حد معمول شده است و حجم بیماران کرونایی هر روز رو به افزایش است و معمولاً کمبود پرستار اکنون بیشتر از هر موقع خودش را نشان می‌دهد.

چنگیز با توجه به اینکه فشار کار بر روی پرسنل بهداشت بسیار زیاد شده است، گفت: تقریباً پرستاران ۱۸ ماه است که هیچ مرخصی و استراحتی نداشته‌اند و دائماً با استرس مواجهه با بیماران کرونایی رو به رو بوده‌اند و این طبیعی است که ظرفیت انسانی پرسنل بسیار شکننده شده باشد.

وی همچنین با اشاره به کمبود نقدینگی و اعتبارات بهداشتی در استان، بیان داشت: کمبود دوم هم که باز تنها اختصاص به شهرضا ندارد بحث کمبود اعتبارات است که به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد مراقبت از بیماران کرونایی، تأمین دارو و ملزومات فشار مالی زیادی را بر استان وارد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ما مردم را همکار خود می‌دانیم و لازم است که برای حفظ سلامتی خود تمام دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در مکان‌های تجمیعی سر بسته خودداری کنند.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان شهرضا دانشگاه علوم پزشکی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست