Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص کارشکنی‌ها در مسیر ساخت پد اورژانس هوایی در پردیس این دانشگاه اعلام نمود که با توجه به انتشار برخی مطالب عاری از واقعیت در فضای مجازی در رابطه با مکان تاسیس پد هلیکوپتر اورژانس در پردیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ادعای رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز در این رابطه باید گفت که با توجه به پهنه وسیع استان خوزستان و فاصله نسبتا زیاد برخی از شهرستان‌ها به مرکز استان، همواره موارد متعددی اعزام هوایی از شهرستان‌ها بمنظور انتقال بیماران بدحال به بیمارستان‌های بزرگ شهر اهواز انجام میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا توسعه زیرساخت‌ها و امکانات اورژانس هوایی برای حفاظت از جان مردم و خدمت رسانی سریع به بیمارانی که گاها فرصت زیادی برای نجات آنها در دست نیست بسیار حائز اهمیت است 

همچنین با توجه به این موضوع، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در محدوده قانونی متعلق به خود در محل پردیس دانشگاه اقدام به ایجاد پد هلیکوپتر اورژانس نمود تا بویژه در این روزهای سخت شیوع کرونا که به علت انتقال بیماران حاد تنفسی و نیاز فوری آنها به تخت مراقبت ویژه تعداد اعزام‌های هوایی به مرکز استان افزایش داشته، بتواند مسیر هموارتر و سریعتری برای خدمت رسانی به بیماران و مردم شریف استان خوزستان فراهم آورد. 

درحالیکه عملیات تاسیس این جایگاه مطابق روال طبیعی پیش میرفت اما ادعاهایی از سوی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز منجر به اختلال و توقف در روند ایجاد پد هلیکوپتر شد که متاسفانه جز اتلاف وقت و ایجاد خلل در روند خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت نتیجه دیگری نداشت.

درحالی از سوی رییس این دانشگاه ادعا شد محل تاسیس پد اورژانس هوایی در محدوده متعلق به آنها واقع شده که مطابق اسناد محکم موجود از سوی اداره ثبت اسناد و املاک، مالکیت این محل با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

نظر به اینکه عرصه واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به روایت سند مالکیت تک برگ دولتی به شماره پلاک ثبتی ۱۵۶۸/۵ بخش سه اهواز تحت مالکیت شرعی و قانونی این دانشگاه قرار گرفته و در این خصوص نقشه UTM آن که حدود و ثغور اربعه آن ترسیم و با سند موصوف تطبیق گردیده است، دانشگاه اقدام به شروع پروژه جایگاه اورژانس هوایی نمود اما متاسفانه با ممانعت غیرقانونی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز واقع شد. این موضوع در راستای قانون به کمیسیون حل اختلاف استانداری خوزستان منعکس گردید و مرجع موصوف با تشکیل جلسات متعدد با حضور مدیران اداره ثبت اسناد اهواز  و استماع نظرات و بررسی مدارک و مستندات طرفین و نیز استعلام از اداره ثبت اسناد اهواز و بازدید از محل با حضور طرفین در نهایت استاندار محترم به عنوان رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان مورخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ اقدام به صدور رای به شماره ۴۴/۱/۱۴۴۸۶ نمود که دلالت بر ذی حق بودن این دانشگاه دارد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن تاکید بر وضعیت فوق بحرانی ناشی از شیوع کرونا در استان خوزستان و لزوم اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری در نگاه به سلامت مردم به عنوان اولویت اول، از همگان بویژه نهادهای دانشگاهی درخواست دارد در مسیر ارائه خدمت به مردم همیار و همگام باشند.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کارشکنی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اورژانس هوایی پردیس دانشگاه استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی