Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ منصور زارع روز سه‌شنبه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبیین ایستادگی و مقاومت این عزیزان در هشت سال دفاع مقدس در زندان‌های دشمن بعثی عراق نشانی از ضرورت و مروج آزادگی و آزادمنشی است.

وی با گرامیداشت هفته نکوداشت آزادگان ( ۲۶ مرداد تا اول شهریورماه ) به نقش آزادگان در انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: برای خنثی‌کردن توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان باید از فرصت ماه محرم برای بیان خاطره  آزادگان و انتقال آن بین مردم و جوانان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهارکرد: باید از فضای مجازی و رسانه‌های مختلف گروهی در شرایط کنونی به نحو مناسبی از ظرفیت وجود آزادگان سرفراز برای ترویج روحیه انقلابی و ایستادگی در مقابل هجمه دشمنان بهره گرفت.

زارع با بیان اینکه در این خصوص تاکنون برخی اقدام های فرهنگی و ادبی از سوی برخی نهادها صورت گرفته است ، تصریح کرد: هرچند به دلیل اهمیت موضوع این موارد کافی نیست ،اما باید فعالیت‌های رسانه‌ای بیش از گذشته افزایش یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد خاطرنشان کرد: آزادگان سربلند میهن با سال‌ها مقاومت در زندان‌های دشمن بعثی به مردم و آینده‌سازان درس ایستادگی و دفاع از دین و ارزش‌ها آموختند.

به گفته زارع، آزادگان قهرمان با مقاومت جانانه خود در مقابل دشمنان برای همه مردم و جوانان در تمامی عصرها درس عزت، کمال، ولایتمداری و دشمن‌ستیزی دادند و باید این فرهنگ ارزشمند و درس ‌آموز حفظ شود.

همچنین ۲۳ مردادماه جاری معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفته بود که  بیشتر برنامه‌های سالروز بازگشت آزادگان به کشور به دلیل تداوم شیوع کرونا ، و حفظ سلامت همگانی برای اجرا در فضای مجازی تهیه شد.

محمدحسین فاضلی  در گفت و گو با ایرنا، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، کتابخوانی و نشست‌ های خاطره‌ گویی را مهمترین این برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: تماس تلفنی با آزادگان ،خانواده‌های آنها ،بررسی مسایل ، پیگیری نیازها، مطالبات ،تهیه فیلم از خاطره این عزیزان و انعکاس در رسانه‌های گروهی و فضای مجازی از دیگر برنامه هاست.

۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این رویداد ۲ هفته پس از اشغال نظامی کویت از سوی ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس  جمهوری وقت ایران بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

استان یزد ۷۵۱ آزاده دارد ،۲۴ تا ۳۰ مرداد در تقویم رسمی کشور هفته آزادگان نامگذاری شد و حدود ۱۲۰ مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. 

در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر  ار رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش  از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند. 

ارتش بعث عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با حمایت کشورهای غربی خصوصا ایالات متحده آمریکا و تعداد از کشورهای مرتجع منطقه به ایران حمله کرد و پس از حدود هشت سال در برابر رزمندگان اسلام مجبور به عقب نشینی به مرزهای بین المللی و قبول آتش بس شد.   

برچسب‌ها سالروز بازگشت آزادگان به کشور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد رسانه فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد سالروز بازگشت آزادگان به کشور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد رسانه فضای مجازی فضای مجازی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • آقای علم‌الهدی! چرا منیژه؟
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر