Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:18:43 GMT

توزیع ۶۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان در گرمی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۰۶۰۹

توزیع ۶۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان در گرمی

حجت الاسلام حمید بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: طرح اطعام حسینی در قالب پویش ایران همدل با هدف طبخ و توزیع غذای گرم میان محرومان و نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا از عید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پخت و توزیع نذری در ایام محرم سنت دیرینه‌ای بوده که سرشار از ارزش‌های انسانی و اسلامی است و در کنار همیاری و همت خیرین شهرستان گرمی و مردم نوع دوست، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید مردم این شهرستان است.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی با بیان اینکه ماه محرم امسال با شرایطی که از بیماری کرونا وجود آمده فرصتی ایجاد کرد تا اطعام دهی و نذورات مردمی در مسیر کمک رسانی به نیازمندان و افراد مستضعف در جامعه هدایت شود، افزود: این برنامه به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در قالب پویش اطعام حسینی در حال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل طبخ غذا تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غذای گرم پس از بسته بندی در آشپزخانه‌ها، درب منازل نیازمندان توسط گروه جهادی بسیج و جوانان مسجد توزیع می‌شود.

حجت الاسلام بهاری خاطر نشان کرد: امسال توصیه مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام کمک مؤمنانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و چه زیباست که محرم امسال علاوه بر عزاداری و عرض ارادت به امام حسین علیه السلام بستر کمک مؤمنانه نیز فراهم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح با یاد سردار رشید دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، از روز روز غدیر تا اربعین حسینی، ادامه دارد، گفت: از خیرین و افراد توانمند شهرستان گرمی در اقصی نقاط ایران اسلامی دعوت می‌کنیم برای کمک به افراد نیازمند و کم درآمد شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی را در این امر مهم یاری کنند.

برگزاری مراسم‌های محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی همچنین به نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم اشاره و اظهار کرد: اگر عزاداری امام حسین (ع) و قیام کربلا نبود انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت زیرا نهضت امام راحل برگرفته از قیام عاشورا بود

حجت الاسلام بهاری افزود: ملت ایران اسلامی و شیعیان جهان هر ساله مراسم‌ها این ایام را با شور و اشتیاق خاصی برگزار می‌کنند اما امروز جامعه گرفتار بیماری کرونا است و سلامتی و حفظ جان مردم برای ما بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه عزاداری ماه محرم تعطیل شدنی نیست گفت: عزاداری محرم در شهرستان گرمی تعطیل شدنی نیست و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در نحوه اجرای این مراسم تغییراتی دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گرمی با اشاره به اینکه برای بسیاری از مراسم‌ها شیوه نامه‌هایی تدوین شده است ادامه داد: مراسم عزاداری و آئین‌های محرم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بهاری گفت: امسال نیز مانند سنوات گذشته، مردم ولایتمدار شهرستان گرمی با برپایی مراسم عزاداری و ذکر مصیبت امام حسین (ع) ارادت و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند. این عزاداری‌ها که به تعبیر امام خمینی (ره) «اسلام را زنده نگه داشته» جریانی از آرمان‌گرایی را در جامعه به پا می‌کند. یادآوری هر ساله آرمان‌های جامعه اسلامی پدیده‌ای مبارک است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی ایام محرم به هیأت مذهبی شهرستان ابلاغ شده است و باید به صورت جدی رعایت شود، تصریح کرد: عزاداری در شهرستان گرمی با رعایت کامل دستور العمل محرم و پروتکل بهداشتی در فضای باز و حیاط مساجد و با استفاده از ماسک و رعایت ۲ ساعت زمان اعلام شده برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۵ هزار ماسک رایگان توسط تبلیغات اسلامی در بین عزاداران حسینی توزیع شده است، خاطر نشان کرد: نظارت شبانه بر هیأت‌های عزاداری از سوی اکیپ اعزامی متشکل از اداره تبلیغات و مسئولان به صورت مرتب و مستمر انجام می‌شود و امید است با همکاری و مشارکت خوب مردم شاهد قطع زنجیره انتقال این بیماری ویروسی باشیم.

کد خبر 5283126

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محرم 1400 اردبیل شهرستان گرمی تاسوعای حسینی ویروس کرونا ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا شیوع کرونا رسانه هیئت مراسم عزاداری آمار کرونا کرمانشاه بوشهر هیئت مذهبی عکس استانها محدودیت های کرونایی گرگان رعایت پروتکل های بهداشتی تبلیغات اسلامی اداره تبلیغات شهرستان گرمی حجت الاسلام مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)