Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسین‌زاده دبیر کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره برنامه وزیر پیشنهادی نفت با اشاره به حضور وی در کمیسیون و ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌هایش، گفت: آقای اوجی در حوزه‌های مختلف نفت و گاز، پخش و پالایش، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خامفروشی در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین در حوزه بین المللی و دیپلماسی انرژی مسلط هستند و برنامه‌هایشان به طور کلی مورد تأیید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به عنوان کسی که بیست سال سابقه فعالیت در زمینه نفت و گاز داشتم، وزیر را به خوبی می‌شناسم و ایشان پاک‌دست، فسادستیز و دارای برنامه در حوزه‌های پایین‌دست وبالادست هستند و امیدوارم که با انتخاب بازوان قوی در راستای پیشبرد اهداف وزارت نفت گام بردارند.

وی در پاسخ به چرایی کیفی بودن برنامه پیشنهادی و عدم ارائه آمار و محاسبات دقیق افزود: ایشان و سایر وزرا در حد چند روز برای تدوین و ارائه برنامه فرصت داشتند و قطعاً در این چند روز با تغییراتی که صورت می‌گیرد، برنامه‌ها برای ارائه در صحن علنی دقیق‌تر می‌شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اشاره به قانون پتروپالایشگاه‌ها در برنامه وزیر پیشنهادی نفت افزود: با توجه به اینکه اصلاحیه این قانون به تازگی تدوین شده و هنوز ابلاغ نشده است در برنامه پیشنهادی وزارت نفت نیامده است، اما قطعاً با ظرفیت‌های خوبی که این قانون برای احداث پتروپالایشگاه‌ها دارد، مورد توجه وزیر پیشنهادی خواهد بود.

دبیر کمیسیون انرژی درباره روند بررسی وزیر نیرو هم گفت: برنامه پیشنهادی آقای محرابیان هم خوب بود ولی چند نکته و ابهام پیرامون آن مطرح است.

وی ادامه داد: نکته اول درباره مباحث تأمین مالی برنامه است. در واقع وقتی وزارت نیرو ۵۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکارها و نیروگاه‌سازها بدهی دارد، چگونه می‌توان قول افزایش ظرفیت ۴۰ هزار مگاواتی داد؛ بنابراین نحوه تأمین مالی اقدامات و برنامه‌ها باید دقیق شود.

حسین‌زاده در ادامه گفت: بحث بعدی درباره نحوه توسعه بهینه نیروگاه‌ها است. در برنامه آقای محرابیان ۴۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید به چند بخش تجدیدپذیرها، سیکل ترکیبی، صنایع، گازی و… تقسیم شده‌است. اما وقتی می‌توان راندمان بالاتری از مثلاً تجدیدپذیرها گرفته شود چرا باید نیروگاه‌های با راندمان پایین‌تر مثل نیروگاه‌های گازی احداث شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طرح‌هایی مثل مدل تعرفه‌گذاری پلکانی (IBT)در برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی نیرو نیامده است، گفت: برنامه آقای محرابیان نیز فوری تدوین شده و دارای ناقصی است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در مجموع نگاه کمیسیون به ایشان مثبت است، افزود: باید برنامه اصلاح‌شده وزرا که در صحن علنی که به صورت شفاهی و مکتوب ارائه می‌شود را بررسی کرد و نظر نهایی را داد.

کد خبر 5283245

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نفت وزارت نیرو حسین حسین زاده کمیسیون انرژی مجلس جواد اوجی علی اکبر محرابیان ویروس کرونا تعطیلات کرونایی قیمت دلار واکسن کرونا مرکز مدیریت راه های کشور گمرک ایران دولت سیزدهم صادرات غیرنفتی شاخص کل بورس قیمت نفت قیمت سکه بهار آزادی مهرداد جمال ارونقی سازمان هواپیمایی کشوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف

یک روز پس از واژگون شدن خودرو ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل در شهر رمله، این‌بار هایم بیتون، وزیر آموزش این کشور دچار حادثه رانندگی شد. بیتون در این حادثه که در خیابان‌های اورشلیم رخ داد به همراه پدرش بود. به گزارش الحدث، بیتون آسیب جدی ندیده است، اما پدرش با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه