Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان در این روزهای‌گرم تابستان که کرونا با سرعت بالایی درحال تازیدن و داغدار کردن برخی از هموطنانمان است بسیاری از ما هنوز خطر این ویروس منحوس را جدی نگرفته و با سهل انگاری جان خود و خانواده خود را به خطر می‌اندازیم.

به‌گزارش ایسنا، تنها یک گشت چند دقیقه‌ای درسطح شهر برای مشاهده عدم رعایت بسیاری از شهروندان و گردش ویروس کرونا بین افراد جامعه کافیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفه باتوجه به جولان کرونا دلتا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز هم بسیاری از مردم قصد جدی گرفتن خطر این ویروس مرگبار را ندارند.

وقتی علت عدم رعایت را از افرادی که در معابر عمومی درحال تردد هستند جویا می‌شویم از خستگی حاصل از رعایت کردن پروتکل‌ها در یک سال و چندماه گذشته سخن می‌گویند، اما آیا چند ساعت خوش‌گذرانی ارزش یک عمر حسرت را دارد؟

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در روزهای گذشته خبرنگار ایسنا میزان رعایت مردم و صنوف را از مسئولین مربوطه جویا شد.

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های همدان

فرماندار همدان به ‌عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۴۰ هزار واحد صنفی طبق مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده ‌است اما متأسفانه مردم به هیچ‌وجه به‌ رعایت‌پروتکل‌های بهداشتی توجهی ندارد.

محمدعلی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان‌کرد: در ساعاتی از روز به قدری تراکم جمعیت در سطح شهر بالاست که شاهد ایجاد ترافیک در برخی از نقاط هستیم.

وی با اشاره بر تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های همدان، افزود: متأسفانه به دلیل تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها اقدام به احداث بیمارستان صحرایی کرده‌ایم که البته ظرفیت بیمارستان صحرایی شهید بهشتی نیز تکمیل شده است.

این مقام مسئول از احداث بیمارستان صحرایی بعثت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اوضاع کرونا در همدان بسیار وخیم است مجبور به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بعثت شده‌ایم.

محمدی با اشاره بر نظارت برمحدودیت‌های جاده‌ای، تصریح کرد: پلیس‌راه استان به‌طور جدی در این بحث ورود پیدا کرده و از ورود هرگونه خودروی غیربومی به استان‌همدان جلوگیری می‌شود.

وی درپایان گفت: از مردم تقاضا داریم برای حفاظت از جان خود و خانواده خود و همچنین تمام کسانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خطر ویروس کرونا را جدی گرفته و مسئولین را در راستای کنترل این اپیدمی یاری‌کنند.

رعایت ۹۰ درصدی محدودیت‌ها توسط اصناف

دبیراجرایی اتاق‌اصناف با اشاره به واحدهای صنفی دارای مجوزفعالیت، افزود: درحال‌ حاضر تمامی صنوف به جز میوه فروشان، قصابی و مرغ فروشان، نانوایی‌ها، خوار و بار فروشان، سوپرمارکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی تعطیل می‌باشند.

سعید داراب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، از رعایت ۹۰ درصدی محدویت‌ها توسط  واحدهای صنفی خبر داد و گفت: در بازرسی‌های انجام شده توسط همکاران‌ما خوشبختانه شاهد رعایت ۹۰ درصدی محدودیت‌ها توسط واحدهای صنفی هستیم البته گفتنی‌است که ۱۰درصد از صنوف به صورت دانسته یا ندانسته محدودیت‌های اعمال شده را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره براعمال قانون واحدهای متخلف، خاطرنشان‌کرد: همکاران ما ابتدا به واحدهای متخلف تذکر داده و در صورت عدم‌توجه این واحدها اقدام به پلمپ واحد صنفی خواهند کرد که خوشبختانه تمامی واحدهای صنفی همکاری خوبی با بازرسان‌ اتاق‌اصناف و اتحادیه‌ها داشته و تا به این لحظه تمامی موارد با تذکر حل شده ‌است.

این مقام مسئول بابیان تعداد بازرسی‌های انجام شده درطول روز، تصریح‌کرد: همکاران ما در قالب چهار تیم بازرسی درچهار حوزه شهری اقدام به گشت‌زنی کرده و هرکدام از این تیم‌ها روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد صنفی را بررسی می‌کنند.

وی اظهارکرد: با توجه‌به تعطیلی تمامی ادارات، بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌ها درسطح شهر درحال گشت‌زنی بوده و از مردم تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود محدودیت‌های اعمال شده را تا زمان مقرر رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی محدودیت های کرونایی تعطیلی اصناف استانی اقتصادی محدودیت های اعمال شده پروتکل های بهداشتی بیمارستان صحرایی ظرفیت بیمارستان رعایت ۹۰ درصدی واحدهای صنفی محدودیت ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود