Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:58:05 GMT

تخریب ۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۱۸۹۸

تخریب ۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان

غلامعباس بهرامی‌نیا سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای مالکان ۴۵ سازه غیر مجاز دیگر نیز اخطار صادر شده است افزود: سال گذشته در بازه زمانی یاد شده ۶۲ مورد تخلف ساخت و ساز در حریم راه‌های استان شناسایی شد و ۱۳ مورد نیز تخریب شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تاکید کرد: این اقدام در راستای اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ های کشور مبنی بر حفظ حریم راه‌ها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی‌نیا حریم قانونی آزادراه‌ها را  ۳۸ تا ۶۰ متر، بزرگراه‌ها ۳۸ متر، راه‌های اصلی ۲۲.۵ متر، راه‌های فرعی ۱۷.۵ متر و حریم راه‌های روستایی را ۱۲.۵ متر از آکس محور (حد نهائی تا محور راه) عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه با متخلفان برابر تبصره یک ماده ۶ قانونی ایمنی راه‌ها برخورد قانونی می شود گفت:این اداره کل طبق وظیفه قانونی خود از هر گونه ساخت ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ ها و ۱۰۰ متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری می کند.
بهرامی نیا اظهار داشت:متقاضیان قبل از هرگونه ساخت و ساز اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی باید برای اخذ مجوز قانونی به اداره های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه کنند.

خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر جاده است که از این میان ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر جاده روستایی است.

برچسب‌ها تردد جاده ای خوزستان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تردد جاده ای خوزستان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تردد جاده ای خوزستان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده ای خوزستان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد.
مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تلاشهای  حوزه ایمنی  در سال گذشته یکی از  استانهای برتر بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  افزود:در سال گذشته یکصد کیلومتر  از راههای مواصلابی استان نصب نبیوجرسی انجام شده است  که در کاهش  تصادفات موثر بوده است.
وی روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و گفت: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
شیروانی با  قدردانی  از عملکرد صدا و سیما ودیگر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی  افزود:همه ی این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین