Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی که کد ارور UE یا uE بر روی صفحه ماشین لباسشویی ال جی شما ظاهر می شود، نشانگر عدم تعادل بار در دستگاه است. در اکثر موارد، برطرف کردن این مشکل با تنظیم بار یا با تراز کردن دستگاه امکان پذیر می باشد. در صورتی که ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی با ایجاد تعادل بار در ماشین همچنان برقرار بود، ممکن است قسمتی از دستگاه دچار خرابی شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام بروز کد خطای uE، ماشین لباسشویی سعی در رفع آن دارد. دستگاه پر از آب می شود تا تعادل بار را ایجاد نماید. پس از آن تخلیه شده و سعی در چرخش مجدد ماشین دارد. لباسشویی بایستی این کار را سه بار تکرار کند. در صورت برطرف نشدن مشکل، کد خطا از uE به UE تغییر می کند، که نشانگر عدم توانایی دستگاه در متعادل نمودن بار است. مرکز تعمیراتی پارسینا سرویس کرج بعنوان نمایندگی ال جی در کرج در این مقاله سعی نموده توضیحات کاملی در مورد علت نمایش کد خطا UE و نحوه برطرف نمودن آن به شما ارائه نماید تا بدون نیاز به سرویس کار، خودتان در منزل مشکل ارور دستگاه را حل نمایید.

رفع کد خطا یا ارور UE  در ماشین لباسشویی ال جی

از متعادل بودن بار درون ماشین اطمینان حاصل کنید

این موضوع که دستگاه  بیش از حد بارگیری نشده باشد را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم بار اضافه را از آن خارج کنید. در صورت عدم تعادل بار در ماشین، با اضافه یا حذف کردن البسه و پوشاک درون آن تعادل را ایجاد نمایید. غالباً وسایل بزرگ و پرحجمی همچون بالش و پتو و یا در برخی مواقع بارهای کوچک می توانند ماشین لباسشویی را از تعادل خارج نمایند. برای رفع چنین مشکلی، با توجه به تنظیمات چرخه شستشو، اقدام به اضافه یا حذف نمودن مواردی نمایید. اگر ماشین لباسشویی شما درب از بالا است، بررسی کنید که چسبیدن اجسام در اطراف همزن ماشین سبب ایجاد این مشکل نشده باشد.

یک چرخه شستشو و آبکشی را اجرا کنید

دستگاه را خالی نموده و سپس اقدام به اجرای یک چرخه شستشو و آبکشی نمایید. این چرخته باید تقریباً 20 دقیقه به طول انجامد. در پایان چرخه، ببینید که آیا همچنان بر روی صفحه نمایشگر دستگاه، خطای uE یا UE نشان داده می شود یا خیر. در صورت نمایش این کد ارور، راهکار بعدی را جهت رفع مشکل به کار گیرید. در صورت عدم نمایش کد خطا، حواستان باشد دستگاه را مجدداً بیش از اندازه بارگیری نکنید و تعادل را در بارهای بعدی برقرار نمایید. مطمئن شوید که ماشین بر روی سطح صاف قرار دارد  تا دیگر این مشکل تکرار نشود.

مطمئن شوید که ماشین بر سطح صاف واقع است

از دستگاه تراز جهت اطمینان از صاف بودن سطح ماشین لباسشویی بهره گیرید. سطح ماشین را از جلو و عقب و در پهلوها بررسی نمایید. در صورت عدم یکنواخت بودن سطح ماشین لباسشویی، به تنظیم پایه های دستگاه بپردازید تا مشکل برطرف شود. در ماشین های لباسشویی درب از بالا، محافظ پلاستیکی اطراف مخزن را چک کنید تا  یک طرف بیشتر از طرف دیگر نمایان نباشد. در صورت متمایل بودن مخزن به یک سمت، باید پایه های دستگاه را طوری تنظیم کنید که طرفی که مخزن به آن سمت متمایل است بالا بیاید.

با تنظیم پایه های دستگاه، سطح ماشین لباسشویی را تراز کنید

خیلی از لباسشویی ها از چهار پایه تراز در زیر ماشین جهت تراز کردن برخوردارند. به منظور تنظیم پایه های تراز، اقدام به شل کردن مهره قفل کننده روی پایه با آچار نمایید. سپس به چرخاندن پایه ها در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت آن به منظور بلند یا کوتاه نمون پایه ها کنید. پایه ها را به گونه ای تنظیم کنید که سطح دستگاه یکنواخت گردد. پس از مطمئن شدن از تراز بودن سطح ماشین لباسشویی، جهت قفل شدن پایه ها در جای خود، مهره های قفل کننده را محکم کنید.

تراز بودن پایه ها را بررسی نمایید

علاوه بر یکنواخت بودن سطح ماشین لباسشویی، چهار پایه تراز دستگاه نیز باید محکم روی زمین قرار گیرند تا هنگام چرخش، ماشین دارای تعادل باشد. در صورتی که کف زمین بسیار لغزنده باشد برای اینکه لباسشویی را متعادل نگه دارید، توصیه به استفاده از پدهای ضد لغزش جهت جلوگیری از حرکت دستگاه در طول چرخه شستشو می گردد. مهره های قفل کننده که سبب محکم شدن پایه ها در جای خود می شوند نیز باید در برابر پایه ماشین لباسشویی محکم باشند. می توانید از آچار جهت اطمینان از محکم بودن مهره های قفل کننده استفاده نمایید.

به بررسی مهره نصب روتور بپردازید

این راهکار به اندازه موارد بالا متداول نیست، اما اگر همچنان با کد ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی خود مواجه اید، از محکم بودن مهره نصب روتور که مجموعه روتور را بر روی استاتور نگه می دارد، مطمئن شوید. همچنین می توانید از محکم بودن پیچ و مهره نصب استاتور که مجموعه استاتور را محکم می کنند اطمینان حاصل کنید. در صورت آسیب دیدگی پیچ ها، تعویض آنها می تواند سبب رفع مشکل گردد. ماشین را از منبع تغذیه قبل از برداشتن پنل ها جهت دسترسی به مجموعه استاتور جدا کنید.

در آخر اینکه نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی پارسینا سرویس به شما توصیه می نماید در صورتی که با وجود مطالعه این مقاله کماکان نتوانسته اید مشکل کد خطای لباسشویی خود را رفع نمایید، از دستکاری خودسرانه دستگاه پرهیز نمایید و فورا با مراکز و نمایندگی های مجاز و معتبر تعمیر لوازم خانگی تماس حاصل نمایید.

2121

کد خبر 1545993

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ماشین لباسشویی ال جی قفل کننده تعادل بار پایه ها ارور UE بر روی کد خطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • فیلم| متفرق‌کردن معترضان اسرائیلی با ماشین آب‌پاش
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!