Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیمی نژاد گفت: اولین‌سوگواره ملی و مجازی حسین (ع) شهید راه قرآن باحمایت و نظارت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده، برنامه‌های مختلفی برای مخاطبین در بستر‌های فضای مجازی فراهم کرده است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید مجتبی عظیمی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: بستر‌های فضای مجازی پس از شیوع ویروس منحوس کرونا به یکی از ارکان اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های جوامع بدل شده و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: کارگروه قرآن عملیات محرم در ایام محرم و صفر به دلیل وجود محدودیت‌های کرونایی قسمت اعظمی از فعالیت‌های خود را به فضای مجازی اختصاص داده که در قالب اولین سوگواره ملی و مجازی حسین (ع) شهید راه قرآن، با مشارکت ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور و با محوریت استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، همدان و گلستان از ابتدای محرم کار خود را آغاز کرده و تا پایان تابستان فعالیت خود را ادامه خواهد داد. هر یک از استان‌های محوری با بهره‌گیری از تمامی امکانات خود در بستر‌های مجازی اعم از سایت‌ها، پیج‌های اینستاگرام، کانال‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به صورت یکپارچه و هماهنگ با شعار محوری "ما نسل به نسل در پناهت هستیم" و شعار قرآنی "راه قرآن پیام عاشورا" این سوگواره ملی را برگزار می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برنامه‌های این سوگواره افزود: در این سوگواره که با هدایت، حمایت و نظارت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده، برنامه‌های مختلفی برای مخاطبین و علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بستر‌های فضای مجازی و در اقصی نقاط کشور پیش بینی شده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات روزانه تفسیر قرآن کریم و کتابخوانی همراه با اهدای هدایا به برگزیدگان، برگزاری مسابقات هنری با موضوع محرم و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) شامل عکاسی، فیلم کوتاه، پادکست، موشن گرافی، نقاشی و…، برگزاری پویش‌های ملی هزاران ختم قرآن کریم در ایام محرم و صفر، هزاران ختم سوره مبارکه فجر در روز عاشورا، پویش تلاوت دسته جمعی سوره مبارکه فجر، پویش تلاوت معنا محور قرآن کریم در ابتدای هر مراسم عزاداری، پخش زنده تجمعات و هیأت‌های عزاداری شاخص قرآنی استان‌های کشور در صفحات مجازی و… اشاره کرد.

عظیمی نژاد این سوگواره را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و معارف غنی و ناب قرآن کریم و ایجاد روحیه مقاومت، شجاعت، بصیرت، جهاد و توجه بیش از پیش به الگو‌های انسان ساز قرآن کریم در جامعه به ویژه در جوانان و نوجوانان دانست و گفت: این سوگواره با مشارکت مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی و مؤسسات و خانه‌های قرآن در سراسر کشور در حال برگزاری است. در این سوگواره سعی شده آیات متناسب با فلسفه و پیام‌های قیام امام حسین (ع)، جهاد، شهادت، آیات منتسب به شخصیت والای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آیاتی که وجود نازنین ایشان در طول واقعه عاشورا تلاوت فرموده و به آن اشاره کردند به عنوان آیات محوری و هدف گذاری شده مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: علاوه بر تولیدات ادارات امور قرآنی استان‌ها در فضای محرم و قرآن کریم، قسمت اعظمی از محصولات این سوگواره به تولیدات مردمی و عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی از آنان اختصاص یافته و به نوعی مشارکت مردمی در این برنامه‌ها کاملاً مشهود و محسوس است.

علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره ملی و مجازی حسین (ع) شهید راه قرآن می‌توانند جهت شرکت و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی تلاوت به آدرس WWW.TELAVAT.IR و پیج اینستاگرامی ستاره باران به آدرس SETAREBARAN_IR@ مراجعه فرمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوگواره حسینی قرآن کریم حسینیه دانشجو سازمان دارالقرآن الکریم شهید راه قرآن فضای مجازی قرآن کریم برنامه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان

دریافت 12 MB کد خبر 6096109

دیگر خبرها

  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان