Web Analytics Made Easy - Statcounter

میهمان این برنامه تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران، صادق درودگر است. مدیر فوتبالی و مدیرعامل سابق باشگاه های تراکتور و سایپا. صادق درودگر در ابتدا از معیارهای خود برای انتخاب ترکیب یازده نفره تیم منتخب قرن گفت و در بخشی اظهاراتش عنوان کرد که افراد زیادی می توانند در تیم منتخب قرار بگیرند اما در این میان فاصله بین افراد کم است و اینجاست که سلایق و علایق شخصی تعیین کننده در انتخاب نفرات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی دیگر از این برنامه صادق درودگر به تمجید از شخصیت پرویز قلیچ خانی پرداخت و خاطره ای از این اسطوره فوتبال ایران بازگو کرد. انتخاب جالب دیگر درودگر در خط حمله بود. او در کنار علی دایی نام سردار آزمون، لژیونر فوتبال کشورمان که اکنون عضو باشگاه زنیت است را قرار داد و مصدومیت حسن روشن را دلیل غیبت نام این اسطوره در لیست تیم منتخب خود عنوان کرد. پیشنهاد ما به شما این است که این برنامه را تا انتها تماشا کنید.

به نام مهربان ترین مهربانان. اگر بخواهیم بهترین های قرن فوتبال ایران را معرفی کنیم هر کس ممکن است سلیقه، الگو و علایق مختلفی داشته باشد و براساس آن رای دهد. خیلی از افرادی که هستند و من انتخاب می کنم ممکن است مورد تایید دیگران نباشد یا خیلی هایشان مشترک باشد. خیلی از این افراد هم به هم نزدیک هستند و فاصله زیادی با هم ندارند ولی همین موضوع الگو و سلیقه را من داشته ام و همین مرا ترغیب می کنم آنها را انتخاب کنم.

دروازه بان.

از پست دروازه بان بخواهم شروع کنم، دروازه بان های بزرگی در کشورمان حضور داشته و دارند مثل احمدرضا عابدزاده، عزیز اصلی، علیرضا بیرانوند که فوق العاده بوده اند ولی در بین همه این ها ناصر حجازی را انتخاب می کنم چون معتقدم ایشان هم انسانی جسور بودند هم از نظر فنی استیل جدیدی از دروازه بانی را در سطح ایران به نمایش گذاشت و بین المللی شد و به دنبال جذب او بودند.

مدافعان میانی.

در دفاع میانی نفرات زیادی داریم که می توانیم به آنها اشاره کنیم مثل یحیی گل محمدی، نادر محمدخانی، رحمان رضایی، حسن کازرانی، نصرالله عبدالهی، مجید حلوایی، خدابیامرز میرزایی و خیلی دفاع های دیگر، محروم کلانتری، جواد الله وردی ولی من از حسن حبیبی و پرویز قلیچ خانی را انتخاب می کنم. پرویز قلیچ خانی هم در هافبک بازی کرده هم دفاع، در همه پست ها جزو دروازه بانی بازی کرده است ولی من در این پست ایشان را انتخاب می کنم چون یک رهبر بود و بازیکن بزرگی بود که تیم را به زیبایی رهبری می کرد. یک چیزی هم که من به آن علاقه داشتم، وقتی می رفتم به تمرینات و تمرینات تیم ها و پرسپولیس را می دیدم، همیشه یک کتاب دستش بود و در اتوبوس هم می نشست این کتاب را می خواند و از بیرون مشخص بود و من می گفتم ایشان متفاوت است. بعد ها هم با مهدی لواسانی دستگیر شد به خاطر اینکه می گفتند می خواسته فرح را بدزد و من در ذهنم آمد شاید آن علایقی که آدم در تفکراتش در جوانی دارد عامل آن است.

بک های چپ و راست.

درپست دفاع راست خیلی دفاع راست های خوبی داشته و داریم، ابراهیم آشتیانی، حسن نظری، جواد زرینچه، صادق محرمی ولی من مهدی مهدوی کیا را انتخاب می کنم چون بازیکن کاملی بود. سالها در این پست آمد و رشد کرد و یک خط جلوتر آمد ولی دفاع راست را به زیبایی بازی می کرد و فوق العاده بود. در دفاع چپ هم آندرانیک اسکندریان، جواد منافی را داشتیم ولی مجتبی محرمی انتخاب من است. مجتبی محرمی هم مثل قلیچ خانی در همه پست ها بازی کرد و فوق العاده بود، فوتبال را به زیبایی بازی می کرد.

هافبک راست و چپ.

در پست هافبک راست اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش ولی به غیر از علی پروین فکر نمی کنم کسی را بتوانیم بگذاریم. در هافبک دفاعی بازیکنان بزرگی داشته و داریم، محرم نویدکیا، سعید عزت اللهی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام ولی کریم باقری رابه همه ترجیح می دهم. در پست هافبک چپ وحید امیری فوق العاده است، مرحوم رضا احدی، عادلخانی ولی من فکر می کنم ابراهیم قاسمپور را باید آنجا قرار دهم. کسی که از ۱۶ سالگی به تیم ملی آمد و فوق العاده بود.

هافبک هجومی.

هافبک هجومی حمید درخشان، فرهاد مجیدی، محمد صادقی و کسانی دیگر را داشتیم ولی علی کریمی را من ترجیح می دهم. ایشان پشت فوروارد بی نظیر بود.

مهاجم.

در مهاجم، ناصر محمدخانی، خداداد عزیزی، مهدی طارمی، ایرج دانایی فرد، حسن روشن که فوق العاده بود و حیف که آسیب دید وگرنه من می توانستم ایشان را انتخاب کنم چون فوق العاده بود، مهاجمان خوبی داشته ایم ولی علی دایی و سردار آزمون انتخاب من هستند.

سه بازیکن برتر تیم منتخب قرن.

به عنوان بهترین بازیکنان قرن، اولین نفر پرویز قلیچ خانی، نفر دوم علی کریمی و نفر سوم علی دایی.

مربی قرن.

بهترین مربی قرن هم به نظر من نتایج شگفت انگیز حشمت مهاجرانی باعث می شود من ایشان را به اصغر شرفی، حسین فکری، حسن حبیبی، علی پروین و مرحوم پورحیدری ترجیح بدهم و ایشان را انتخاب کنم. ایشان مربی ایرانی بسیار بزرگی است که تیم ملی را برای اولین بار به جام جهانی برد.

داور قرن.

داوران بزرگی مثل محمد صادقی، برادران خوشخوان، مسعود مرادی، ترکی، محمد فنایی و خیلی کسانی دیگر داشتیم ولی علیرضا فغانی را نمی توانم با کسی دیگر مقایسه کنم، به نظر من فغانی کاملا متفاوت هستند با همه.

برترین تیم قرن.

بهترین تیم هم تیم ملی ایران ۲۰۰۶ را انتخاب می کنم که اگر تغییر کوچکی در یکی دو پستش داشتیم، یعنی دو پستش را از تیم ملی ای که الان داریم برمی داشتیم وآنجا می گذاشتیم که نمی خواهم اسمشان را بیاورم، فکر می کنم آن تیم می توانست صعود کند. ما فقط یک بازیکن مان کم می دوید و یکی دیگر هم نمی توانست نسبت به بقیه گلرها، گفتم بالاخره.

سه ورزشکاران برتر قرن.

بهترین ورزشکاران قرن هم من اولین نفر رسول خادم را انتخاب می کنم. هم الگوی اخلاقی است، هم الگوی ورزشی هم الگوی قهرمانی هم الگوی تلاش هم الگوی مردمی بودن و انسان بودن. بعد از آن حسن یزدانی که به نظرم فوق العاده است و در آخر هم علی کریمی. در بین بهترین های قرن هم از نظر اخلاقی، مرام، قهرمانی می شود محمد دادکان را هم اینجا قرار داد، همینطور محمد طالقانی. فکر می کنم اینها در مردمی بودن و انسان بودن فوق العاده هستند ولی ترجیح من این سه نفر است. برای هواداران خوب طرفداری آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. آرزو دارم ورزش ما به دست افراد کارشناس مطلع و به روز ورزش اداره شود تا نیاییم در المپیک ۵ مدال بگیریم و یک زن ۷ مدال بگیرد، کشور ژاپن برود نزدیک ۵۰ مدال بگیرد و ما با این وسعت جغرافیایی که داریم، یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار کیلومتر مربع در برابر کشوری که زلزله زده است و جزیره است و سیصد و هفتاد و هفت هزار متر مربع وسعت جغرافیایی دارد انقدر تفاوت داشته باشیم. علتش این است آنها هرکسی را سرجای خودش انتخاب می کنند و بین آدم ها فقط توانایی شان تمایز ایجاد می کند نه چیزی دیگر. فرم نظرخواهی تکمیل شده صادق درودگر

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخاب می کنم پرویز قلیچ خانی فوق العاده صادق درودگر تیم منتخب هم الگوی کنم چون تیم ملی ولی من پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات با حضور برترین ورزشکاران در بخش تکنیک (ممای) از باشگاه‌های برتر استان بوشهر به مدت یک روز برگزار شد.

این مسابقات در چهار رده سنی و اجرای هفت خط کونگ فو تو آ در بخش بانوان با حضور ۷۵ ورزشکار برتر از باشگاه استان بوشهر برگزار شد.

در پایان به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی استان بوشهر و مدال مسابقات اهدا شد و باشگاه مهر عالی‌شهر مقام اول مسابقات باشگاه آماتا مقام دوم و باشگاه آذرخش مقام سوم را کسب کردند.

نایب رئیس امور بانوان کونگ فو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر قهرمانان بخش ممای کونگ فو توآ استان بوشهر را از برترین‌های کشور اعلام کرد و گفت: از تمامی مربیان و ورزشکاران انتظار داریم سطح فنی خود را در سال جدید جهت کسب مقام‌های برتر حفظ کنند

طیبه عبدالهی از مسئول کمیته مسابقات مریم برگستوان و کادر اجرایی و داوران این دوره از مسابقات پریسا پیشه ور و نهال احمدزاده و خانم کریم زاده، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097348

دیگر خبرها

  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • ماجرای صعود به جام جهانی با آهنگ صادق بوقی!
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • صعود تنیس باز مازندرانی به جمع ۳۲ بازیکن برتر
  • صعود نوشاد به جمع ۳۲ بازیکن برتر
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • برترین گل‌های ال‌کلاسیکو با حضور ستارگان قدیمی (فیلم)
  • معرفی برترین‌های هفته دوم تنیس ساحلی کیش