Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست مشترک کارگروه نفت و گاز دولت سایه با حضور جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت و جمعی از کارشناسان حوزه انرژی در دفتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

جلیلی در ابتدای این نشست اظهار داشت: ادعای جریان انقلاب به ویژه در ایام انتخابات این بود که وضعیت فعلی با وضعیت مطلوب فاصله دارد و نباید بهانه‌ها مانع رسیدن به وضع مطلوب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این راستا افزود: بنابراین باید از فرصت اعتماد مردم به این جریان استفاده نمود تا کاستی‌هایی که در هشت ساله گذشته رقم خورده است، با اقداماتی درست و حساب شده جبران گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه با بیان اینکه هدف از برگزاری نشست مشترک با وزرای پیشنهادی، ارائه مشورت به منظور تایید، تصحیح یا تکمیل برنامه‌های ایشان است، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در پیام تنفیذ حکم ریاست جمهوری مبنی بر آنکه امروز کشور آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌هاست، همه‌ی نیروهای جریان انقلابی باید کمک کنند تا این هدف با موفقیت شکل بگیرد و انتظارات را برآورده کند.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق پیشرفت و جهش، کمک همه‌جانبه به دولت در اهداف ملی است، تصریح کرد: کمک کارشناسان به مسئولان دولت جدید، نه تنها پسینی بلکه می‌تواند پیشینی باشد؛ کارشناسان و دلسوزان باید وزرای پیشنهادی را یاری بدهند تا برنامه‌ی آنها جامع و دقیق باشد و نه تنها مشکلات را برطرف کند بلکه کشور را نیز جهش دهد.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه برنامه وزارت‌خانه‌ها تابعی از اهداف کلی دولت باید باشد، تاکید کرد: برخی از موضوعات کلان نظیر «ایجاد اشتغال»، «ارزآوری» و «بی‌اثر کردن تحریم» از جمله برنامه‌هایی است که فراتر از وزارت‌خانه‌ها و به عنوان «برنامه دولت» تلقی می‌شود؛ بنابراین می‌بایست ماموریت‌های متناسب با این برنامه‌ها در برنامه‌ی وزارت‌خانه‌های مربوطه تعریف شده باشد.

وی افزود: برای مثال در دوره‌های گذشته، بیشترین بار ماموریت ارزآوری به دوش وزارت نفت بوده است؛ در حالیکه همه‌ی وزارت‌خانه و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه دارای وظیفه و ماموریت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از آنجا که وزارت نفت متولی یکی از مهمترین مزیت‌های نسبی کشور است، هرچه مدیریت توانمند و کارآمدتر باشد، می‌تواند از فرصت‌ منابع نفت و گاز و نیروی انسانی ماهر کشور به بهترین نحو استفاده کند.

 

 

جلیلی در ادامه با اشاره به تصویب قانون توسعه پتروپالایشگاه‌ها در مجلس دهم و تدوین آیین‌نامه‌ی اجرایی آن در دولت گذشته، تاکید کرد: یکی دیگر از جنبه‌های مهم در ماموریت‌های وزارت‌خانه‌ها، استفاده از ظرفیت مشارکت مردم است که وزارت نفت به ویژه در حوزه توسعه پتروپالایشگاه‌ها با تامین مالی از طریق جذب سرمایه‌های مردمی، می‌تواند این ظرفیت را فعال کند و به بازار سرمایه نیز عمق ببخشد.

وی در این راستا تصریح کرد: طرح پیشنهادی دولت سایه در زمینه سپردن مدیریت مصرف انرژی به خود مردم (طرح وان) که مورد توجه رئیس جمهور محترم نیز قرار گرفت نیز در راستای مشارکت مردم در ماموریت‌های و برنامه‌های وزارت نفت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: همکاری میان وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو از جمله در حوزه افزایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر، سیکل ترکیبی و توزیع کنتورهای هوشمند می‌تواند موجب بهینه شدن مصرف انرژی در کشور شود و این هماهنگی باید به عنوان ماموریت در هر دو وزارت‌خانه، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

گفتنی است، گزارشی درخصوص راهکارهای افزایش درآمد صادراتی وزارت نفت، کاهش خام فروشی، افزایش زنجیره ارزش، تامین انرژی به ویژه برای صنایع و وزارت نیرو و همچنین توسعه میادین مشترک به عنوان اولویت‌های اصلی دولت در صنعت نفت از سوی کارگروه نفت و گاز دولت سایه در این نشست ارائه شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت انرژی جواد اوجی دولت سایه وزارت خانه ها برنامه ها وزارت نفت ی وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره در سالن جلسات اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

 در بخشی از این نشست، مدیر دفتر سرود  درباره بخش جوایز گفت: ما برای هر بخش جوایز مختلفی تعیین کردیم، چیزی که تعیین شده تندیس جشنواره، یک لوح تقدیر و جایزه نقدی خواهد بود.

حامد جلیلی در ادامه گفت: چون این دوره اول است ظرفیت فقط برای ایران بود نگاه ما فراتر از ایران است طبق رصد ما گروه های سرود می توانند فرامرزها کار کنند.

سمیعی درباره ارتباط با دیگر هنرمندان فعال شهرستان ها گفت: این جلسات استانی فرصت خوبی برای شناخت ظرفیت ها است ، این ارتباط در شهرستان ها الان در حال شکل گیری است .

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره مبلغ بودجه جشنواره گفت: ما عادت نداریم درباره بودجه صحبت کنیم گرچه کاملا گروه ها جهادی کار کردند، الان مبلغ دقیق نداریم.

جلیلی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره برپایی ادامه دار جشنواره گفت: بله جشنواره قرار است هر سال برگزار شود و انشالا این قسم هنر در مسابقات و جشنواره ها حضور داشته باشند.

سمیعی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره ارتباط با بدنه دانشگاهی کشور گفت: ما وقتی صحبت از بحث اکادمیک‌ می کنیم، یعنی این خلاها را احساس کردیم و یک پله جلو هستیم اما این سوال ذوابعاد است و این یکی از ابعاد است، ما از یک سو می توانیم برای مربیان و استعدادهای سرود کلاس های آموزشی طبقه بندی شده بگذاریم و دانشگاه اینجا می تواند کمک کننده باشد تا در یک ارتباط سازنده استعدادها معرفی شوند و این ظرفیت های گروهدهای کر بتوانند مبنای درسی قرار بگیرند و ما این امادگی را اعلام می کنیم که انی همکاری را با دانشگاه ها داشته باشیم.

سمیعی در ادامه در پاسخ به انتقادات به وضعیت سرود کشور گفت: ما همیشه منتقد شرایط و ساختار سرودی که وجود دارد هستم به باور من سرود یک اتفاق موثر است و می تواند بازگو کننده خیلی موارد باشد، اما در یک سردرگمی قرار گرفته است. اگر اینجا صحبت انتقادی نمیکنم به یک دلیل است که جشنواره مرکب حرکت است نه مقصد ، ما اینجا صحبت از اهمیت ابعاد اکادمیک می کنیم چون مشکلات ان را حس می کنیم و میخواهیم جبران کنیم تا این گروه ها را ترمیم کنیم.

جلیبی نیز اظهار داشت: تنها ارگانی الان با ما همکاری می کند مجموعه رسانه‌ای نهضت است و برای همکاری بیشتر با سایر نهادها  هم آماده هستیم.

سمیعی در پایان گفت: ما به یک راهبرد اجماعی در عرصه سرود کشور نیاز داریم و این بهترین اتفاق برای سرود است.

 این خبر در حال تکمیل است....

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»