Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هوآ چون ئینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که پکن از مقامات واشنگتن می خواهد تا برای پرهیز از وخیم تر شدن روابط دوجانبه چین- ایالات متحده، تماسهای رسمی خود را با تایوان متوقف کرده، به فروش تسلیحات نظامی به این کشور پایان داده و به سیاست چین واحد به طور کامل پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات این سخنگوی وزارت خارجه چین در ۳۹ اُمین سالگرد انتشار اعلامیه رسمی ایالات متحده- چین در مورد فروش تسلیحات نظامی به تایوان مطرحشد؛ اعلامیه ای که برای جلوگیری از وخیم شدن روابط دو کشور تهیه شده بود. با این حال چین و ایالات متحده بر سر تفسیر زبان این اعلامیه همچنان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

هوآ همچنین به یازده قرارداد تسلیحاتی اشاره کرد که با ارزشی بالغ بر ۱۸.۳ میلیارد دلار میان دولت «دونالد ترامپ» با تایوان به امضاء رسید و آن را گواهی بر نقض عهد واشنگتن خواند و گفت که دولت بایدن نیز با نخستین قرارداد تسلیحاتی با تایوان به ارزشی بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود که «عزم و اراده راسخ چین در حراست از حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی خود نباید دست کم گرفته شود؛ حتی اگر اتحاد دوباره و صلح آمیز خواست و آرزوی مشترک تمام مردم چین باشد».

گفتنی است، یک روز پس از آنکه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با عقد یک قرارداد تسلیحاتی بزرگ با تایوان موافقت کرد؛ دولت چین با محکوم کردن این اقدام، حق خود برای پاسخگویی متقابل را محفوظ دانست.

به گفته وزارت خارجه چین، تایوان بخشی از تمامیت ارضی این کشور است و فروش تسلیحات آمریکایی به منزله مداخله در امور پکن و نادیده گرفتن حق حاکمیت چین است.

کد خبر 5283768

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایالات متحده امریکا تایوان فروش تسلیحات قرارداد تسلیحاتی حاکمیت ملی افغانستان طالبان ایالات متحده امریکا عراق طالبان افغانستان شهر کابل فلسطین تحولات افغانستان لبنان رژیم صهیونیستی ترکیه اشرف غني روسیه انگلیس وزارت خارجه چین فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس