Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:17:32 GMT

فعالیت محرمی بانوان سراسر کشور در ۶ محور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۹۶۴۳

فعالیت محرمی بانوان سراسر کشور در ۶ محور

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه سعیدی نژاد «مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی» برنامه‌های ایام محرم را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل برای ایام محرم و صفر امسال ۶ مورد محور کاری با عناوین هیئت خانگی، آسمان روضه، هیئت کودکان، طلایه داران تبلیغ، کنش گری مردمی و شکوه مادری داشته است ادامه داد: «اولین پویش ما با شعار هرخانه یک حسینیه بود که خانواده‌ها را برای برگزاری هیئت‌های خانوادگی دعوت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط کرونا و مشکلاتی که برای برگزاری تجمع است هرکس می‌تواند در خانه خودش یک حسینیه داشته باشد و در منزل مراسم‌هایی برگزار کند. البته این هیئت‌ها با هیئت‌های زنانه این تفاوت را دارد که قرار است اعضای خانواده برای اباعبدالله الحسین مرثیه خوانی کنند و مادر و پدر و بچه‌ها نقشی در روایتگری داشته باشند. ما از مردم خواستیم تصاویر و ویدئوهای مراسم‌شان را در قالب حرف آورد برای ما ارسال کنند و ان شاالله در پایان این ایام به برگزیدگان جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.»

آسمان روضه

مدیرکل امورفرهنگی و تبلیغی بانوان با اذعان اینکه شرایط کرونایی محدودیت‌هایی را برای برگزاری مجالس بانوان ایجاد کرده است برای همین ما زیر آسمان روضه را مطرح کردیم گفت: «پیشنهاد ما این بود که برای برگزاری مجالس زنانه از فضاهای باز شهری از جمله پارک‌های بانوان، حیاط یا حتی حیاط پادگان‌ها و مکان‌هایی که می‌تواند به مجالس بانوان اختصاص پیدا کند، استفاده شود. به همین منظور از اداره کل‌های استانی خواستیم که در این مورد رایزنی کنند. برای این کار فراخوان و پوستری طراحی شد که در هراستان اعلام شود که هرکس خواست مجلس بانوان برگزار کند می‌تواند از دفتر اداره کل استان با روالی که استان تعریف کرده است مکان بگیرد و هیئت را در فضای باز برگزار کند.»

هیئت کودکان

یکی دیگر از کارهای اداره کل امور بانوان برای ایام محرم پیگیری هیئت‌های دوستدار کودک و ایجاد خیمه‌های کودک در کنار هیئت‌ها بود. سعیدی نژاد با تاکید اینکه اکثر هیئت‌های ما مکان مناسبی را برای فضای حضور بچه‌ها و هیئت کودکانه ندارند گفت: «البته قبلاً هم هیئت‌هایی بودند که این کار را انجام می‌دادند اما این قضیه به صورت روال معمول برنامه هیئت نبوده است. ما از هیئت‌ها درخواست کردیم که خیمه کودک برگزار کنند و ما هم پشتیبانی می‌کنیم. حداقل پشتیبانی ما آموزش بود. به افرادی که علاقه به کار در خیمه کودک داشتند به صورت مجازی آموزش‌هایی داده شد. از آنها دعوت کردیم که از خیمه کودک ویدئو ضبط کنند و در حرف آورد بفرستند و ان شاالله به بهترین هیئت‌های کودک جایزه‌ای تعلق خواهد گرفت.»

طلایه داران تبلیغ

سعیدی نژاد در ادامه از یکی دیگر از کارهای این اداره کل نام بردو گفت: «آموزش مبلغات در غالب طلایه داران تبلیغ که هفته گذشته با محتوای جمعیت و فرزند آوری برای مبلغات سراسر کشور در غالب وبینار بررسی ظرفیت‌های تبلیغی در حل مسئله جمعیت، برگزار شد. همچنین نشست دیگری هم در تهران برای مبلغات تهران و البرز و نشستی هم در قم برای مبلغات برتر قم، همدان، مرکزی، اصفهان برگزار شد. انشاالله این نشست‌های منطقه‌ای برای تکمیل مباحث ادامه پیدا می‌کند.»از دیگر مباحثی که اداره کل امور بانوان در این ایام پیگیری کرده است بحث شکوه مادری و نسبتش با کمالات انسانی است و برای این مبحث هم محتوای اولیه تهیه شده است و در حال تولید چند کار رسانه‌ای هستند تا در غالب این کارهای رسانه‌ای شکوه مادری و نسبت وسیعش با کمالات انسانی را نشان دهند.

کد خبر 5283932

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 1400 سازمان تبلیغات اسلامی حسینیه مهر محرم 1400 حسینیه مهر امام حسین ع هیئات عاشورا فعالیت های قرآنی اشعار عاشورایی قیام عاشورا حجت الاسلام پناهیان مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین قرآن شیعیان سازمان تبلیغات اسلامی کربلا برای برگزاری اداره کل هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین معارفه سرپرست جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در محل سالن اجتماعات ریاست این دانشگاه برگزار و صغری باباپور به‌عنوان مسئول امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس معرفی شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران است و از مسئول امور بانوان انتظار می‌رود، توسعه و نوآوری فرهنگی امور بانوان مبتنی بر پژوهش و فناوری و کارآفرینی در واحد دانشگاهی مربوطه، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش‌های فرهنگی در درون واحد دانشگاهی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های دینی مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه در حل مسئله حجاب و عفاف و استفاده از توان بانوان فعال واحد دانشگاهی برای رفع چالش‌های ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

در ادامه حکم سرپرستی امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به باباپور اهدا شد.

در حکم افشاری خطاب به باباپور آمده است: امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح کشور در توسعه دانشگاه کرده و با صداقت کاری، امانتداری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

به گزارش آنا، بانوان و دختران دانشجو برای اطلاع از برنامه‌های ویژه می‌توانند در گروه «بانوان نقش‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس» به سرپرستی دکتر باباپور به آدرس تلگرام https://t.me/banooqods/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد