Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اخوان معاون مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه دارو‌های بیمارستانی را نمی‌توان در نسخه الکترونیک ثبت کرد، گفت: یک سری از دارو‌ها تنها در بیمارستان‌ها اجازه مصرف دارند و «رمدسیویر» یکی از این داروهاست، بنابراین باید مُهر بیمارستانی پای نسخه آن وجود داشته باشد تا مشخص باشد که این دارو از بیمارستان تجویز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در آینده نزدیک که سیستم بیمارستان‌ها به سیستم الکترونیک وصل شد، این مسئله مرتفع خواهد شد و از طریق «اچ. آی. اس» بیمارستان مشخص می‌شود که این نسخه از کجا تجویز شده است.

معاون مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تمامی پزشکان در بیمارستان نیستند و یا حتی ممکن است پزشکی که این نسخه را تجویز می‌کند در همان لحظه بیمارستان نباشد، بنابراین مشخص نمی‌شود که نسخه توسط چه کسی و کجا تجویز شده است، چراکه پزشک تنها در بیمارستان می‌تواند این نسخه را بنویسد.

تجویز دارو‌های بیمارستانی در بخش خصوصی برای بیمار خطرناک است

اخوان بیان کرد: تجویز دارو‌های بیمارستانی در بخش خصوصی برای بیمار خطرناک است به طور مثال داروی «رمدسیویر» عوارض زیادی دارد به همین دلیل وزارت بهداشت الزام کرده تا این دارو‌ها بیمارستانی باشند. بسیاری از آنتی بیوتیک‌هایی که در بیمارستان استفاده می‌شوند اجازه تجویز در داروخانه‌های بیرون از بیمارستان را ندارند و چنانچه این اتفاق رخ دهد معاونت درمان برخورد خواهد کرد، چراکه عوارض بسیار شدید دارند.

او تصریح کرد: به طور مثال در گذشته آنتی بیوتیکی به نام «سفتریاکسون» در مطب‌ها تجویز و در برخی موارد باعث فوت بیمار می‌شد در صورتی که چنانچه فرد در بیمارستان این دارو را استفاده و دچار مشکل شود در بیمارستان امکانات لازم برای احیای بیمار وجود دارد.

«رمدسیویر» به کبد آسیب می‌رساند

معاون مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: تجویز این دارو در زمان خاص خودش بسیار مؤثر است. تا چندی پیش این دارو به بیمار تحویل داده نمی‌شد و در بخش‌هایی که برای بیماران بستری موقت دیده شده بود این دارو را تزریق می‌کردند در نتیجه بیمار کنترل شده مراجعه می‌کرد؛ اما درحال حاضر باتوجه به درخواست استانداری برای اینکه تراکم را از روی بیمارستان‌ها بردارند مصوب شد که این دارو به مدت ۱۵ روز به بیمار داده شود و یک تعداد مراکز را در سطح شهر مشخص کردند تا بیماران برای تزریق به این مراکز مراجعه کنند.

اخوان با اشاره به اصرار برخی بیماران برای تجویز برخی دارو‌ها از جمله «رمدسیویر» اظهار کرد: برخی بیماران به دلیل اصرار، پزشک را مجبور به تجویز برخی دارو‌ها می‌کنند و این در حالی است که برخی از این دارو‌ها تاثیری در بهبودی بیماری ندارد به طور مثال در برهه‌ای دسترسی به داروی «فاویپیراویر» در خراسان رضوی آسان بود و چند میلیون وارد استان کردند؛ اما به دلیل دسترسی‌های نابه‌جا سبب شد امروز یک قرص از فاویپیراویر در استان نباشد و این در حالی است که بعد‌ها مشخص شد این دارو در درمان کرونا تاثیری ندارد.

گفتنی است؛ بیمارستان بنت‌الهدی در خیابان بهار به صورت ۲۴ ساعته، بیمارستان ناظران در قاسم آباد از ۷ و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه، بیمارستان جواد الائمه (ع) در بلوار وکیل آباد از ۷ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه، بیمارستان امام سجاد (ع) در گلشهر از ۷ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه و بیمارستان ثامن الائمه ناجا در نبش امام خمینی ۵۷ از ساعت ۷ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه این دارو را تزریق می‌کنند.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروی کرونا نسخه الکترونیک تزریق دارو خراسان رضوی ۳۰ دقیقه دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دکتر حبیب‌الله خزایی روز شنبه با بیان اینکه عموم مردم بعد از چند شب بی‌خوابی سراغ مصرف دارو‌های خواب آور می‌روند به ایرنا توضیح داد که مصرف خودسرانه دارو‌های خواب آور می‌تواند عواقب، پیامد‌ها و عوارضی را برای شخص مصرف کننده در پی داشته باشد.

این فوق تخصص طب خواب با اشاره به اینکه بی‌خوابی باید حداقل سه ماه و هفته‌ای سه شب ادامه داشته باشد افزود: اگر شخصی در این مدت بی خوابی را تجربه کرد، نیاز به پیگیری و دریافت خدمات تخصصی و در صورت نیاز و تشخیص پزشک، نیاز به مصرف دارو خواهد داشت.

دکتر خزایی با تاکید بر اینکه بی خوابی‌های زودگذر عموما بدون نیاز به مصرف دارو خود به خود از بین می‌روند گفت: کسانی که تجربه کوتاه مدتی از بی خوابی دارند نباید خودسرانه به مصرف دارو روی بیاورند چراکه این دارو‌های غیرنسخه ای، خطر وابستگی شدید را در فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف دارو‌های خواب آور گفت: اغلب بی خوابی‌های اتفاق افتاده برای افراد نیاز به مصرف هیچ دارویی ندارند و بعد از مدتی این مشکل حل خواهد شد.

 یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه سلامت جسم و روان انسان ها، خواب نرمال و طبیعی است چراکه بروز اختلال در روند آن، می‌تواند سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار دهد و براساس آخرین اطلاعات از انجمن علمی روان پزشکان ایران، یک سوم مردم ایران از بی خوابی به عنوان شایع‌ترین اختلال خواب رنج می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک مطالعه توسط محققان دانشگاه 'وارویک' نشان داد: افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند در قیاس با افرادی که در شب ۶ تا ۸ ساعت توصیه شده می‌خوابند، ۱۲ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام (پیش از ۶۵ سال) شوند.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که خوابیدن بازیابی قطعاتی از اطلاعات را که ممکن است در گوشه‌ای از مغز ما فراموش شده باشند، آسانتر می‌کند و همچنین مطالعه دیگری از محققان دانشگاه اکستر نشان داد که در دو موقعیت که افراد اطلاعات را در طول دوره ۱۲ ساعته بیداری فراموش می‌کنند، احتمال بیاد آوردن این اطلاعات بعد از یک شب خوابیدن، حدود ۲ برابر می‌شود.



دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت