Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@21:32:57 GMT

جزئیات آتش‌سوزی در بازار تاریخی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۰۳۱۶

جزئیات آتش‌سوزی در بازار تاریخی اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این آتش‌سوزی ساعت ۹ و ۳۴ دقیقه امروز به اتاق فرمان ۱۲۵ اعلام و در پی واحدهای آتش نشان به محل اعزام شد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: حریق در قسمت بالای یک سقاخانه در بازار فرش‌فروشان میدان امام (ره) رخ داد که با سرعت عمل نیروهای عملیاتی خاموش و از سرایت آتش به مغازه‌های مجاور و بازار جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

در سال‌های گذشته نیز چند فقره آتش سوزی در مغازه‌های بازار بزرگ اصفهان رخ داد و تاکنون جلسه‌های بسیاری بین نهادهای مختلف برای تامین ایمنی این مجموعه برگزار و به تشکیل کارگروه ویژه ایمن‌سازی بازار تاریخی اصفهان با هدف هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ایمنی این مجموعه تاریخی و صنفی بزرگ منجر شده است.

بازار اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه است؛ این بازار با قدمتی افزون بر چهار قرن در کنار مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و عمارت عالی قاپو در مجموعه میدان امام (نقش جهان) قرار دارد.

این بازار بزرگ دارای مغازه‌ها و دکان‌هایی مربوط به دوران حکومت صفویه است که در زمان گذشته به‌خصوص در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویه امکان رقابتی سالم را برای هنرمندان، صنعتگران و صاحبان مشاغل مختلف فراهم کرد و باعث پیشرفت و شکوفایی مردم و شهر شد و این نقش و کارکرد همچنان ادامه دارد.

بر اساس برخی از آمار منتشر شده حدود ۲۷ هزار واحد صنفی در این بازار فعال است.

کد خبر 621383 برچسب‌ها آتش‌ نشانی حوادث - آتش سوزی استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانی حوادث آتش سوزی استان اصفهان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشپاد سوم قاسم پیر ازغندی اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۰ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت حادثه منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی ۱۹ به مرکز فرماندهی اعلام و بلافاصله همکاران آتش نشان از ایستگاه های  ۲۶،۲۷ و ۵ به محل اعزام شدند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: با حضور آتش نشانان مشخص شد حریق در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه رخ داده و  کانون حریق از سمت آشپزخانه شروع شده و به کل آشپزخانه و پذیرایی و قسمتی از اتاق خواب‌ها رسیده است.

وی با بیان اینکه این حادثه، محبوسی نداشته است، عنوان کرد: آتش نشانان پس از اطفای حریق و ایمن سازی محل در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به عملیات خود پایان دادند.

ازغندی با اشاره به اینکه علت دقیق حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه کافی مبذول دارند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد