Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:11:04 GMT

اصفهان دیگر ظرفیت افزایش سکونت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۰۹۳۸

اصفهان دیگر ظرفیت افزایش سکونت ندارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تقاضای زیادی برای سکونت در شهر اصفهان وجود دارد، اما این شهر دیگر توان پاسخگویی به افزایش ظرفیت بیش از این را ندارد.

او گفت: ساخت چندین مجتمع صنعتی بزرگ در کنار شهراصفهان از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، پلی اکریل و پالایشگاه اصفهان و نیاز به جذب نیروی کار، از سال‌های گذشته موجب سرازیر شدن سیل مهاجران مختلف به این شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: حل معضل مسکن به‌عنوان مهمترین خواسته و تقاضای جامعه شهرنشین محسوب می‌شود که برای پاسخ اصولی به این نیاز، باید شالوده توسعه متوازن در این شهر پی‌ریزی شود.

او اضافه کرد: بسیاری از تقاضا‌ها برای سکونت و تمرکز در این شهر، با افزایش تسهیل دسترسی به کلان‌شهر اصفهان، کاهش پیدا می‌کند.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: قانونگذاری، برنامه‌ریزی، تهیه و اجرای شهر‌های جدید در ادوار زمانی به شکل‌های مختلف در کشور یکی از راهکارهایست که در پاسخ به این موضوع طراحی و اجرا شده است.

او بیان کرد: ارتقای وضعیت پیرامون اصفهان، تسهیل دسترسی و ایجاد حمل و نقل مناسب از نکات بسیار ضروری در تحقق اهداف شهر‌های جدید این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه توسعه شبکه ریلی در حومه و شهر‌های اقماری و جدید یکی از بهترین روش‌ها در گسترش حمل ونقل عمومی بین کلانشهر و محیط پیرامونی است که در تمام دنیا تجربه شده است افزود: این شبکه دارای امنیت و ایمنی بالاست و موجب کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و ترافیک می‌شود و این عوامل علت نگاه ویژه به توسعه حمل ونقل ریلی یا توسعه ناوگان قطار شهری و بین شهری در اطراف کلانشهر‌ها ست.

او با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی یکی از بهترین روش‌ها در گسترش شبکه حمل و نقل عمومی بین شهر‌های جدید و کلانشهر اصفهان است یادآور شد: در سال‌های اخیر وضعیت شهر‌های جدید اصفهان همچون بهارستان، فولادشهر و مجلسی تا حد زیادی ارتقا یافته است، اما شبکه حمل و نقل به‌عنوان مساله مهم این شهرهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

قاری قرآن با اشاره به اینکه استان اصفهان ۱۶۷ کیلومتر قطار حومه‌ای مصوب و ۵۰ کیلومتر قطار حومه‌ای در حال مطالعه دارد گفت: یک رینگ ریلی به طول ۱۱۸ کیلومتر سه شهر جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان و همچنین شهر‌های اقماری در این رینگ ریلی را به کلانشهر اصفهان متصل می‌کند.

او افزود: قطار حومه‌ای اصفهان به شاهین‌شهر به‌طول ۱۹.۵ کیلومتر و اصفهان به نجف‌آباد به‌طول ۲۹.۷ کیلومتر از دیگر خطوط قطار حومه‌ای مصوب اصفهان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قطار‌های حومه‌ای به نوعی از قطار‌ها گفته می‌شود که نقاط حومه شهر و شهر‌های اقماری و جدید را به مرکز کلانشهر متصل می‌کند ادامه داد: هم اینک ۲ محور فرودگاه شهید بهشتی به میدان لاله (محور تشریفات) به طول ۱۵.۵ کیلومتر و اصفهان به شهرضا به‌طول ۳۵ کیلومتر از دیگر پروژه‌های قطار حومه‌ای در حال مطالعه در استان اصفهان است.

او ابراز امیدواری کرد که با توجه به قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی واقتصادی کشور، با ایجاد شرکت قطار حومه‌ای در استان اصفهان، شاهد آینده روشنی برای شبکه حمل و نقل در این استان باشیم.

قاری قرآن گفت: با احداث شهر‌های اقماری و جدید در اطراف اصفهان از جمله خانه اصفهان، ملک‌شهر، شاهین‌شهر، سپاهان‌شهر و سه شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی سعی شده از میزان جمعیت ورودی به شهر کاسته شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش جمعیت راه و شهرسازی مهاجرت روستاییان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان شهر های اقماری قطار حومه ای شهر های جدید شهر اصفهان قاری قرآن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۰ درجه را نشان می‌دهد که سه درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۵ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر یک متر بر ثانیه و چهار کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر