Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در مراسم رزمایش کمک های مومنانه ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ما درگیر پیک پنجم کرونا با جهش دلتا هستیم و به شدت نگران سلامتی مردمیم. 

او با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به مردم در جا‌های مختلف افزود: سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه کمک‌های مومنانه که بخش‌های مختلف آن شامل ارزاق، آب، جهیزیه و کولر است، فعالیت می‌کند؛ اما اولویت و بزرگ ترین کمک مومنانه مراقبت از جان و سلامت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار معروفی با اشاره به حضور نیروهای بسیجی در کنار نیروی انتظامی در ورودی و خروجی استان‌ها به خدمات سپاه و بسیج در حوزه واکسیناسیون کرونا پرداخت. 

او تصریح کرد: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی ویروس کرونا با جدیت پای کار هستیم و طرح شهید سلیمانی در بحث شناسایی، رهگیری، مراقبتی، نظارتی و حمایتی با جدیت درحال انجام است.

۹۸۰ نیروی بسیجی به کمک کادر درمان رفتند 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به خستگی کادر درمان به فراخوان مردم به ویژه بسیجیان برای آموزش به منظور کمک به کادر درمان خبر داد و گفت: تا صبح دیروز  ۹۸۰ نیرو برای کمک به مجموعه بیمارستان‌ها در اختیار کادر پزشکی قرار داده شدند. 

او با اشاره به فراخون مجدد این طرح بیان داشت: بسیجیان، پیشکسوتان و دانشجویان پس از دریافت آموزش به کمک‌کادر پزشکی می‌روند.

سردار معروفی هدف از این کار را همیاری و جهادی عنوان کرد که رهبری فرمودند تا بدین وسیله جان مردم را مراقبت کنیم؛ بنابراین بزرگ ترین کار مومنانه و کار امام حسین (ع) این است.

او با اشاره به سخن سردار شهید سلیمانی گفت: اینکه سردار می‌فرماید ما ملت امام حسینیم؛ یعنی ملجا و تکیه گاه همدیگر شدن است و عاشورای حسینی این هست که باید از همدیگر، آبرو و جسم یکدیگر مراقبت کرد و خلاصه همه چیز را در مکتب سیدالشهدا مراقبت کنیم.

توزیع کمک های مومنانه برای قطع کرونا ویروس 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد:  کمک‌های مومنانه ما از یک سال و نیم پیش در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است و تاکنون ۵۶۲ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع کردیم که در مرحله اول ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار و در مرحله دوم ۶۲ هزار خانوار را شناسایی کرده ایم.

سردار معروفی با اشاره به تفاوت کمک‌های مومنانه امروز گفت: این کمک‌های مومنانه طی ۳ هفته توزیع می‌شوند.

او با اشاره به توزیع ۹ هزار بسته کمک مومنانه طی امروز افزود: این مرحله از کمک‌های مومنانه خاص طرح شهید قاسم سلیمانی در بحث قطع زنجیره کرونا است؛ یعنی این طرح  مختص  خانواده‌هایی است که دچار آسیب شده اند و  هم اکنون وضعیتشان قرمز است و در خانه قرنطینه شده اند و نمی‌توانند بیرون بیایند؛ بنابراین ما به کمک آن‌ها می رویم و بحث تغدیه و مراقبت آن‌ها را انجام می دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هدف از این کار را تبدیل منطقه قرمز به سبز عنوان کرد و گفت: در این ۳ هفته، تمام کمک‌های مومنانه در استان کرمان تحت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) صرف طرح شهید سلیمانی برای کمک به برون رفت از وضعیت جدید پیک پنجم کرونا می شود.

او تصریح کرد: امروز همزمان با فرمان رهبری و در روز تاسوعای حسینی،  ۹ هزار بسته معیشتی، شامل: گوشت گرم، برنج، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی  که ارزش ریالی آن‌ها معادل ۳ میلیارد تومان است، در سراسر استان کرمان توزیع می شود. 

 سردار معروفی با اشاره به اینکه  از این ۹ هزار بسته معیشتی هزار و ۴۰۰ بسته متعلق به حسینیه ثارالله کرمان است که پایه گذار آن شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: در این حسینیه هر سال مراسم  و نذورات پخت غذا در روز عاشورا صورت می گرفت؛ اما پارسال در این حسینیه با توجه به شرایط کرونا پخت غذا انجام نشد و امسال هم با توجه به  اوضاع کرونا غذا پخت نمی شود. 

او ادامه داد: امسال با توجه به فرمان رهبری مجموعه هیئت امنای حسینیه ثارالله و بچه‌های رزمنده تصمیم گرفتند، ظهر عاشورا در این حسینیه غذا پخت نکنند و به جای آن هزار و ۴۰۰ بسته برنج و گوشت گرم را بین مردم توزیع کنند؛ بنابراین طبق شناسایی که ما در شهر کرمان کردیم ۷۰۰  بسته شب عاشورا و ۷۰۰  بسته فردا ظهر در ۲ ناحیه حضرت امیر (ع) و حضرت رسول (ص) توزیع می‌شود. 

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به  اینکه این هزار و ۴۰۰ بسته از طرف اشخاص تهیه شده است، گفت: این کار می تواند برای دیگران الگو باشد و ما هم به سازمان تبلیغات پیشنهاد دادیم، همه هیئت‌های ما همین کار را انجام بدهند؛ البته  توصیه نمی‌کنیم اصلا غذا پخت نشود؛ بلکه می‌گوییم ۳۰ درصد نذورات هیئت ها  به صورت پخت غذا و ۷۰ درصد  آن ها تبدیل به بسته‌های معیشتی شود و این بسته ها  در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  و طرح شهید سلیمانی  قرار گیرد تا بدین وسیله به قطع ویروس کرونا کمک کند. 

سردار معروفی ادامه داد: این طرح را برای ۲ هفته آینده با محوریت سازمان تبلیغات، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب قرارگاه پیگیری می‌کنیم ؛ البته در  یک محور سپاه و بسیج  دخیل است تا بتوانیم واگذاری بعدی را انجام دهیم. 

او  از مردم و خیران خواست که هر چه در توان  دارند را  در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  بیاورند و ما آن را در قالب طرح شهید سلیمانی به کار ببریم تا ان شاء الله شاهد قطع زنجیره کرونا باشیم. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  خطاب به مردم گفت: آنچه را که شما نذر می‌کنید، ما بدان عمل می‌کنیم.

انتهای پیام / م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک های مومنانه کرونا ویروس سپاه پاسداران فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان قرارگاه امام حسن مجتبی طرح شهید سلیمانی هزار بسته معیشتی کمک های مومنانه او با اشاره سردار معروفی ۹ هزار بسته کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت) در صفحه شخصی خود با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

کد خبر 6095804 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • اهدای مدال قهرمانی پاراالمپیک به سردار حاجی‌زاده
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر