Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران علت آماده باش عوامل شهرداری و ماجرای پیام الزام شهرداران و عوامل شهرداری در مناطق ۲۲گانه را توضیح داد.

به گزارش ایمنا، اصغر عطایی اقدامات حوزه خدمات شهری شهرداری تهران را تشریح و تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا به هیئت‌ها و حسینیه‌ها تاکید کرد که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری امسال به صورت ویژه نسبت به آماده سازی و سیاه پوش کردن شهر اقدام کرد. احتمال کاهش ایستگاه‌های صلواتی و دسته‌های عزاداری وجود داشت، به همین دلیل شهرداری اقدامات در آماده سازی شهر را افزایش داد تا حال و هوای شهر محرمی باشد و از تمام المان‌ها در جهت تحقق این هدف استفاده کرد.

بوستان‌ها، زمین‌های چمن و سوله‌های ورزشی در اختیار عزاداران حسین (ع)

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد که امسال، عزاداری در فضاهای سربسته صورت نگیرد، افزود: شهرداری فضاهای باز بسیاری را در اختیار عزاداران حسینی قرار داد. ضمن سیاه پوش کردن ۱۳۰۰ بوستان تهران بیش از ۶۰ بوستان که فضاهای قابل توجهی داشت، در اختیار هیئت‌ها قرار داد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عزاداری بپردازند.

عطایی اضافه کرد: عوامل شهرداری بر اطراف، نور، پاکیزگی سرویس‌های بهداشتی و… این بوستان‌ها نظارت دارند تا مشکلی برای عزاداران سالار شهیدان به وجود نیاید. از سوی دیگر تعدادی از سوله‌های ورزشی شهرداری مفروش و در اختیار حسینیه‌ها قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: این سوله‌ها به دستگاه‌های تهویه هوا مجهز هستند و در طول عزاداری پنجره‌های آن‌ها نیز باز است و فاصله گذاری در آن رعایت می‌شود البته برخی از زمین‌های چمن شهرداری که فضاهای باز هستند نیز آماده شده و در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته است.

آماده‌باش عوامل شهرداری

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه از دیروز بعد از ظهر آماده‌باش کامل در حوزه خدمات شهری و خدمات اجرایی در مناطق ۲۲ گانه اعلام شد، گفت: تمام مسئولان مناطق (شهرداران و دیگر عوامل آن، عوامل پیمانکاری و پاکبان ها) با توجه به اعلام شرایط آب و هوایی خاص و وزش باد و احتمال به مخاطره افتادن داربست‌ها در حال آماده‌باش قرار گرفتند تا مخاطره‌ای شهروندان و عزاداران حسینی (ع) را تهدید نکند. ضمن آنکه شهرداری کارتن پلاست هایی را در اختیار اکثر حسینیه‌ها و تکیه‌ها قرار داد تا از پراکنده شدن و ریختن به انهار ظروف یک بار مصرف جلوگیری شود.

عطایی با بیان اینکه از دیروز تا فردا همه با همین شدت سرکار حضور دارند، تاکید کرد: مسئولان و نیروها اجرایی همه حضور دارند و پاکسازی محله‌ها به ویژه اطراف حسینیه و هیئت‌ها به سرعت انجام می‌شود. شرایط نظافتی در شهر تاکنون کاملاً قابل قبول بوده است. تلاش کردیم که شهر را تمیز نگه داریم تا شهروندان به راحتی و بدون دغدغه به عزاداری خود بپردازند.

ایمن سازی هیئت‌ها توسط آتش نشانی

وی به خدمات آتش نشانی نیز اشاره کرد و گفت: از روزهای قبل سازمان آتش نشانی برنامه‌ای در دستور کار خود قرارداد. طبق این برنامه آتش نشانی اطراف حسینیه‌ها و تکیه‌هایی که سال‌های قبل سابقه برگزاری مراسم حسینی (ع) داشتند را بازدید و پیاده راه‌ها، جای برپایی حسینیه‌ها و داربست‌ها را از لحاظ ایمنی کنترل کرد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: اگر مشکلی بود با نواحی شهرداری هماهنگ شد تا در جهت رفع آن اقدام کنند. ضمن آنکه اطراف هیئت‌ها و تکیه‌های بزرگ که جمعیتی هستند، آتش نشانی آماده‌باش است و تا سوم امام حسین (ع) آماده‌باش خواهند بود تا مشکلی رخ ندهد. از سوی دیگر قبل از محرم و شروع عزاداری‌ها ایمن سازی توسط سازمان آتش نشانی به مسئولان هیئت‌های بزرگ نیز آموزش داده شد.

عطایی در پایان تاکید کرد: شهرداری پیامی به تمام مناطق ۲۲ گانه داده است و تمام عوامل اجرایی و خدمات شهری، ترافیک، عمران و شهردار مناطق ملزم به حضور در محل فعالیت خود در دهه اول محرم به ویژه مراسم تاسوعا و عاشورا شدند. این آمادگی به منظور ایجاد فضای خوب و امن برای عزاداران حسینی (ع) است که تا سوم سالار شهیدان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 515564

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر تهران شهرداري تهران ایام محرم محرم در شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران عزاداران حسینی عوامل شهرداری آتش نشانی حسینیه ها آماده باش هیئت ها سوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم

رئیس کمیته اخلاق و انضباطی هیئت فوتبال استان تهران گفت: مقابل هر عنصری که سلامت ورزشی مسابقات و تمامیت فوتبال را خدشه‌دار کند، می‌ایستیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت فوتبال استان تهران، امیرساعد وکیل رئیس کمیته اخلاق و انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در پی اتفاقات اخیر و تعلیق بازی‌های لیگ دوی فوتبال تهران به دلیل ضرب و شتم داور، اظهار داشت: درباره وقایع ناگواری که در پایان بازی آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان روی داد باید به این نکته بسیار مهم تأکید کنم که داور در مستطیل سبز، نماد قانون است و همان‌طور که زندگی با بی‌قانونی میسر نمی‌شود، برگزاری مسابقه فوتبال هم بدون داور شدنی نیست و همه وظیفه‌‌ای جز احترام به تصمیم داور نداریم.

وکیل ادامه داد: کمیته انضباطی و اخلاق هیئت فوتبال استان تهران در راستای تأکیدات سید میرشاد ماجدی ریاست محترم هیئت فوتبال استان تهران خود را مکلف می‌داند با هر عنصری که سلامت ورزشی مسابقات و تمامیت فوتبال را خدشه‌دار کند، مقابله کرده و برخوردی قاطعانه با افرادی داشته باشد که دنبال برهم زدن نظم بازی‌ها و بی‌حرمتی به جامعه داوری هستند.

رئیس کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران نوید برخوردی محکم و قانونی را با خاطیان بازی اخیر داد و تصریح کرد: به باشگاه‌ها، مدیران، مربیان و بازیکنان اخلاق‌گرای فوتبال استان تهران که اکثریت قریب به اتفاق را تشکیل می‌دهند، این نوید را می‌دهم که با عوامل هنجارشکن در فوتبال پایتخت، برخوردی در چارچوب ضوابط قانونی خواهد شد؛ به طوری که داوران، بازیکنان، کادر فنی و باشگاه‌هایی که همواره به قوانین پایند بوده‌اند احساس امنیت و آرامش بیشتری در فضای فوتبال استان کنند و کسانی که با هر انگیزه و دلیلی دنبال به آشوب کشیدن فضای رقابت‌های ورزشی فوتبال استان هستند، بدانند که باید عطای هرج و مرج در زمین بازی را به لقایش ببخشند و در مسیر قانون حرکت کنند.

وی با تأکید به قانون‌مداری در دایره فوتبال گفت: فوتبالی که قرار باشد به توهین و خشونت کشیده شود حتی یک ارزن هم نمی‌‌ارزد و همکاران خدوم من در ارکان قضایی هیئت فوتبال استان تهران از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد تا عرصه فوتبال استان تهران را بر کسانی که قصد دارند نتایج مسابقات را خارج از زمین بازی رقم بزنند، هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر کنند. رویکرد کمیته انضباطی و اخلاق به شهادت همه افرادی که در جلسات رسیدگی در این کمیته حاضر شده‌اند مبتنی بر اصل احترام به ورزشکاران و زحمتکشان فوتبال استان است، اما از این پس، بیش از پیش به بداخلاقی‌ها واکنش جدی نشان داده خواهد شد و تردیدی ندارم انگیزه من و همه همکارانم در ارکان قضایی هیئت فوتبال، چیزی جز تثبیت عدالت و استقرار انضباط در مسابقات نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!