Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:01:33 GMT

شور و شعور حسینی مردم قم در عاشورای حسینی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۴۵۴۴

شور و شعور حسینی مردم قم در عاشورای حسینی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،هم زمان با عاشورای سید و سالارشهیدان جای جای شهر مقدس قم به ویژه آستان سراسر نور بانوی کرامت در عاشورای حسینی حال و هوای دیگری دارد و کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی امام حسین علیه السلام به پرواز در می‌آورد.

از مدتها پیش تمام شهر سیاه پوش و در سوگ  شهادت  سید و سالار شهیدان و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان است، بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) در این روز حزن انگیز هم نوا با دیگر شهر‌های ایران اسلامی، یکپارچه سیاهپوش و سوگوار سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت دسته روی خیابان از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دسته‌های عزاداری از برپایی دسته‌های عزاداری در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران محروم هستند و به توصیه ستاد ملی کرونا هم اکنون در محل هیئت و در فضای باز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در حال عزاداری هستند.

مردم شهر قم دیشب و امروز در فضاهای روباز  حرم حضرت معصومه (س) به عزاداری پرداخته و  به یاد مصائب سیدالشهدا (ع) و سقای تشنه لب، حضرت ابوالفضل (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند و  مصیبت شهادت امام حسین (ع) را به بانوی کرامت (س) تسلیت گفتند.

مراسم عزاداری در مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران، تکایا، بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی با شور وصف ناپذیری در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس به بیان ویژگی‌های اخلاقی امام حسین (ع) و هدف قیام این امام معصوم می‌پردازند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در روز عاشورای حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار آزادگان جهان،حضرت اباعبدالله الحسین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نشان می دهند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه محرم 1400 امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه مهم شوراها گفت: شوراها باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته و به محلی برای سوء استفاده از قدرت تبدیل نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل مهم شوراها در قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و تا امروز هم نقش‌آفرین است.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین لوازم عضویت در شوراهای شهر و روستا بوده و انتظار خدمت گسترده از این شوراها برای مردم فراوان است.

امام جمعه قم گفت: شوراها باید از افراد دلسوز و متخصص انتخاب شوند چرا که دلسوزی برای مردم یکی از اصول مهم موفقیت شوراها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود اعضای شوراها دچار تخلفات و جرم‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: الزام به قوانین و سو استفاده نکردن از قدرت از مهم‌ترین اصولی است که شوراها باید به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید توانمندی بسیار خوبی داشته باشند، گفت: افراد ناتوان صحنه شوراها را برای افراد توانمند باز کنند تا این شوراها با همکاری دولت بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: هر ساعتی که برای تعلیم و تربیت نسل جوان صرف شود، عبادت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما از نظر بودجه باید تأمین بوده و نیروهای متوکل، صبور و متدین در آن به مردم خدمت کنند.

وی جایگاه کارگران در دین اسلام را جایگاهی بسیار رفیع دانست و از مسئولان خواست در شرایط جنگ اقتصادی حمایت بیشتری از قشر کارگر و تولید داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق افزود: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کرده و ثابت کردند که با توکل به خداوند متعال می‌توان بر تمام قدرت‌های مادی چیره شد؛ همانطور که موشک‌های کشورمان از مرز پدافندهای هوایی کشورهای قدرتمند جهان عبور کرد و باید توجه داشت این عملیات موجب از دست رفتن حیثیت رژیم صهیونیستی دانست که جبران آن ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان تا پای جان برای حراست از حجاب ایستاده‌اند گفت: حجاب یک واجب شرعی است و نباید از آن کوتاه آمد؛ در مسئله حجاب نگاه‌های متفاوت فقهی نباید موجب سو استفاده دشمن شود و در این راستا طرح نور باید استمرار یافته و تمام اقشار مؤمن به آن کمک کنند.

کد خبر 748104

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست