Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت عاشورای حسینی اظهار کرد: درس‌آموزی از قیام سیدالشهدا (ع) اعلام می‌کند که هرکس حریت و مردانگی در روح او باشد، تصدیق می‌کند که راه حسین (ع) جز عزت نیست.

وی گفت: امام حسین (ع) به همه انسان‌ها نشان داد که با شجاعت تمام می‌توان برای دین اسلام از جان، مال و حتی خانواده خویش گذشت که این فداکاری تأثیر خود را در میان مسلمانان پس از شهادت ایشان گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت اسلامی بود. امام حسین (ع) برای اینکه صرفاً به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد؛ هر چند که می‌دانست در پایان شهید می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تأثیر فرهنگ عاشورایی را در تحقق ارزش‌های دینی در جامعه، مهم عنوان کرد و افزود: عاشورا در فرهنگ ما در جهت تحقق معنویت فقط یک حادثه نیست، یک فرهنگ، برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، تلفیق کار فرهنگی با ایثار و از خودگذشتگی را از مهم‌ترین آموزه‌های قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، خدامحوری و خداجویی، مبارزه در راه تحقق عدالت، مبارزه با استبداد و خود رأیی، احیای حکومت اسلامی افشای باطل، عزت و مبارزه با طاغوت از ارکان اصلی قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که هر کدام از این آموزه‌های درس بزرگ آزادگی و جوانمردی برای جهانیان ارائه کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده به برگزاری برنامه‌های عزاداری در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: امسال برای دومین سال متوالی، برنامه عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: عزاداران حسینی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متری سعی می‌کنند تا عزاداری ماه محرم را به شکل مناسب انجام داده و عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کنند.

کد خبر 5284421

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 1400 اردبیل عاشورا ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم مراسم عزاداری واکسن کرونا محدودیت های کرونایی شیوع کرونا عکس استانها رسانه هیئت آمار کرونا بوشهر هیئت مذهبی کرمانشاه تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم