Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از المنار، آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی در مراسم شب عاشورا گفت: امت اسلامی در حال حاضر دچار حالت دودستگی آشکار میان دو جبهه است؛ جبهه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که رهبری آن‌را آمریکا بر عهده دارد و جبهه دیگری جبهه مقاومت است که ارزش‌های اسلامی را درک می‌کند و اجازه پیروزی به یزید زمان یعنی آمریکا را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: جنگ مذهبی در بحرین وجود ندارد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: محدودیت‌هایی که علیه برگزاری مراسم عاشورا و نمادهای عاشورایی وجود دارد جنگ سیاسی است نه مذهبی.

رهبر شیعیان بحرین اعلام کرد: مجالس عزای حسینی با وجود همه محدودیت‌ها برقرار خواهد ماند.

چند روز قبل علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای، اقدامات کورکورانه حکومت این کشور را برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری محکوم کرد.

در بیانیه علمای بحرین آمده است: اقدامات حکومت بحرین در خصوص جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری، اقداماتی کورکورانه است که به تدابیر احتیاطی پزشکی هیچ گونه ارتباطی ندارد و هیچ توضیح منطقی جز سیاست فرقه‌ای و هدف‌گیری سیستماتیک امور مذهبی، که هرساله شاهد تشدید روند آن هستیم، ندارد.

علمای بحرین افزودند: هدف از چنین اقداماتی تحمیل سلطه سیاسی بر ویژگی‌های مذهب و عقیده و عقاید دینی در راستای قانونی کردن آن بر اساس دستورالعمل‌ها و خواسته‌های ظالمانه رژیم و مصادره فضای محدود باقی مانده برای برگزاری مناسک دینی است در حالی که این موضوع مبالغه در فساد و اوج بی عدالتی و استبداد است و إلا اهتزاز پرچم حسین (ع) و یا پلاکاردی با محتوای دینی چه آسیبی به حکمرانی و قلدری دیوانه‌وار رژیم بحرین می‌رساند و اصلاً چه ارتباطی با کرونا دارد؟

این علما با اشاره به اینکه چرا رژیم بحرین به بهانه اقدامات پیشگیرانه از کرونا در برابر برگزاری مراسم عزاداری محدودیت ایجاد می‌کند و اقدام به احضار موکب داران و مسئولان حسینیه‌ها می‌کند، تاکید کردند: اگر در تعقیب تخلفات پزشکی صادق هستید، آن را در روز روشن در اماکن دیگری که می‌شناسید، جستجو می‌کردید.

در پایان این بیانیه آمده است: ما تعدی به مناسک دین و آزادی دینی را محکوم می‌کنیم و خواهان توقف فوری چنین تعدی‌ها و توقف سیاست سیستماتیک برای سرکوب دینی هستیم./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله عیسی قاسم برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  عباسی ،  مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا با اعلام این خبر گفت:  در هفته سلامت تلاش شد با اجرای برنامه‌های متنوع، فرهنگ سالم زیستن را آموزش دهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • جام حذفی| تعویض طلایی حسینی جواب داد/مصاف پرسپولیس و آلومینیوم به وقت‌های اضافی کشیده شد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا