Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه دیلی میل در گزارشی فاش کرد که وزیر خارجه انگلیس از برقراری تماس فوری با همتای افغان خود به منظور کمک به خروج مترجمان افغان از افغانستان کوتاهی کرد، چون در سفر شخصی به یونان به سر می‌برد و سرش شلوغ بود!

به گزارش ایسنا، به دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس توصیه شده بود تا فورا با همتای افغان خود تماس گرفته و هماهنگ کند که افغان‌های بدون پاسپورت یا ویزا سوار پروازها شوند و بدین ترتیب سرعت خروج از این کشور همزمان با پیشروی گروه طالبان در روز جمعه در کابل افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ‌گزارش‌ها، مقام‌های ارشد وزارت خارجه انگلیس قویا به دومینیک راب توصیه کردند تا شخصا و فورا با حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان تماس بگیرد و این کار را به عهده یک مقام‌ پایین‌تر نگذارد. با این حال، وزیر خارجه انگلیس که به همراه خانواده در سفر لوکس به جزیره کرت یونان به سر می‌برد، برای انجام این تماس سرش خیلی شلوغ بود.

در این گزارش بخشی از بیانیه روز سه‌شنبه وزارت خارجه انگلیس آمده است و براساس آن، دومینیک راب مشغول یک سری تماس‌های دیگر بود و این کار را به یک مقام دیگر محول کرد.

از طرف دیگر، وزارت خارجه افغانستان تماس میان حنیف اتمر و آن مقام انگلیسی را برقرار نمی‌کرد چون دو طرف در سطح یکدیگر نبودند. در نتیجه، وزرای خارجه افغانستان و انگلیس با یکدیگر صحبت نکردند و در نتیجه یک روز زمان ارزشمند پیش از آنکه طالبان در روز یکشنبه کابل را به تصرف خود درآورد، از دست رفت.

براساس گزارش‌ها، هزاران شهروند انگلیس، مترجم‌های محلی افغان و خانواده‌هایشان از زمان سقوط دولت افغانستان در کابل گیر افتاده‌اند و منتظر تخلیه هستند. دومینیک راب هم تحت فشار مضاعف قرار گرفته است چون مشخص شد او در زمان پیشروی سریع طالبان در سفر به سر می‌برد.

از آن زمان، وزارت خارجه انگلیس بارها تاکید کرده که او در زمان سفرش فعال بوده و می‌توانست به صورت آنلاین عملیات‌های این وزارتخانه را مدیریت کند. با این حال، مجلس عوام انگلیس سه‌شنبه دومینیک راب را به "قصور در انجام وظایف" متهم کرد. همچنین کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس تاکید کرد که کسی نمی‌تواند از ساحل یک واکنش بین‌المللی را هماهنگ کند!

در همین حال وزیر خارجه انگلیس گفته است که در سفر به کرت چندین نشست را از هتل محل اقامتش مدیریت کرده و به ندرت برای دیدار با خانواده‌اش از آنجا بیرون رفته و صبح دوشنبه هم به انگلیس بازگشته است. اپوزیسیون انگلیس همچنین از بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که در روزهای حیاتی افغانستان در مرخصی به سر می‌برد،‌ انتقاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس افغانستان طالبان وزیر خارجه انگلیس دومینیک راب سر می برد وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض