Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@21:10:25 GMT

احمد مسعود: علیه طالبان قیام می‌کنم

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۷۸۰۸

احمد مسعود: علیه طالبان قیام می‌کنم

پسر احمد شاه مسعود، یکی از رهبران فقید افغانستان اعلام کرد: علیه گروه طالبان در افغانستان قیام جدیدی برپا خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، احمد مسعود، یکی از فرماندهان مسلح منطقه پنجشیر واقع در شمال کابل و پسر احمد شاه مسعود تاکید کرد، افغانستان را رها نکرده است و قیام جدیدی علیه طالبان مانند قیام پدرش برپا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ما به احمد شاه مسعود، فرماندهی که تا لحظه آخر عمر خود با طالبان جنگید،درود می‌فرستیم، طالبانی که ما را مورد ظلم قرار داد و مردم افغانستان به خاطر آنها در معرض آزار و اذیت قرار گرفتند.

مسعود همچنین تصریح کرد: ما خواهان مصالحه و توافق با طالبان نیستیم و تا آخرین لحظه زندگی خود با آنها مبارزه خواهیم کرد.

پیشتر اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه مسعود افغانستان را ترک کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود، پسر احمد شاه مسعود با یک هلیکوپتر نظامی به همراه شماری از شخصیت‌ها ازولایت «پنجشیر» در شمال کابل، این کشور را ترک کردند؛ این در حالی است که خود احمد مسعود این خبر را تکذیب کرد و گفت که او افغانستان را ترک نکرده است و مانند پدرش علیه گروه طالبان قیامی به راه خواهد انداخت.

«پنجشیر» افغانستان تنها ولایتی است که طالبان وارد آن نشده است.

در همین راستا، محمد پنجشیر، یکی از فرماندهان مسلح در ولایت پنجشیر تاکید کرد، گروه وی با هر گونه توافق با گروه طالبان مخالفت کرده و علیه طالبان اعلام جنگ کرده است.

امروز طالبان به سمت شرکت کنندگان در راهپیمایی برای حمایت از پرچم ملی افغانستان در ولایت «ننگرهار» شلیک کرد که در نتیجه آن چندین تن کشته وزخمی شدند.

از سوی دیگر امرالله صالح، معاون اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که احمد مسعود طرفداران، تانک‌ها و هواپیماها را در پنجشیر به خاطر مبارزه با طالبان جمع کرده است.

وی از شهروندان افغانستان خواست به مقاومت بپیوندند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: احمد مسعود طالبان احمد شاه مسعود پنجشیر احمد شاه مسعود احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل