Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه ریزی‌های وزارت علوم در دولت جدید به منظور ساماندهی آموزش عالی اظهار کرد: اهداف توسعه آموزش عالی بنده روی ۱۴ سرفصل تنظیم شده است.

او افزود: برخی از اهداف ساماندهی آموزش عالی عبارت اند از متناسب-سازی توسعه آموزش عالی و اصلاح سیاست‌های پذیرش دانشجو متناسب با نیاز‌های جامعه در مقیاس استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی، یعنی ایجاد توازن بین مناطق مختلف کشور، جمعیت، فضا و فعالیت‌های آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلفی گل تصریح کرد: ماموریت گرایی در ایجاد، توسعه و یا تجمیع موسسات، رشته ها، مقاطع و زیرنظام‌های آموزش عالی و اصلاح وضعیت موجود آموزش عالی از دیگر اقدامات بنده است.

ساماندهی وزیر علوم در بازنگری برنامه‌های آموزشی

وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: بازنگری در برنامه‌های آموزشی (بروزرسانی، بازنگری، کاربردی کردن، توسعه میان رشته‌ای ها) با توجه به نیاز‌های بومی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی و تبیین و بازنگری و تفکیک ماموریت‌های زیرنظام‌های آموزشی و دانشگاه ها، متناسب با توانمندی و اهداف کلان آموزش عالی و تقسیم کار ملی در مناطق کشور است که ساماندهی خواهد شد. 

زلفی گل گفت: حمایت از تولید علم و فناوری بومی در تمام حوزه ها، به ویژه در حوزه علوم انسانی و زمینه سازی برای ورود نخبگان به رشته‌های علوم انسانی از دیگر اقدامات بنده در دولت جدید است.

بیشتر بخوانید

متولدین دهه ۶۰ از جرگه فرزندآوری خارج شدند/ پیش‌بینی‌های سازمان ملل در خصوص جمعیت ایران تا سال ۱۴۷۹

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم رشته انسانی نخبگان علمی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟