Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هیئت‌های مذهبی استان کردستان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارادت خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) نشان دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ساعت از وقت غروب گذشته بود خیابان‌های شهر ساکت و تقریباً خلوت شده بود. صدایی از دور به گوش می‌رسید انگار صدای زجه و گریه است گریه‌ای از جنس ارادت و عشق گریه‌ای از رنگ معصومیت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم‌کم صدا نزدیک می‌شود و من نیز به سوی صدا کشیده می‌شوم، آری دسته هیئت است که در این شب عاشورایی شهر را از معصومیت امام حسین(ع) و یارانش خبردار می‌کنند.

وقتی به دسته هیئت رسیدم پیر و جوان و حتی کودکان نیز درصدد ابراز ارادت خود به امام حسین(ع) بودند. کسانی که برای سینه‌زنی آمده بودند چنان بر سینه‌های خود می‌کوبیدند که ظلم و ستمی بر روی زمین به لرزه درمی‌آمد.

سینه زدن در راه امام حسین(ع) شیعه و سنی ندارد آنچه دل‌ها را در هیئت‌های مذهبی به هم می‌رساند عشقی است که در قلب هر مسلمانی جاری است. برای درک حس و حال این جوانان نزدیک رفتم تا با آنها گفت‌وگویی داشته باشم اما چنان در حس ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) فرو رفته بودند که بسیار سخت می‌شد آنها را به مصاحبه متقاعد کرد.

مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که امسال هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در استان کردستان حاضر در این مراسم در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برپایی پرشور مجالس عزای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمام قد پای کار آمده بودند و همه با هم رعایت اصول بهداشتی اولویت کارشان بود.

یکی از این جوانان کردستانی درباره ارادت خود به امام حسین(ع) گفت: اینکه امشب در شب عاشورای حسینی می‌بینید که چنین محکم بر سینه‌هایمان می‌کوبیم از غم مظلومیت حسین(ع) است.

وی افزود: امام حسین(ع) برای ما و هر ملت مسلمانی نماد صبر، شکیبایی، مقاومت و ایستادگی است و ما در زندگی‌مان از او الگو گرفته و خواهیم گرفت.

این جوان سنندجی اظهار کرد: یاد و نام امام حسین(ع) تا روزی که خون در رگ‌های ما جریان داشته باشد جاودان است چراکه زندگی‌های ما به تحوی به امام حسین(ع) مانوس شده است.

در ادامه همچنان که دسته عزاداری نگاهم را به خود خیره کرده بود یک نوجوان توجهم را جلب کرد نزدیک او رفتم تا از حس و حالش برایم بگوید.

دانیال عبدی که خود را محب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) می‌دانست، گفت: من و همه دوستانم آمده‌ایم تا امشب ارادت و خلوص خودمان را به امام حسین(ع) نشان دهیم و بگوییم که ما خالصانه ادامه‌دهنده این راه هستیم.

وی ادامه داد: اگر امشب جمعیت نسبت به سال‌های گذشته کمتر است فقط و فقط به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی است وگرنه بسیار بیشتر هستند کسانی که دلشان برای امام حسین(ع) می‌تپد.

این نوجوان سنندجی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی باید بدانند که ما همچون امام حسین(ع) استوار در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرده و راه او را با دادن جانمان ادامه خواهیم داد.

در ادامه یکی دیگر از جوانانی کردستانی که علم‌دار پرچم امام حسین(ع) بود، اظهار داشت: اینکه امشب می‌بینید، تنها گوشه کوچک و ناچیزی از ارادت خالصانه مردم کردستان به امام حسین(ع) است.

وی افزود: آنچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند که باتوجه به شیوع بیماری منحوس کرونا دسته‌های عزا باید با رعایت کامل پروتکل‌ها اداره شود امشب شاهد جمعیت کمتری نسبت به سالیان گذشته هستیم.

این جوان سنندجی تصریح کرد: غم مظلومیت امام حسین(ع) چنان بر دل هر مسلمانی چیره شده که این هیئت‌ها و عزاها تنها گوشه کوچکی از آن را نشان می‌دهد.

آن سوی شهر هم در محیطی دنج و در کنار مزار شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار کردستان، خانواده‌های کردستانی آمده بودند تا ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان دهند و به فرزندان خود بیاموزند که اینجا جایی مخلصانه برای فهم مظلومیت حسین(ع) است.

طالبی یکی از کسانی که همراه خانواده به حیاط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سنندج آمده بودند تا در مراسم شب عاشورای حسینی شرکت کنند، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر این ویروس منحوس در کشور ما و همه کشورهای مسلمان از بین برود تا دوباره در کنار هم برادر و خواهر برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

وی افزود: این شب تنها نشان‌دهنده مظلومیت و تنهایی و البته استقامت امام حسین(ع) و یارانش است.

این شهروند سنندجی یادآورشد: ما و همه مسئولان باید ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشیم و حسینی با مسائل و مشکلات کنار بیاییم و راه و تدبیری اندیشمندانه و برگفته از راه امام حسین(ع) را برگزینیم.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شب عاشورا نشان دهنده عمق مصیبت امت اسلامی و شب دعا و نیایش برای مسلمانان است.

وی افزود: امیدواریم با تمسک به امام حسین(ع) و یارانش بتوانیم در راستای عاقبت به خیری جامعه قدم برداریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم دعای مردم در راستای حل تمام مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نابودی ویروس منحوس کرونا مستجاب شود و این بلا در کشور ما نیز دفع شود.

سادات گفت: از همه عزاداران تقاضار داریم تا پروتکل‌های بهداشتی را در مراسمات عزاداری رعایت کنند چراکه ویروس کرونا با هیچکس شوخی ندارد و می‌تواند بسیار مخرب واقع شود. 

در ادامه محسن یوسفی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه امسال به دلیل وجود ویروس کرونا آنچنان که باید نتوانستیم مراسم‌های عزای پرشور سالیان گذشته را تکرار کنیم.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی کردستان همانند همیشه توانسته‌اند ارادت خودشان را همچون گذشته به اهل بیت(ع) با حفظ پروتکل‌های بهداشتی نشان دهند.

استان کردستان؛ دیار وحدت و یکدلی در عاشورای حسینی یکپارچه غرق در غم و ماتم است+تصاویرمراسم عزاداری عاشورای حسینی در سنندج به روایت تصویر

یوسفی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی همیشه به عنوان پشتوانه‌ای برای مردم کردستان حضور و فعالیت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که امسال نتوانستند در هیئت‌ها حضور داشته باشند با تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان جامعه، ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش نشان دادند.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کردستان یادآور شد: امسال 712هیئت مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان داده‌ و امیدواریم این راه ادامه داشته باشد.

در ادامه کلیپی ویدئویی از شیوه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در استان کردستان را ببینید:

انتهای پیام/487/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی هیئت های مذهبی استان کردستان عاشورای حسینی خبرنگار تسنیم امام حسین ع ارادت خود آمده بودند پروتکل ها اهل بیت ع هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..