Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@05:32:40 GMT

جایگاه وزارت محل کسب تجربه نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۰۳۸۴

جایگاه وزارت محل کسب تجربه نیست

عضو جبهه اصلاحات ایران با اشاره به افراد حاضر در کابینه که برخی از آن‌ها تجربه لازم را ندارند، گفت: وزارتخانه برای یک وزیر، جایی‌ست که از روز اول بايد تصميمات راهبردي اتخاذ كند و فرصتی برای از دست دادن ندارد و باید از همان لحظه اول با شناختی که از مجموعه خود دارد آنجا را مدیریت کند.

احمد شریف، دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان) در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری دانشجو، در رابطه با تعامل احزاب اصلاح‌طلب با دولت حجت السلام رئیسی گفت: ما بارها اعلام کردیم که همه آرزوی ما این است تا حجت الاسلام رئیسی موفق باشند؛ همچنین درباره چینش کابینه نیز انتظار داشتيم  بهترين افراد را انتخاب و به مجلس معرفي كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چینش کابینه از اختیارات رئیس جمهور است و بررسیکارشناسی صلاحيت وزراي معرفي شده هم برعهده مجلس، طبعا تمام مجموعه‌ها باید با هر خروجی که از مجلس ایجاد شود و رای اعتماد بگیرد همکاری کنند؛ زیرا كشور ما با  شرایط کنونی، فرصتی ندارد که از دست بدهد.

دبیر کل حزب هدا با اشاره به کم شدن آستانه تحمل شهروندان، بیان کرد: شرایط کشور طوری است که باید همه همت کنند تا امور سامان پیدا کند و شرایط از این بدتر نشود. فکر می‌کنم آستانه تحمل شهروندان در حال تمام شدن است و به همین خاطر انتظار مي رود همه طیف‌ها همراهی ‌کنند، فعالان سياسي  نيز ضمن همراهي اگر نقدی هم باشد خیلی شفاف نقدشان را بیان خواهند کرد كه البته نقدها تخريبي نبوده بلكه سازنده خواهد بود.

عضو جبهه اصلاحات ایران در رابطه با حضور جوانان در سیستم مدیریتی کشور، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که کشور ما دارد این است که در عرصه‌های مدیریتی به جوانان میدان داده نمی‌شود و مدیریت دولتی معمولا نیازمند تجربه است؛ یعنی در سلسله مراتب مديريتي باید امکان رشد فراهم شود و در نهایت افراد به صورت کسب مهارت حین کار بتوانند در کنار تخصصشان مسئولیتی را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: خب با این شرایط افرادی که فاقد سابقه مدیریت کلان هستند و فی البداهه در آن جایگاه مدیریتی قرار می‌گیرند، چون تصمیماتشان در ابعاد ملی اثربخش است، ممکن است با هر تصمیم اشتباه، تبعات سوء آن گسترده بوده و دودش در چشم همه ملت برود.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به این خاطر برخی از افرادی که در کابینه دولت سیزدهم معرفی شده‌اند از  تجربه‌ كافي در آن مجموعه و یا وزارتخانه‌ برخوردار نيستند.

شریف با بیان اینکه جایگاه وزارت محل کسب تجربه نیست، اذعان کرد: وزارتخانه برای یک وزیر، جایی‌ست که از روز اول بايد تصميمات راهبردي اتخاذ كند و فرصتی برای از دست دادن ندارد و باید از همان لحظه اول با شناختی که از مجموعه خود دارد آنجا را مدیریت کند.

وی ادامه داد: به طور مثال در رابطه با انتخاب وزیر آموزش و پرورش فکر می‌کنم وزارت فرد مورد نظر واقعاً مشکل زا خواهد بود. این وزارتخانه با بیش از یک میلیون نفر معلم و حدود ۱۳ میلیون دانش آموز، وزارتخانه‌ای با مشکلات فراوان است که از سال‌های قبل وجود داشته و کار در آن بسیار دشوار است؛ قطعا فردی که فاقد تجربه و شناخت عمييق از اين وزارتخانه باشد  در مديريت اینجا با مشکل اساسي روبروی خواهد بود.

دبیر کل حزب هدا با اشاره به مباحث اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: من در بحث اقتصادی هماهنگی خاصی بین وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی که البته هنوز معرفی نشده است و رئیس سازمان برنامه و بودجه نمی‌بینم، یعنی این افراد قبلاً در کنار یکدیگر کار نکرده‌اند، مخصوصاً وزیر اقتصاد که تجربه کار در این وزارتخانه را هم ندارد.

این فعال اصلاح‌طلب در رابطه با وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم یادآور شد: فکر می‌کنم فرد معرفي شده براي وزارت خانه تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی نیز یکی از بدترین انتخاب‌های رئیس جمهور باشد؛ در حال حاضر بحث بحران اشتغال، مشكلات روابط كارگر و كارفرما، گسترش خط فقر در جامعه و مشكلات مديريتي شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و  شخصی که انتخاب شده تجربه کافی در هيچيك از اين حوزه ها را ندارد و آزمون و خطا کردن در اين عرصه مديريتي  می‌تواند به یک فاجعه منجر شود.

وی افزود: این چند مورد مثال‌هایی بود که گفتم انتخاب‌های مناسبی نبودند؛ هرچند در کنار آن وزارتخانه‌هایی هم هستند که افراد باتجربه معرفی شده‌اند.

شریف با اشاره به نقاط مثبت کابینه معرفي شده، گفت: برخی از اعضای کابینه معرفی شده انگیزه بالایی برای کار کردن دارند و قطعاً با تغییرانی که نسبت به دو دوره قبل ایجاد شده، از جمله همراهي خوب ساير قوا و نهادهاي حاكميتي انتظارات از اين دولت بالا خواهد بود. جامعه منتظر است این انرژی جدیدی که به بدنه دولت تزریق می‌شود، به سمت و سویی حرکت کند که مشکلات مردم بخصوص در مباحث اقتصادی را بتواند حل کند.

عضو جبهه اصلاحات ایران بیان کرد: ما انتظار داریم حجت الاسلام رئیسی از همه تجربیاتش استفاده کند و با ذهنيت  مثبتی که در قوه قضائیه بر جای گذاشت، بتواند مدیریت موفقی بر روی کابینه دولت سیزدهم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احزاب و تشکل های سیاسی احمد شریف اصلاحات رئیسی دولت عضو جبهه اصلاحات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی‌اکبر محرابیان امروز در بازدید از کارخانه‌های گروه مپنا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز کارگر به عموم کارگران کشور اظهار کرد: صنعت نیروگاهی کشور امروز با رونمایی و راه‌اندازی سامانه ژنراتور‌های گازی، در کل صنعت نیروگاهی خودکفا شده و آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور نیز با توان متخصصان داخلی تکمیل شد.

محرابیان در ادامه سخنان خود به عملکرد دولت سیزدهم در بخش نیروگاهی کشور اشاره و بیان کرد: طی عملکرد دولت سیزدهم با کمک بخش‌های مختلف بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد و این مهم نقش بسزایی در رفع ناترازی برق کشور داشته است.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم حمایت مالی از واحد‌های نیروگاهی کشور به منظور افزایش راندمان و توسعه ظرفیت گفت: با وجود اهمیت بالای حمایت مالی از طرح‌های توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور، صندوق توسعه ملی به تعهدات خود در این حوزه به خوبی عمل نکرده است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: موضوع رفع ناترازی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که این اتفاق علاوه بر افزایش رفاه عمومی همچنین به افزایش بازدهی در حوزه انرژی منجر شده و به اقتصاد کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بار مصرف برق فصل گرم در دستور کار قرار گرفت که در سال ۱۴۰۱ برای این موضوع ۱۰۰ اقدام، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰ اقدام و برای فصل گرم سال جاری نیز ۱۸۰ اقدام طراحی و‌اجرا شد.

محرابیان با تشریح بخش‌های مختلف برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در سال جاری گفت: بخشی از اقدامات وزارت نیرو در این راستا به توسعه شبکه‌های انتقال، توزیع، افزایش پست‌ها و نظایر آن مرتبط است و بخشی نیز به افزایش ظرفیت و راندمان نیروگاهی کشور چه در بخش حرارتی و چه در بخش برقابی باز می‌گردد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت همه بخش‌های مصرف کننده برق برای عبور موفق از اوج بار سال جاری گفت: با توجه به تجارب دو سال گذشته در حوزه مدیریت مصرف برق، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش مشارکت بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به اختصاص پاداش‌های ویژه به مشترکان بخش خانگی اشاره کرد.

محرابیان در همین رابطه اظهار کرد: بیش از ۸۰ میلیون پاداش اعم از هدایایی، چون لوازم برقی کم مصرف مورد نیاز خانه و خانواده، صد‌ها خودرو، بسته‌های اینترنتی و... برای مشترکان کم مصرف در تابستان سال جاری در نظر گرفته شده است که به افشار محتلف مانند کودکان، نوجوانان، بانوان و... که در مسابقات مربوطه شرکت کرده و در مدیریت مصرف برق سال جاری نقش آفرینی کنند، اهدا می‌شود.

وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی درباره نحوه مدیریت مصرف برق صنایع نیز اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار میزان مصرف کلی برق صنایع از میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام فصل گرم سال فراتر رفت.

محرابیان در ادامه با تاکید بر اهتمام وزارت نیرو برای تامین برق کافی برای صنایع در دوره اوج بار مصرف امسال ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با وزارت صمت و بر اساس قانون منعقد شده است، صنایع بزرگ ملزم به ایجاد نیروگاه به منظور تامین بخشی از برق مورد نیاز خود هستند.

وی با بیان این که انرژی مورد نیار صنایع امسال نیز در ساعات مختلف تامین می‌شود، گفت: هم اکنون ۵ واحد نیروگاهی صنایع در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده است و صنایعی که اقدام به احداث نیروگاه‌های خود تامین کرده‌اند، در اولویت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق قرار نمی‌گیرند.

وزیر نیرو در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان واردات و صادرات برق کشور گفت: تبادل برق با کشور‌های همسایه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است که به صورت کلی در طول یک سال ما ٨٠ درصد صادرات و ٢٠ درصد واردات دا‌ریم.

وزیر نیرو در این بازدید همچنین گفت: گروه تولیدی مپنا یکی از افتخارات صنعت کشور است که نقش مهمی در اجرای فعالیت‌های نیروگاهی چه در داخل و چه در خارج از کشور دارد.

محرابیان با تاکید بر اینکه گروه مپنا به طور کامل مورد حمایت دولت قرار دارد، ادامه داد: این گروه صنعتی توانسته است در طول سال‌های گذشته با به روزرسانی دانش مهندسی و تکنولوژی، همسو با دانش روز جهان حرکت کند و نقش اثرگذاری در پاسخ به نیاز کشور در حوزه انرژی ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست