Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: در تامین و عرضه کالا هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد اما با کاهش قدرت خرید مردم، بازار در رکود است. - اخبار استانها -

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اصفهان، با اشاره به مشکلات معیشتی اقشار مختلف مردم‌، اظهار داشت: هزینه‌های معیشتی، خرید مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی برای عموم جامعه از اولویت بیشتری برخوردار است و خرید محصولات واحدهای صنفی ما در جایگاه بعدی سبد شهروندان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام تحصیل دانش‌آموزان با وجود تعطیلی مدارس، خرید و فروش موبایل برای برگزاری کلاس‌های آنلاین تا حدودی سبب رونق بازار شده بود اما اکنون با خریدهای مورد نیاز و کاهش تردد مردم بر اثر شیوع این ویروس اکثر واحدهای صنفی در رکود هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با ابزار تاسف از اینکه طی شیوع کرونا ویروس و تعطیلی واحدهای صنفی موبایل در ایام سال که جز گروه‌های 2، 3 و 4 بودند منتظر کاهش درصد مالیات‌ها بودیم، افزود: متاسفانه نه تنها اداره دارایی و بیمه با وجود تعطیلی‌ واحدها در ایام کرونا حاضر به کاهش و تخفیف پرداختی‌ها نشدند بلکه مقامات مالیاتی ارقام مالیات را در مقایسه با سال گذشته افزایش دادند و از تبصره 100(1درصد افزایش به نسبت سال قبل) برای پرداخت مالیات‌ها استفاده کردند.

وی درباره اینکه با پایین آمدن میزان تقاضا در ایام کرونا برای خرید تلفن‌همراه از واحدهای صنفی بازار مراجعات به واحدهای صنفی فروشنده تلفن‌همراه به شدت کاهش یافته است، بیان کرد: با عدم همخوانی دخل و خرج و مبالغ بالای پرداختی مالیات‌ها با وجود رکود در بازار؛ هفته‌ای چند واحد از گردونه کسب و کار خارج می‌شوند.

میرشمشیری تصریح کرد: 95 درصد واحدهای صنفی موبایل در بازار اصفهان با رده سنی 23 تا 25 سال مستاجر هستند و هزینه‌های درآمدی 20 روز از ایام ماه این واحدهای استیجاری به مالکان پرداخت می‌شود و 5 روز دیگر صرف هزینه حامل‌های انرژی و دستمزد کارمندان است و 5 درصد آخر با کاهش 1 تا 2 درصد سود واحدها هزینه درآمد مالیات‌ها، بیمه و دارایی است.

زمین‌گیر شدن موبایل‌قاپها پس از شلیک 11 گلولهمشکل پوشش دهی اینترنت و آنتن دهی موبایل در روستاهای بروجرد برطرف شودجزئیات افزایش 30 درصدی ظرفیت پهن‌باند موبایل کشور

وی درباره اینکه گردش مالی صنف موبایل فروشان بالاست اما به دلیل بازار رقابتی سود کمتری دارد، اظهار داشت: در وضعیت فعلی با وجود 200 شرکت داخلی واردکننده کمبودی از نظر عرضه کالا در بازار اصفهان نداریم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به اینکه نوسانات دلار بر بازار موبایل بسیار تاثیرگذار است و طی ماه‌های گذشته قیمت موبایل در بازار اصفهان 20 تا 30 درصد کاهش داشته است، افزود: تحلیل و پیش بینی وضعیت بازار موبایل در شرایط فعلی ممکن نیست زیرا تغییرات قیمت تلفن همراه تنها وابسته به قیمت ارز و نوسانات آن است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی کاهش یا افزایش قیمت در بازار موبایل غیرممکن بوده و تعیین نرخ خرید و فروش بر عهده فروشندگان و عرضه‌کنندگان این محصول نیست، بنابراین نمی‌توان به مردم گفت که در حال حاضر موبایل بخرید یا منتظر کاهش قیمت باشید.

موبایل را از واحدهایی بخرید که خدمات آن را ارائه دهند

میرشمشیری درباره اینکه به هم استانی‌ها توصیه می‌شود کالایی بخرند که خدمات پس از فروش آن در استان مستقر باشد، بیان کرد: اکنون برخی از فروشنده‌ها کالای خود را از سایر شهرها که فاصله زیادی با اصفهان دارند در اصفهان عرضه می‌کنند و در استان پشتیبانی خدمات ندارند بنابراین مشتری مجبور است برای دریافت خدمات، تلفن همراه خود را به آن شهرها پست کند که این کار منطقی نیست زیرا علاوه بر ریسک پست آن، تضمینی در ارائه خدمات نیز وجود ندارد و ممکن است فقط گارانتی کالا را باطل کرده و آن را بازگردانند.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان تمام واحدهای صنفی خدمات موبایل زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه هستند و اتحادیه عملکرد آنها را کنترل می‌کند، بنابراین بهتر است کالایی خرید کنند که خدمات پس از فروش آن در استان ارائه شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان افزود: در استان چندین واردکننده بزرگ گوشی تلفن همراه مستقر هستند که علاوه بر واردات کالا همه خدمات پس از فروش آن را نیز ارائه می‌دهند و بیشترین مدت زمان لازم برای ارائه خدمات دو هفته خواهد بود، این در صورتی است که اگر افراد بخواهند خدمات پس از فروش را از تهران یا مشهد دریافت کنند بیش از یک ماه طول خواهد کشید.

انتهای پیام/170/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدمات پس از فروش واحدهای صنفی بازار موبایل تلفن همراه مالیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی