Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- گوگل تصمیم دارد که آیکون قفلی که در مرورگر کروم به هنگام ورود به وب سایت های امن مجهز به HTTPS نمایان می شود را حذف کند. شرکت گوگل تصمیم دارد که آیکون قفلی که در مرورگر کروم به هنگام ورود به وب‌سایت‌های امن مجهز به HTTPS نمایان می شود را حذف کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب سایت خبری تحلیلی techradar، این کمپانی از مدت‌ها پیش طرفدار استفاده از HTTPS بوده است و حتی در سال 2014 این پروتکل را به یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها تبدیل کرد و به آن دسته از سایت‌هایی که هنوز از HTTP استفاده می‌کردند در نتایج جست‌وجو رتبه پایین‌تری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
لازم به ذکر است که HTTP در واقع پروتکلی است که مرورگرها با استفاده از آن می‌توانند به ارسال درخواست و دریافت پاسخ از سرورهای هاست وب بپردازند. پرتکل HTTPS نیز به همین روش فعالیت می‌کند اما به منظور ایمن کردن درخواست‌ها و پاسخ‌ها به جای متن ساده از سیستم رمزنگاری TLS/SSL بهره می‌برد.
 
هم اکنون که به گزارش گوگل بیش از 90 درصد از تمامی اتصالات وب‌سایت ها در کروم از اتصال HTTPS استفاده می‌کنند، این کمپانی تصمیم دارد تا تنها در رابطه با وب‌سایت‌هایی هشدار بدهد که از HTTPS استفاده نمی‌کنند. در حال حاضر وب‌سایتی که از HTTPS استفاده می‌کند را روی مرورگر کروم باز می‌کنید، آیکون قفلی روی نوار ادرس برایتان نمایش داده می‌شود و زمانی که وب سایتی که از HTTP بهره می‌برد وارد می‌شوید آیکون علامت تعجبی برایتان نمایش داده می‌شود که در کنار آن عبارت «نا امن» درج شده است.
     
گوگل در حال حاضر در تلاش است تا آیکون قفل نمایش داده شده برای وب‌سایت های بهره‌مند از پروتکل HTTPS را حذف کند و کاربرانی که از کروم 93 بتا یا ساخت کاناری کروم 94 استفاده می کنند می‌توانند این ویژگی را با فعال سازی پرچمی تحت عنوان Omnibox Updated connection security indicators تست کنند.
 
پس از انجام این کار مرورگر کروم تنها نشانه‌های امنیت وب‌سایت هایی را نمایش خواهد داد که از HTTP استفاده می‌کنند. با این حال کسب و کارها می‌توانند همچنان با فعال‌سازی سیاست جدید در کروم 93 تحت عنوان LockIconInAddressBarEnabled به کارمندان خود وب‌سایت هایی که از HTTPS بهره‌مند هستند را با آیکون قفل نمایش بدهند.
 
اگرچه گوگل هنوز در مرحله تست قابلیت یاد شده قرار دارد اما احتمالا این ویژگی به زودی برای نسخه پایدار کروم نیز عرضه خواهد شد و از آن پس آیکون قفل در کنار ادرس وب‌سایت هایی که برای حفظ امنیت اتصال خود از HTTPS استفاده می کنند، نمایش داده نخواهد شد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل کروم امنیت استفاده می کنند وب سایت هایی مرورگر کروم HTTPS استفاده وب سایت نمایش داده وب سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که به موهای فر علاقه دارید اما از فر کردن مو با بابلیس خسته شده اید، همیشه برای فر کردن مو نیاز به دستگاه های حرارتی نیست ما در این مطلب روشی متفاوت و شگفت انگیز برای فر کردن موها به شما معرفی میکنیم.

این بار برای فر کردن مو به یکی از وسایل آشپزخانه نیاز دارید، شاید باورتان نشود اما به راستی با چنگال می‌توان موها را هر چقدر هم که لخت باشند فر کرد.

آموزش فر کردن موها با چنگال

یک چنگال بردارید و از انتهای موها شروع کنید موها را درون چنگال بپیچید دقیقا مثل زمانی که ماکارونی می‌خورید، بعد از پیچیدن موها درون چنگال اسپری بزنید و سشوار بکشید گرمای فلز چنگال فر زیبا و ماندگای خلق خواهد کرد.

در صورتی که موهای خیلی صافی دارید و میخواهید آن ها را فر کنید باید از قیچی مارپیچی استفاده کنید در این صورت فر موها مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت.

آموزش فر کردن مو با استفاده از جوراب آیا سشوار برای مو خوب است ؟ ؛ بهترین دما برای خشک کردن موها | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از وز شدن موها از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای فر به راحتی وز میشوند.
روغن نارگیل از وز شدن موها جلوگیری میکند.
موها را بعد از حمام شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خشک باعث وز شدن آنها میشود.

کد خبر 848002 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن موی سر خبر مهم

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود