Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@06:29:45 GMT

تایوان: چین می‌خواهد از طالبان تقلید کند!

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۲۳۱۵

تایوان: چین می‌خواهد از طالبان تقلید کند!

وزیر خارجه تایوان امروز (شنبه) چین را به تلاش برای تقلید از طالبان متهم کرد و گفت این جزیره که پکن آن را قلمروی مستقل چین می‌داند، تمایلی ندارد در معرض کمونیسم یا جنایت علیه بشریت قرار بگیرد.

 سقوط ناگهانی دولت تحت حمایت آمریکا در افغانستان، بحث و مناظره داغی را در تایوان درباره اینکه آیا ممکن است آنها با یک حمله چین به چنین سرنوشتی دچار شوند یا خیر، به راه انداخته است و در همین حال، رسانه دولتی چین گزارش داد که سرنوشت کابل نشان می‌دهد که تایوان نمی‌تواند به واشنگتن اعتماد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در پیامی توییتری در واکنش به درخواست دوباره وزارت خارجه آمریکا از چین برای توقف فشار بر این جزیره خودگردان، از ایالات متحده بابت تاکید بر تمایلات و بهترین منافع مردم تایوان قدردانی کرد. 

وزیر خارجه تایوان گفت: آنها شامل دموکراسی، آزادی از کمونیسم، خودکامگی، جرایم علیه بشریت میشوند. چین رویای تقلید از طالبان را در سر دارد اما اجازه بدهید من صریح بگویم که ما اراده و ابزار لازم برای دفاع از خودمان را در اختیار داریم.

هیچ واکنش فوری از جانب چین دیده نشد و دفتر امور تایوان هم به درخواستها برای اظهارنظر در خارج از ساعات اداری روز شنبه پاسخگو نبود. چین به دنبال برقراری روابط با طالبان است، به رغم اینکه خودش نگرانی‌هایی درباره اثر احتمالی روی آنچه افراطگرایان فعال در سین کیانگ می‌نامد، دارد.

افغانستان به تازه‌ترین مساله تایوان و چین تبدیل شده است. تایوان در ماه‌های اخیر از افزایش فشار دیپلماتیک و نظامی چین به ویژه تکرار مانورهای هوایی و دریایی در نزدیکی این جزیره گلایه کرده است، مساله‌ای که نگرانی واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی را هم به دنبال داشته است.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند