Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@13:56:57 GMT

کاهش ترددهای بین استانی در ایام تعطیلات گذشته

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۲۶۳۰

کاهش ترددهای بین استانی در ایام تعطیلات گذشته

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌ های ترددشمار و گشت‌ های شعب راهداری سراسر کشور میزان تردد بین استانی در فاصله بین ۲۴ مرداد (یک روز قبل از شروع تعطیلی‌ ها) تا ۲۹ مرداد (یک روز قبل از پایان تعطیلی‌ ها) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۸۲ هزار و ۱۹۸ تردد بین استانی ثبت شده است.

همچنین، در این بازه زمانی در مقایسه با تردد بین استانی کل مرداد ماه شاهد ۳۴ درصد کاهش هستیم.

مسافران بیشتر از کدام استان‌ها بوده‌اند؟

همچنین، گزارش وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از بازه ۲۴ الی ۲۹ مرداد به طور تقریبی ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار پلاک در محورهای بین شهری رؤیت شده که ۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۰۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد بیشترین پلاک‌ها متعلق به دو استان البرز و تهران بوده است. بعد از آن استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند.

بعلاوه چهار استان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد و خراسان شمالی کمترین میزان پلاک ثبت شده را داشته‌اند.

محورهای پر تردد ۲۹ مرداد

آمارهای ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که روز گذشته (جمعه ۲۹ مرداد) محورهای کرج- تهران و تهران-کرج به ترتیب با ۱۰۵ هزار و ۶۱۵ تردد و ۸۰ هزار و ۳۱۲ تردد بیشترین میزان تردد روزانه را ثبت کرده‌اند.

سپس محورهای قزوین-کرج با ۲۶ هزار و ۵۴ تردد، تهران- ساوه با ۱۹ هزار و ۶۷۷ تردد و قم– تهران با ۱۳ هزار و ۶۴۶ تردد به ترتیب بعد دو مورد فوق بیشترین میزان تردد را داشته‌اند.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، جهت مقابله با این بیماری از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیلی سراسری در کشور اعمال شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تعطیلی سراسری تردد بین استانی کرونا بین استانی ۲۹ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق در مرز زرباطیه عراق گفت: اگر سال گذشته اربعین‌حسینی به خوبی برگزار شد و مورد رضایت مسئولان ایرانی و عراقی قرار گرفت، مرهون تعامل و هم‌دلی مسوولان دو کشور در برگزاری این کنگره عظیم است.

وی افزود: باید تلاش شود که حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی کاهش یابد، همان‌طور که معاون وزیر اعلام کردند خط‌مشی راه‌ها و نصب علایم بیشتر در این مسیرها کار می‌شود که از این اقدام تشکر می‌شود.

آل‌صادق بیان داشت: از گذرگاه مهران بیشترین زوار تردد می‌کنند که حتماً این میزان تردد در ایام اربعین‌حسینی نیازمند امکانات و فراهم کردن شرایط لازم است؛ از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ لازم است و با هماهنگی و تعاملی که بین دو طرف وجود دارد این نیازها احصا می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: یک سوله یخ در مرز مهران با موافقت طرف عراقی ایجاد خواهد شد، باید نیازمندی‌هایی که لازم است را احصا کنیم تا اربعین بهتری نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد.

کد خبر 6098297

دیگر خبرها

  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • اتوبان شهید خرازی تهران باز شد
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان