Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:55:23 GMT

بازگشایی مدارس از اول مهرماه سال جاری به صورت مجازی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۸۱۲۰

بازگشایی مدارس از اول مهرماه سال جاری به صورت مجازی

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا اول آبان ماه سال جاری واکسیناسیون افراد تا ۳۰ سال در کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، «علیرضا رئیسی» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اظهار کرد: تلاش‌های برای واردات ۶۰ میلیون واکسن کرونا انجام شده و دو یا سه هفته آینده شاهد تحول بزرگی در میزان تولید واکسن داخلی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مهرماه سال جاری هر ماه ۱۰ تا ۱۵ میلیون واکسن داخلی در کشور تولید خواهد شد، افزود: خوشبختانه در چهار جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شده هرگونه مشکلات تأمین واکسن برطرف شده و بزودی مشکلات تزریق واکسن نیز برطرف خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که واکسیناسیون کرونا در شرایط خوبی ادامه خواهد داشت و همان طوری که رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند، اولویت اول دولت کرونا و تأمین سلامتی مردم است و دولت برای تأمین واکسن هیچ گونه مشکل ارزی ندارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در کشور افزود: پیک پنجم کرونا در دو استان یزد و سیستان و بلوچستان نزولی شده و سه استان شمالی نیز میلی متری نزولی شده‌اند و سایر استان‌ها هنوز در پیک پنجم کرونا قرار دارند و هنوز به قله نرسیده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه خیز پنجم کرونا در ۹۰ درصد استان‌ها بسیار بلند بوده است گفت: این نشان می‌دهد با وجود رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها مدت کرونا در پیک پنجم بسیار طولانی بوده است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا یادآور شد: در این دوره اصناف نیز همکاری خوبی داشتند و بیش از ۸۰ درصد اصناف در رعایت محدودیت‌ها همکاری کردند و مهلت تمدید اظهارنامه مالیاتی اصناف نیز تا هفتم شهریورماه سال جاری تمدید شده تا از ازدحام اصناف در مراکز مالیاتی جلوگیری شود.

وی در خصوص عدم تحویل واکسن توسط برخی از کشورهای جهان، اظهار کرد: برخی از کشورهای جهان تا زمانی که مردم خود را واکسینه نکردند به کشوری واکسن تحویل ندادند و در حالی که ما با کشور چین و روسیه قرارداد داشتیم اما به ما واکسن ندادند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: در چین هم اکنون به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر واکسن زدند و کشور کانادا ۳.۷ نیاز خود واکسن خریده، اما آمریکا تا زمانی که ۵۰ درصد مردم خود واکسن نزد، واکسن به کانادا و هیچ کشوری تحویل نداد.

رئیسی با بیان اینکه با از طریق کوواکس بهداشت جهانی ۱۶ میلیون واکسن خریداری شده اما تاکنون به ما تحویل نداده‌اند، گفت: این در حالی است که در اجرای طرح شهید سلیمانی عزیزان ما در بسیج یک کار پایداری را آغاز کرده‌اند تا با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا تصمیم بر این شده است که دو گروه در وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تشکیل تا با تدوین پروتکل‌های بهداشتی اقدامات لازم را به عمل آورند هرچند که رویکرد ستاد ملی کرونا بازگشایی حضوری مدارس است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا از بازگشایی مدارس از اول مهرماه سال جاری به صورت مجازی خبر داد و افزود: از حدود ۱۱۲ هزار مدرسه در کشور ۶۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه زیر ۱۰۰ نفر دانش آموز دارد و تصمیم بر این است که در صورت بازگشایی داری هیچ کلاسی نباید بیش از ۱۵ نفر دانش آموز داشته باشد.

وی گفت: هم اکنون ۸۵ درصد معلمان و کادر اداری آموزش و پرورش واکسینه شده‌اند و در هفته جاری واکسیناسیون دوز اول معلمان به پایان می‌رسد و دوز دوم واکسیناسیون معلمان و کادرهای اداری نیز به سرعت انجام خواهد شد، زیرا تعطیلی مدارس آسیب بسیار بیشتری دارد و ما با اعمال پروتکل‌های بهداشتی به دنبال بازگشایی مدارس هستیم.

مسلم چشمی مسئول کمیته پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی طرح شهید سلیمانی در این برنامه، افزود: برای اجرای طرح شهید سلیمانی بسیج وارد میدان شده و قطع زنجیره بیماری کرونا هدف ما در این طرح است.

وی افزود: هم اکنون ۱۴۲ مرکز واکسیناسیون کرونا توسط بسیج اداره می‌شود و بسیج در ۵۴۰ مرکز واکسیناسیون مشارکت دارد و در سه محور مراقبتی و حمایتی از بیماران کرونایی، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 516144

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس از اول مهرماه 1400 سخنگوی ستاد ملی کرونا کوواکس بهداشت جهانی قطع زنجیره بیماری کرونا جزئیات واکسیناسیون معلمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سخنگوی ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس پروتکل ها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل گفت: یک جوان اهل گرمی که در تهران مرتکب قتل شده بود با تلاش هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از پای چوبه دار نجات یافت.

سیدحسین علوی در گفت و گو با مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری‌های ستاد صبر استان و تلاش‌های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده‌ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می‌خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش‌های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رئیس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش‌های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران رسم ایرانی‌ ها برای شب قصاص ابن‌ ملجم پزشک تبریزی با رضایت اولیای دم آزاد شد

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود