Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@00:31:45 GMT

ممنوعیت صید کوسه‌ماهی در آب‌های بوشهر

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۹۹۷۲

ممنوعیت صید کوسه‌ماهی در آب‌های بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ممنوعیت صید کوسه‌ماهی‌ها در آب‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: با صیادان متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش برنا؛ علی بازدار، مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح یکشنبه در نشست کمیته تخلفات صیادی گفت: با توجه به درخواست اداره‌کل محیط زیست استان بوشهر مبنی بر ممنوعیت صید کوسه ماهی‌ها، این موضوع به صیادان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه کوسه‌ماهی‌ها از گونه‌های در عرض تهدید هستند اضافه کرد: در این راستا با شکارچیان متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او با اشاره به ممنوعیت صید کوسه در همه ماه‌های سال، خاطرنشان کرد: صیادانی که کوسه ماهی‌ها را به صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف محسوب می‌شوند.

بازدار تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف صیادان، ضمن توقیف صید و شناور آنان با محرومیت‌های طولانی مدت مواجه و به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

او تاکید کرد: از همه صیادان می‌خواهیم که ضمن پرهیز از بکارگیری ابزاری که به صید هدفمند این آبزی منجر می‌شود حتی در صورت مواجهه با صید ضمنی نیز نسبت به رها سازی آن اقدام کنند.

اداره کل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مصوبه سال ۱۳۹۳ سازمان محیط زیست کشور که به نحوه برآورد مطالبه صید و شکار گونه‌های حفاظت شده موضوع ماده ۳ قانون صید و شکار می‌پردازد، هزینه جبران صید کوسه ماهیان را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرده است.

علیرغم تاکید سازمان‌های ناظر بر امر صید در استان بوشهر اما به دلیل قیمت زیاد باله و گوشت کوسه، این آبزی در معرض انقراض قرار گرفته است.

اداره کل محیط زیست استان بوشهر طی نامه‌ای از شیلات بوشهر درخواست کرد تا ممنوعیت صید کوسه ماهیان خلیج فارس مجدداً به صیادان اعلام و از آنان درخواست شود تا از صید این گونه آبزیان به طور جدی خودداری ورزند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر محیط زیست قانون گوشت خلیج فارس بوشهر صید کوسه ماهی کوسه ماهی ها استان بوشهر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

کد خبر 848180 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم بندر چابهار

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب