Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا داودی سردبیر و کارشناس برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» درباره این برنامه جدید رادیو گفت و گو به خبرنگار مهر بیان کرد: این برنامه در ۲۴ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به شکل گفتگو محور و در قالب میزگرد و آیتم‌ها و بسته‌های تبیینی مباحثی را مطرح می‌کند که مخاطبان می‌توانند با تاکید بر مفاهیم و موضوعات علوم شناختی در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، اجتماع، فرهنگ، سیاست، رسانه و ورزش، تکنیک‌هایی را که رسانه‌های خارجی یا عوامل و نیروهای خارجی جهت تحت تاثیر قرار دادن بینندگانشان برای رسیدن به اهداف بهره می‌برند، فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که تحصیلات کارشناسی ارشد رسانه و علوم شناختی دارد با تاکید بر چهار اتفاقی که در فرآیند این برنامه تولید می‌شود گفت: قدم اول نوع ورود به حوزه علوم شناختی است، زیرا بصورت عام علوم شناختی را علمی در قالب مباحث پزشکی، پیراپزشکی، فنی مهندسی، هوش مصنوعی و اتفاقات منتج از این علوم و رشته‌ها می‌دانند اما در حقیقت علوم شناختی در برنامه ساعت «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» بیشتر به دنبال بررسی فرآیندهای تاثیرگذاری بر مهندسی ذهن و ساختارهای ذهنی در حوزه علوم انسانی است و اینجا به تحلیل وضعیت رسانه در تعامل با مخاطب و بالعکس می‌پردازد.

داودی با اشاره به تبیین تکنیک‌های رسانه‌ای عنوان کرد: در حوزه علوم شناختی بسیاری از کارشناسان، عمدتاً فضای تاثیرگذاری رسانه‌ها بر مخاطب را با قواعد و تکنیک‌های عملیات روانی همراه می‌کنند اما در حوزه علوم شناختی روش‌ها و تکنیک‌ها کاملاً متفاوت است. در حقیقت اینجا بازشناساندن تکنیک‌های حوزه علوم شناختی ِموثر بر فرآیند طراحی‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

کارشناس و سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» اضافه کرد: بحث عملیات روانی عمدتاً در رسانه، معطوف به نتیجه است درحالی که در حوزه علوم شناختی هدف، طراحی مسیر تلقی می‌شود و این مسیر است که فضای رخدادها را طراحی می‌کند.

داودی با اشاره به اینکه این برنامه بر اساس اصول علوم شناختی حرکت می‌کند، تصریح کرد: هدف ما در این برنامه پرداختن به موضوعات روز در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… نیست زیرا برنامه‌های دیگر به شکل تخصصی به این حوزه‌ها ورود می‌کنند بلکه این برنامه عمدتاً مباحثی مطرح می‌شود که بیانگر فضای جدی در حوزه طراحی‌های فرآیندی هستند یعنی مساله بر سر چگونگی طراحی مسیر برای این قبیل اتفاقات است که قاعدتاً رسانه‌های خارجی و رسانه‌های معاند و بیگانه و حتی گاهی رسانه‌های داخلی در حالت جهل تکنیکی اینها را مورد پردازش، تحلیل، توزیع و انتشار قرا می‌دهند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بنابراین آن چیزی که در این برنامه برای ما حائز اهمیت است مسیر گفتمان سازی است که علوم شناختی در داخل جامعه نسبت به افراد با یکدیگر، افراد با جامعه و افراد نسبت به رسانه و رسانه در مواجهه با اینها دارد.

سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» بیان روش مند تکنیک‌های علوم شناختی در رسانه بدون ذکر نام تکنیک را نقطه قوت این برنامه دانست و بیان کرد: بحث رصد، الگوبرداری و استخراج در حوزه علوم شناختی ما کاملاً متفاوت از سایر حوزه‌ها است و جنس جمع‌آوری، مدل داده کاوی و فرآیند رسیدن به یک مدل بر اساس آن داده کاوی و جمع‌آوری خود یک فرآیند بسیار پیچیده و دقیقی را می‌طلبد. هدف برنامه هم شروعی برای به کارگیری علوم شناختی در مسیر درست برای فضای رسانه‌ای است که تا به امروز در ایران به این موضوع پرداخته نشده است.

برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۷ به تهیه کنندگی نوشین رهگذر و با اجرای هادی البرزی روی آنتن این شبکه موج fm ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز می‌رود.

کد خبر 5286491 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو گفتگو برنامه رادیویی رادیو محرم 1400 حسینیه مهر فرشته طائرپور ویروس کرونا موسیقی آئینی تئاتر ایران هرمز فرهت بازیگر سینما فیلم سینمایی رادیو ایران تعزیه پیام تسلیت موسیقی نواحی حامد عسگری حوزه علوم شناختی علوم شناختی تکنیک ها رسانه ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند

اعضای هیئت انتخاب نخستین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی با حکم محمدحسین ایمانی خوشخو منصوب شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پوران درخشنده، مهدی سجاده‌چی، محمود اربابی، رضا حیدرنژاد، مهدی احمدی، هومان فاضل، علی مؤذنی، مصطفی رستگاری، محمدباقر قهرمانی و حجت‌الاسلام حسین رحیم‌زاده 10 نفر عضو هیئت انتخاب این رویداد استارت آپی‌اند که قرار است آثار منتخب آن را تعیین کنند.

در معرفی فعالیت‌های هنری این افراد چنین آمده است:

پوران درخشنده:

فیلمساز، نویسنده، تهیه ‌کننده و کارگردان ایرانی متولد کرمانشاه است که از سال 1365 فعالیت خود را آغاز نمود و در دانشگاه صداوسیما با گرایش کارگردانی تحصیل کرد. از نمونه آثار او می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی، زیر سقف دودی، بچه‌‌های ابدی و شمعی در باد اشاره کرد.

مهدی سجاده‌چی:

فیلمنامه‌نویسِ سینما و تلویزیون، متولد تهران در سال 1340 است. وی کار فیلمنامه‌نویسی در سینما را از سال 1368 با «پاتال و آرزوهای کوچک» با همکاری «مسعود کرامتی» آغاز کرد و در ادامه فیلمنامه آثار دیگری همچون سوفی و دیوانه، روز سوم، قاعده بازی و هفت سنگ را نیز نوشت. سجاده‌چی در حال حاضر رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران است.

مصوبات شورای هنر از زبان ایمانی‌خوشخو/سند سینما زودتر می‌رسد

محمود اربابی:

مدرس دانشگاه و نویسنده سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار او فیلم زندگی با چشمان بسته و فیلم حکایت عاشقی است.

رضا حیدرنژاد:

متولد تبریز در سال 1333 است و فعالیت‌های سینمایی خود را از سال 1352 آغاز کرد. او فارغ‌التحصیل سینما از مجتمع دانشگاهی هنر و همچنین مدرس کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی است. نویسندگی فیلم سینمایی روی خط مرگ برعهده او بوده است.

مهدی احمدی:

متولد آذر 1345 در تهران، سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است. نقاشی را از سال 1363 شروع کرد و تاکنون در بیشتر از سی نمایشگاه نقاشی شرکت داشته‌است.

هومان فاضل:

فارغ التحصیل رشته تئاتر و نویسنده و کارگردان مجموعه‌های رنگین کمان، حرف آخر، ماجراهای قلقلی، ذره بین، جنگ کتاب و نویسنده فیلمنامه مجموعه «نامه‌های بالدار» است. یکی از مهم‌ترین کارهای او فعالیت در سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سودابه بیضایی، الهام چرخنده، ویدا جوان و حمیدرضا عطایی است.

علی موذنی:

وی متولد تهران سال 1337 است. لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد و از جمله نویسندگانی است که کار نوشتن را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کند. وی در عرصه داستان کوتاه، رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلمنامه قلم می‌زند. در حوزه فیلم‌سازی نیز شش تله‌فیلم برای تلویزیون ساخته‌ است.

مصطفی رستگاری:

متولد 1357 تهران و دارای دکترای فلسفه هنر است. از جمله آثار او می‌توان به نویسندگی فیلم سینمایی "چهل سالگی"، "لطفاً بدون گناه"، "به یاد بیاور" و آثار ویدئویی"ما هنوز زنده‌ایم"، "بلند گریه کن"، "تنها خودت مانده‌ای"، "بالا بلند" و سریال "به دنیا بگویید بایستد" و "لیلی کجاست" اشاره کرد.

محمدباقر قهرمانی:

او متولد تهران و کارشناسی فیلمنامه نویسی رادیو تلویزیونی، کارشناسی ارشد رادیو و تلویزیون و دکترای تئاتر و فیلم است.

عضویت در گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شورای سیاستگذاری مرکز تئاتر مولوی، کمیته بررسی رشته تئاتر کودک و نوجوان، معاون روابط بین الملل دانشگاه تهران و سرپرست دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی از جمله سوابق علمی و اجرایی او است.

حسین رحیم‌زاده:

تحصیل در حوزه علمیه قم، مدرس علوم قرآنی و نهج‌البلاغه، دارای سابقه مدیریت و مشاوره و کارشناسی گروه‌های برنامه ساز تلویزیونی و فیلم و سریال در صداوسیما و عضویت در شورای پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سوابق حجت‌الاسلام حسین رحیم‌زاده است.

گفتنی است رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی با هدف کمک به ارتقای کمی‌و کیفی فیلمنامه‌نویسی، شناسایی و معرفی ایده‌های خلاقانه در فیلمنامه‌نویسی، معرفی استعدادهای فیلمنامه نویسی در سطح کشور و زمینه سازی برای حضور و تبادل دانش و تجربه نیروهای خلاق و مستعد کشور خرداد ماه سال جاری در تهران و توسط پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد