Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:32:51 GMT

گزارش واکسیناسیون کارگران را منتشر کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۱۸۵۹

گزارش واکسیناسیون کارگران را منتشر کنید

یک فعال حوزه کار با استقبال از راه اندازی پایگاه های واکسیناسیون در شهرک های صنعتی تاکید کرد که این طرح تنها به شهرکهای صنعتی محدود نشود و در تمام کارخانه های دارای نیروی انسانی بالا به اجرا درآید. وی ارائه گزارشی از روند اجرای طرح، عملکرد پایگاههای واکسیناسیون و تعداد کارگرانی که واکسن دریافت کرده اند را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر چمنی در گفت و گو با ایسنا، درباره ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در شهرکهای صنعتی اظهار کرد: این اقدام را هر چند که دیر آغاز شده  به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم راه اندازی این پایگاه‌ها محدود به شهرک‌های صنعتی تهران نباشد و در سایر استانها نیز عملیاتی شود.

وی که از مجلس ختم یکی از کارگران باز می گشت، گفت: متاسفانه این کارگر  با ۱۲ سال سابقه کار در اثر ابتلا به کرونا فوت کرد و مراسم خاکسپاری یکی دیگر از همکاران وی نیز اخیرا انجام شده است، این مسأله نشان می دهد که اگرچه آماری از جانباختگان کرونا در جامعه کارگری منتشر نمی شود اما این قشر زحمتکش نیز از تلفات جانی کرونا در امان نیست.

چمنی عدم توجه به جامعه کارگری در بحث واکسناسیون را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در بحث ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در شهرک های صنعتی پیشنهاد می شود این پایگاه‌ها در شهرکهای صنعتی استان‌ها دایر شود و تشکل های کارگری استانی گزارش روند اجرای طرح و عملکرد پایگاههای واکسیناسیون را در اختیار بگیرند و مشخص شود در کدام شهرکهای صنعتی و برای چه تعداد کارگر تزریق واکسن صورت گرفته است؟

این فعال حوزه کار ادامه داد: در حال حاضر تمام شهرها و استانها دارای شهرک‌ صنعتی هستند که می توان پایگاههای واکسیناسیون را در آنها ایجاد کرد ولی بخش عمده‌ای از کارگران  در شهرک های صنعتی کار نمی کنند و  کارخانه های بزرگ و بسیاری در کشور وجود دارد که دارای پرسنل و نیروی انسانی زیادی هستند لذا باید یک برنامه مشخص و مدون در بحث تزریق واکسن کارگران وجود داشته باشد.

به گفته چمنی، واکسیناسیون رانندگان در تاکسی‌های اینترنتی انجام شده و جای تعجب است که در جامعه بزرگ کارگری علیرغم اعلام آمادگی کارفرمایان کار تزریق واکسن هنوز انجام نگرفته یا با تاخیر آغاز شده است.

وی تاکید کرد: کارفرمایان حاضر بودند نه تنها کارگران بلکه خانواده هایشان را هم واکسینه کنند ولی بیشتر آنها در پیگیری امور و هماهنگی با مسئولان مربوطه دچار مشکل شده اند.

این مقام مسئول کارگری درباره ارسال لیست کارگران برای دریافت واکسن کرونا، تصریح کرد: به جای آنکه کارفرمایان لیست کارگران را به وزارت بهداشت ارائه کنند یا اینکه در نوبت تزریق واکسن قرار بگیرند، سازمان تامین اجتماعی می تواند اطلاعات و کد ملی کارگران را به وزارت بهداشت ارسال و به شکل مرحله ای کار واکسیناسیون کارگران انجام گیرد.

به گفته این فعال حوزه کار صفر تا صد اطلاعات کارگران و محل کار آنها در سازمان تامین اجتماعی موجود است بنابراین اگر بخواهیم کار جهادی انجام دهیم، تامین اجتماعی می‌تواند  لیست این افراد را به وزارت بهداشت ارائه کند؛ منتها فعل خواستن می خواهد که باید وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسیناسیون شهرک های صنعتی کارگران واکسن کرونا کارفرمایان ویروس کرونا كارخانه تزریق واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی لیست بیمه تاکسی اینترنتی وزارت بهداشت کد ملی تامين اجتماعي شهرک های صنعتی شهرکهای صنعتی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است