Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) صراحتاً اعلام کرد که علی‌رغم آن که پاریس تمایل دارد با روسیه، ایران و چین در حل اوضاع افغانستان همکاری کند اما قصد ندارد قدرت طالبان در افغانستان را به رسمیت بشناسد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، لودریان امروز در مصاحبه با نشریه «دیمانش» در خصوص موضع فرانسه در قبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان گفت: «ما قدرت طالبان که کشور (افغانستان) را به زور تصرف کرده به رسمیت بشناسیم؟ در خصوص این سوال، صراحتاً پاسخ می‌دهم: خیر».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس ادامه داد: «طالبان از خواسته‌های پاریس آگاه است» و تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین این خواسته‌ها این است که به آن دسته از افغان‌هایی که در خطر در افغانستان به سر می‌برند، اجازه خروج از کشور بدهد و همچنین ارتباطش را با تروریست‌ها قطع کند.

لودریان در ادامه در خصوص تمایل فرانسه به همکاری با دولت‌های ایران، روسیه و چین برای حل اوضاع افغانستان گفت: «مسئله حل و فصل (افغانستان) به قالب‌هایی فراتر از گروه هفت و ناتو نیازمند است بنابراین روسیه، ایران و چین می‌توانند در این ابتکارعمل مشارکت کنند و این یکی از دلایل مکالمه روز پنجشنبه هفته گذشته «امانوئل ماکرون» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور فرانسه و روسیه بود».

طبق گزارش‌های منتشر شده، پوتین و ماکرون طی یک گفت‌وگوی تلفنی در روز پنجشنبه هفته گذشته توافق کردند در خصوص مسئله افغانستان با یکدیگر همکاری کنند.

کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت که رؤسای جمهور روسیه و فرانسه بر اهمیت تأمین امنیت غیرنظامیان افغان و رسیدگی فوری به مسائل بشردوستانه تأکید کردند.

وزیر خارجه فرانسه در حالی صراحتاً اعلام کرد که قدرت طالبان در افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد که روز گذشته (شنبه)، «اورسلا فن درلاین» رئیس‌ کمیسیون اروپا تأکید کرده بود که اتحادیه اروپا همچنان تماس‌های فنی خود با طالبان را حفظ خواهد کرد اما هیچ مذاکرات سیاسی با این گروه نخواهد داشت و قصد ندارد آن را به رسمیت بشناسد.

رئیس کمیسیون اروپا در جریان دیدار از مرکز پذیرش موقت پناهجویان افغان در اسپانیا در خصوص موضع اتحادیه اروپا در قبال طالبان گفت: «اتحادیه اروپا تماس‌های عملیاتی خود با طالبان را حفظ می‌کند و این امر برای نجات جان افراد ضروری است اما ما هیچ‌گونه مذاکره سیاسی با آن‌ها نخواهیم داشت و آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم».

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد.

در پی تحولات اخیر افغانستان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرده بود که این اتحادیه مجبور به برقراری ارتباط با گروه طالبان برای خارج کردن اتباع خودف کارمندان افغان و خانواده‌هایشان از افغانستان است اما این به معنی به رسمیت شناختن سلطه طالبان بر افغانستان نیست.

وی تأکید کرده بود که قدرت گرفتن طالبان در افغانستان بزرگ‌ترین اتفاق ژئوپولتیک برای اروپا پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود.

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، مسئله خروج شهروندان خارجی و اتباع افغان از افغانستان به یک معضل جدی تبدیل شده است به طوری که برخی کشورها از جمله اتریش اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پناهجویان افغان که در حال گریز از کشورشان هستند، نیستند.

طبق جدیدترین گزارش‌ها، دست‌کم ۲۰ نفر در جریان تلاش برای خروج از افغانستان از طریق فرودگاه کابل جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه ایران طالبان در افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب

مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران، ویژه عکاسان مقیم در ایران برگزار خواهد شد؛ این مسابقه با همکاری مرکز ایران و فرانسه، موسسه و گالری عکاسی ایتاک Ithaque و مشارکت انجمن عکاسان ایران و موسسه موج نو در فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرار است با موضوع آب در ایران، مسابقه عکاسی برگزار شود؛ این مسابقه ویژه عکاسان مقیم در ایران قرار است و با همکاری مرکز ایران و فرانسه، موسسه و گالری عکاسی ایتاک Ithaque و مشارکت انجمن عکاسان ایران و موسسه موج نو در فرانسه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مسابقه ترکیب نوشتارهای عکاسی مستند با نوشتارهای عکاسی تجربی است تا وضعیت آب در ایران از طریق یک نمایشگاه عکس گروهی به تصویر کشیده شود.

این مسابقه عکاسی با رویکرد پرداختن به مسائلی نظیر آب‌های شیرین و شور، محیط زیست زمینی و اقیانوسی، فعالیت‌های انسان و بشر مرتبط با آب، فناوری و تمهیدات  مرتبط با آن در مناطق مختلف ایران برگزار می‌شود.

ریاست افتخاری این مسابقه به عهده فرانسین کوستو، رئیس بین المللی ژاک ـ ایو کوستو و آقای ژان ـ میشل الیوررئیس «آکادمی آب» است.

آثار ارسالی پس از ارزیابی توسط هیات داوران انتخاب و ۴۰ عکس برگزیده از میان آثار ارسالی در یک نمایشگاه گروهی که قرار است از ۲۲ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ در پاریس برگزار شود به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه عکاسی می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ خرداد ماه به آدرس ایمیل info@ithaque-paris.ir  ارسال کنند.

همچنین به یک نفر از عکاسان برگزیده این مسابقه جایزه برترین عکس با ارزش ۵۰۰ یورو اهدا خواهد شد.

عکاسان شرکت‌کننده در این مسابقه باید مقیم ایران باشند. هیات داوران این مسابقه که متشکل از اساتید عکاسی ایرانی و فرانسوی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مریم زندی، عضو هیات موسس انجمن ملی عکاسان ایران، سیف الله صمدیان فیلمبردار و فیلمساز ، اسماعیل عباسی عکاس ، افشین شاهرودی، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و محمدرضا کیوانفر استاد دانشگاه در حوزه عکاسی و سینما، میشل پوآورت، مورخ عکاسی، استاد دانشگاه پاریس، پانتئون سوربن، بنیانگذار کالج بین المللی عکاسی، کارولین استن، عضو هیئت مدیره دانشکده بین المللی عکاسی «پاریس بزرگ»، ناتالی بوشه ـ لونوار، رئیس انجمن «مردمان تصویر»، پاسکال بوس، مدیر مجموعه های عکاسی مرکز ملی هنرهای تجسمی کالج بین المللی عکاسی و ماری روبرت، متصدی ارشد قسمت عکاسی و سینمایِ موزه اورسه پاریس اشاره کرد.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه عکاسی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات آثار ارسالی می‌توانند پایگاههای اینترنتی  www.france-iran.org ، www.ithaque-paris.fr  www.nips.org.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی