Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ طی ۲۴ ساعت گذشته رکورد تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ نفر تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

کرونا در خیز پنجم خود که از ابتدای تیر ماه آغاز شد، چندین بار رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته را شکسته است.

آخرین رکوردزنی تلفات روزانه کرونا مربوط به ۲۵ مرداد ماه بود که این ویروس تاجدار طی ۲۴ ساعت جان ۶۵۵ نفر را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: ۶۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

از دیروز تا امروز ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۹۳۲ هزار و ۴۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۶۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

۲۷ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۸۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی با استناد به یک برآورد بین المللی هشدار داد اگر به رعایت پروتکل های بهداشتی بی اعتنایی شود تعداد تلفات ویروس کرونا به ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید.

 

۳۱ مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

اخبار دریافتی از استان ها نشان می دهد که در واپسین روزهای مردادماه، با وجود شتاب فزاینده جریان واکسیناسیون در کشور و تاکیدهای صورت گرفته مبنی بر پرهیز از سفر، تجمع و ترددهای غیرضرور و استفاده از ماسک، آمار فوتی ها رکورد تلفات روزانه کرونا را بار دیگر شکست.

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ نفر تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

 کرونا در خیز پنجم خود که از ابتدای تیر ماه آغاز شد، چندین بار رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکسته است؛ آخرین رکورد زنی تلفات روزانه مربوط به ۲۵ مردادماه بود که این ویروس تاجدار طی ۲۴ ساعت جان ۶۵۵ نفر را گرفت. 

براساس اطلاعیه یکشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

همچنین از دیروز تا امروز ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۹۳۲ هزار و ۴۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۶۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

۲۷ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است و تا کنون ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۸۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی با استناد به یک برآورد بین المللی هشدار داد اگر به رعایت پروتکل های بهداشتی بی اعتنایی شود تعداد تلفات ویروس کرونا به ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته که میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هفته آخر مرداد ماه نیز همانند هفته‌های اخیر مناسب نبوده و به میزان ۳۹ درصد گزارش شده است.

به گفته سیما سادات لاری، پروتکل‌های بهداشتی به معنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، تهویه مناسب، عدم حضور در تجمع و رعایت موارد بهداشتی اعلام شده به اصناف است.

معاون وزیر بهداشت، کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان و گیلان اعلام کرده و گفته است: همچنین وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، لرستان، ایلام، البرز، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در بازه ۳۳ تا ۴۰ درصد گزارش شده است. در بقیه استان‌ها این شاخص بین ۴۱ تا ۴۹ درصد گزارش شده است.

بیشترین استفاده از ماسک در اماکن عمومی هم مربوط به استان‌های هرمزگان، سمنان و خراسان جنوبی و کمترین میزان در استان‌های یزد، گیلان و سیستان و بلوچستان و کمترین میزان رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در استان‌های یزد، گیلان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

آخرین اخبار استان‌ها از وضعیت شیوع کرونا

اخبار رسیده از استان ها نشان می دهد که در روزهای پایانی مردادماه، با وجود شتاب بخشی به روند واکسیناسیون در کشور و هشدارهایی مبنی بر پرهیز از سفرهای غیر ضرور و شرکت نکردن در دورهمی های خانوادگی و دیگر تجمعات ، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی عده ای با عادی انگاری سبب افزایش شمار مبتلایان و مراجعان به به مراکز  درمانی شده اند که ضمن تحمیل هزینه های سنگین بر حوزه بهداشت کادر درمان را هم خسته کرده است .

تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی های ناشی از کرونا در مشهد همچنان رو به افزایش است و این کلانشهر در وضعیت وخیم و بحرانی قرار دارد؛ این استان در پنجمین موج شیوع کرونا بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالش های پیش روی استان خراسان رضوی به شمار می رود.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت بحرانی و قرمز شیوع موج پنجم بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل همچنان جریان دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته، با ثبت رکوردی دیگر، شمار بیماران بستری همزمان در مراکز درمانی این استان به ۸۹۷ نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان روزانه در این استان نیز با ثبت رکوردی جدید به ۱۸۹ نفر رسیده است.{

همچنین بر اساس اعلام این مرجع، با فوت ۶ نفر دیگر از مبتلایان شمار جان‌باختگان پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۷۴ نفر رسید.

از ارومیه خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفته است: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۲ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

آقازاده با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۹۸۰ نفر در استان به کرونا، حدود ۳۳۰ نفر بستری شدند، بیان کرده است: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به پنج هزار و ۲۳۸ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار فارس، هم اکنون از ۳۶ شهرستان استان، ۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه آمار تجمعی تست کرونا در استان فارس، یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۴۷ مورد است، آمار تجمعی تست مثبت را ۳۶۲ هزار و ۳۵۱ مورد عنوان کرد.

به گفته رحیمی بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در فارس را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون پنج هزار و ۸۳۷ نفر از مردم استان فارس را در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌ایم.

خبر دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه وضعیت شیوع کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان را فوق بحرانی اعلام کرد و گفته است که ورودی به بیمارستانها همچنین بستری بیماران کرونایی در شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان همچنان روند افزایشی دارد و منطقه را با شرایط بحرانی مواجه کرده است.

براساس اعلام شکرالله سلمان‌زاده با توجه به کمبود کادر درمان در دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان، نیروهای نظامی و هلال احمر برای کمک به کادر درمان منطقه جنوب غرب خوزستان در خواست کمک شده است ضمن اینکه نیروهای ستادی این دانشگاه از امروز به کمک کادر درمان خواهند رفت.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان که منتشر شد، در حال حاضر ۲ هزار و ٣١ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲۵ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر بستری شدند.

بنابر گزارش‌ها از این تعداد ٢٨٧ بیمار نیز در شرایط وخیم قرار دارند و ۲۴ بیمار " با تشخیص قطعی مبتلا به کووید ١٩" در بیمارستان ها در جدال با کرونا ناکام مانده و جانشان را از دست دادند.

از کرمانشاه نیز خبر رسیده که رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اعلام کرده است که  در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰ نفر در مراکز درمانی این استان با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۸۱ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

به گفته مهدی محمدی در شبانه روز گذشته ۴۶۱ بیمار کووید ۱۹ هم برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند. هم‌اکنون یک هزار و ۲۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۸۰ نفر بیشتر است.

از سویی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ابراز نگرانی از افزایش فوتی های خانوادگی، گفته که تعداد فوتی های کرونا در استان با ۸۹ مورد در مرداد ماه جاری نسبت به ماه گذشته بیش از هفت برابر افزایش داشته است.

بر اساس اعلام دکتر محمد کریمیان در این مدت(شبانه روز گذشته) تعداد بستری ها ۲ و نیم برابر و تعداد مبتلایان نیز بیش از سه و نیم برابر ماه گذشته بوده است.

خبر دیگر در زاهدان اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرده با افزوده شدن ۷۶۷ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۳ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

به گفته دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با فوت ۱۰ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۳۹۳نفر رسید.

در استان مرکزی نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک اعلام کرده شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی شبانه روز اخیر به ۶۲۴ مورد رسید.

براساس اعلام دکتر سید «محمد جمالیان»، ۱۳۵ نفر از بیماران جدید کووید ۱۹ به‌دلیل شدت تظاهرات بالینی  در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

همچنین معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در خصوص وضعیت کرونایی استان توضیح داد و گفت: در حال حاضر میزان مراجعه بیماران سرپایی کاهش یافته است ولی تعداد بیماران بستری در روزهای اخیر ثابت مانده است.

به گفته این مقام مسئول، با وجود شرایط ثابت کرونایی در چند روز اخیر، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در مازندران همچنان بالا است.

براساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز ۹ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسید.

به گفته دکتر"مریم کوشکی" یکهزار و ۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و تعداد مبتلایان نیز به ۱۵۵ هزار و ۱۴ نفر رسیده است.

در قزوین هم در شبانه روز گذشته ۲۹۰ بیمار جدید به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در مدت یاد شده ۱۵۸ بیمار کرونایی نیز از بیمارستان های استان قزوین ترخیص شدند.

در خراسان جنوبی هم رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفته کماکان در استان خراسان جنوبی شاهد روند افزایشی موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها هستیم اما رنگ‌بندی‌ها از ۲۳ مرداد ماه تغییر نکرده است.

بر اساس اعلام محمد دهقانی ۳۹۲ بیمار کرونایی هفته گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند اما میزان فوتی‌ها مقداری کاهش یافته است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وضعیت واکسیناسیون در کشور

استاندار فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در تامین سریع واکسن مورد نیاز کشور، به آمادگی بخش خصوصی استان برای واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و دستور رئیس‌جمهوری برای صدور مجوز این واردات را خواستار شد.

عنایت الله رحیمی در تشریح وضعیت استان فارس اعلام کرد که کل واکسن تزریق شده تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۴۷ دز بوده که از این تعداد ۸۹۲ هزار و ۷۰۸  دز در نوبت اول و ۴۱۷ هزار و ۹۳۹ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

خبر خوب دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تامین ۳۰ هزار دز واکسن کرونا برای خوزستان گفته است که استاندار خوزستان درگفت و گو با رییس جمهوری سهمیه واکسن بیشتری برای این استان درخواست کرد که مورد موافقت قرار گرفت.

براساس اعلام دکتر فرهاد ابول نژادیان در هفته گذشته، پنج روز واکسن نداشتیم اما روز گذشته ۳۰ هزار دز واکسن وارد خوزستان شد اگرچه مرتبا از سوی وزارتخانه در حال پیگیری هستیم تا واکسن بیشتری تامین کنیم. 

در استان مازندران نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وارد شدن ۴۵هزار دوز واکسن جدید به استان خبر داده و گفته است: از آن جایی که فاصله زمانی تزریق دز دوم نباید بیش از حد شود و از طرفی اختلاف نفرات دز اولی‌ها با دز دومی ها زیاد است،دراین مرحله اولویت تزریق با کسانی که باید دز دوم بزنند،است.

به گفته دکتر قاسم اویس، تاکنون یک میلیون و ۸۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف اعلامی وزارت بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شده است که بیش از  ۸۰۰هزار نفر از گروه های هدف استان دز اول را زدند که در نوبت دریافت دز دوم قرار دارند.

از سویی دیگر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از واکسیناسیون ۲۵ هزار و ۲۳۰ نفر معادل ۶۰ درصد از فرهنگیان این استان در برابر ویروس کرونا تاکنون خبر داد.

 به گفته احمد اسکندری نسب همزمان با سراسر کشور، طرح واکسیناسیون فرهنگیان در این استان نیز به صورت رسمی آغاز شد.این طرح شامل معلمان مدارس دولتی و غیردولتی، کادر اداری و نیروی های بازنشسته و حق التدریس شاغل در استان کرمان است.

خبر دیگر اینکه مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه پایگاه مصلا مرکز تجمیع واکسیناسیون با ۱۵ ایستگاه در رفسنجان فعالیت می‌کند اعلام کرده است : طی چند روز آینده به منظور رفاه حال مردم ۱۱ پایگاه دیگر نیز در مناطق مختلف این شهرستان راه‌اندازی و ساماندهی می شود.

براساس اعلام دکتر سید محسن نژادقادری از ۲۱ بهمن سال گذشته همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان های رفسنجان و انار آغاز شد.

همچنین معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک اعلام کرده از ابتدایی اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۲۱ هزار و ۹۸۰ فرد بالای ۵۰ سال در این شهرستان واکسینه شده اند.

علی اکبر رشوند با بیان اینکه مشکلی در تزریق واکسن در این شهرستان نداریم،اظهار داشت : در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۸۹ نفر دوز اول واکسن و پنج هزار و ۶۹۱ نفر دوز دوم را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرده است که ۱۷ هزار و ۵۷۲ دز واکسن در ایام محدودیت‌های کرونایی ۲۵ تا ۳۰ مرداد در مناطق زیرپوشش این دانشگاه تزریق شده است.

به گفته دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است.

در آبادان نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفته با ورود محموله جدید واکسن کرونا به منطقه جنوب غرب خوزستان ، کمبودی در تزریق واکسن به گروه های هدف در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان وجود ندارد.

شکرالله سلمان‌زاده اظهار داشت: امروز پنج هزار دٌز واکسن کرونا برای ساکنان جنوب غرب خوزستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی آبادان شد که برای تزریق دٌز نخست و دوم گروه‌های هدف مورد استفاده قرار می گیرند.

تا کنون و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان بواسطه مراکز تجمیعی حدود ۸۰ درصد فرهنگیان استان زنجان معادل ۱۲ هزار نفر در مرحله اول واکسینه شدند.

به گفته ذبیح الله تاراسی بر این اساس با احتساب واکسیناسیون فرهنگیان همکار در برگزاری انتخابات، همچنین از طریق سامانه به دلیل شرایط سنی یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای، ۹۵ درصد کارکنان آموزش و پرورش استان واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص واکسیناسیون در استان نیز اعلام کرده که ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده است و کل واکسن دریافتی ۲۰۱ هزار و ۳۶۸ دز بوده و تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز تزرق شده است.

به گفته دکتر صادقی فر از مجموع واکسن های تزریق شده ۱۲۵ هزار و ۶۰۸ دز مربوط به نوبت اول و ۳۸ هزار و ۵۳۵ دز نیز مربوط به نوبت دوم است.

همچنین سرپرست مرکز بهداشت بجنورد نیز گفته از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون، ۷۸ هزار و ۹۷۸ نفر از جمعیت هدف این شهرستان در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند.

دکتر ابراهیم بازخانه ای روند واکسینه کردن شهروندان در برابر این ویروس همچنان ادامه دارد و با آغاز واکسیناسیون ۵۰ ساله ها میزان واکسیناسیون شهرستان افزایش خواهد یافت.خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۳۰ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

خبر خوب دیگر اینکه رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفته روزانه سه تا چهار هزار نفر از گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال در هشت پایگاه‌ واکسیناسیون این نهاد در مناطق حاشیه شهر مشهد واکسینه می‌شوند.

دکتر محسن ذاکریان افزود: در این پایگاهها واکسن برکت تزریق می‌شود و میزان رضایت و استقبال مردم از آن خیلی خوب است.

به گفته وی در یک هفته‌ اخیر بالغ بر ۲۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند ضمن اینکه افزایش پایگاه‌ها در برنامه کاری قرار دارد و از ابتدای شهریور ماه و همزمان با روز پزشک ۲ پایگاه دیگر هم به این تعداد افزوده می‌شوند.

 

 کرونا در یک ماهه مرداد جان ۴۸ محمودآبادی را گرفت

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با بیان اینکه آمار فوتی ها در این شهرستان نسبت به پیک های گذشته افزایش چند برابری داشته است، گفت: از ابتدای مرداد تاکنون ۴۸ نفر بر اثرابتلا به کرونا در محمودآباد جان باختند.

دکتر عباس توان روز یکشنبه افزود: متاسفانه آمار شیوع کرونا در شهرستان محمودآباد همچنان افزایشی است و پس از گذشته یک ماه از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی ، همچنان تخت های تنها بیمارستان شهر پر است و ظرفیتی برای بستری بیماران جدید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ بیمار کرونایی محمودآبادی در بیمارستان بستری هستند افزود:۴۴ نفر از این افراد در بیمارستان شهدا و ۷۱ نفر نیز در بیمارستان های شهرهای اطراف تحت درمان قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد با بیان اینکه این پیک پنجم  یکی از طولانی ترین پیک ها در شهرستان بوده است ،گفت: برخلاف موچ های قبلی آمار فوتی در مرداد ماه به شدت افزایش یافته است و به طور میانگین در این پیک پنجم روزانه یک و نیم نفر جان خود را از دست دادند که آمار بالایی است.

وی همچنین از تزریق بالغ بر ۲۸ هزار دز واکسن در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: تاکنون ۴۲ هزار و ۳۳۷ دز واکسن در این شهرستان تزریق شده است که امید است با واکسیناسیون تمام گروه های هدف سرعت ابتلا را در شهرستان کاهش دهیم.

توان خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان شد و توضیح داد: تا زمانی که پروتکل ها به صورت دقیق و کامل اجرا نشود واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند شرایط را بهبود بخشد.

وی همچنین به خستگی کادر درمان اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان و  طولانی شدن پیک پنجم کادر درمان بسیار آسیب پذیر شدند که برای خروج از این وضعیت به همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز است.

شهرستان محمودآباد در تاریخ هشتم تیر ماه از شرایط زرد کرونایی خارج  و وارد رنگ نارنجی کرونایی شد و پس از آن با گذشت تنها ۷۲ ساعت رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد. اکنون با گذشت حدود ۲ ماه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و  شیوع ویروس در این شهرستان به گونه ای افزایش یافت که ضریب خطر آن  از میانگین استانی بالاتر است و همچون شهرهای پرجمعیت استان به عدد ۳۰ رسیده است یعنی به ازای هر صد هزار نفر  در این شهرستان ۳۰ نفر روزانه در بیمارستان بستری می شوند. 

شهرستان صد هزار نفری محمودآباد دارای دو بخش سرخرود و مرکزی است  و تنها یک بیمارستان دارد.

کرونا جان ۱۱ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۱۱ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۵۱۹ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز یک شنبه افزود: همچنین با شناسایی ۵۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۳ هزار و ۲۲ و بیماران سرپایی مثبت به ۶۳ هزار و ۲۰۱ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و  ۹۳۷ مورد بود که ۲۵۴ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۹ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۱۳۲، بهار یک هزار و ۱۸۰، تویسرکان یک هزار و ۲۶۵، رزن ۹۴۵، درگزین ۳۱۷، فامنین ۳۵۷ و کبودراهنگ یک هزار و ۲۰۳ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۸۱۱  نفر در نهاوند و هشت هزار و ۸۹۸ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

گیلان در احاطه کرونا؛ مرگ ۲۴ بیمار در شبانه روز گذشته

گیلان پس از گذشت ۲ماه از آغاز موج پنجم همه گیری کرونا همچنان در محاصره این ویروس قرار دارد و طی شبانه روز اخیر ۲۴ بیمار با تشخیص قطعی ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

اگر چه طبق آمار عصر روز گذشته (شنبه) تعداد بستری ها مبتلا به کرونا پس از گذشت یک هفته به زیر ٢ هزار نفر یعنی یکهزار و ٩٩٨ نفر رسیده بود و امید می رفت که روند کاهشی را طی کند، اما در ساعات پایانی روز بار دیگر به بیش از ۲ هزار نفر رسید.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند ابتلا به کرونا را پس از نزدیک به ٢ ماه همچنان رو به بالا عنوان کرده و معتقد هستند که حتی نمی توان گفت که به لحاظ بستری مبتلایان به ثبات رسیده ایم.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان که صبح امروز یکشنبه منتشر شد، در حال حاضر ۲ هزار و ٣١ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲۵ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر بستری شدند.

بنابر گزارش‌ها از این تعداد ٢٨٧ بیمار نیز در شرایط وخیم قرار دارند و ۲۴ بیمار " با تشخیص قطعی مبتلا به کووید ١٩" در بیمارستان ها در جدال با کرونا ناکام مانده و جانشان را از دست دادند.

تعدادی از کادر درمان رشت که این روزها شرایط سخت و طاقت فرسای جسمی و روانی را سپری می کنند اظهار داشتند: مشکلی کنونی این است که مبتلایان با تاخیر در وضعیت بد بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کنند که روند درمان را سخت‌تر می‌کند.

این پرستاران وضعیت جسمی خود و خانوادشان را در خطر توصیف کرده و از مردم خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از دورهمی ها هستند.

مسئولان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از مردم می‌خواهند که نسبت به علائم ابتلا به کرونا حساس بوده و به موقع برای درمان اقدام کنند.

ویروس کرونا با سویه دلتا در موج پنجم در گیلان بر خلاف خیزهای گذشته پیر و جوان نمی شناسد، برای ابتلای همه گروه های سنی تلاش کرده و موفق هم شده است، موضوع مهمی که کارشناسان بهداشتی بر رعایت پروتکل ها تاکید دارند و از مردم می خواهند که برای رهایی ویروس کرونا به پروتکل ها اهتمام جدی داشته باشند.

تمام ١٧ شهرستان استان گیلان شامل رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش ، رودسر، رودبار، بندانزلی ، آستارا ،  لنگرود، ماسال، فومن و املش به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز هستند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا در دنیا تاکنون ۶ جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا ، گاما ، دلتا و لامبدا واتا داشته و دلتا یکی از  نسخه های جهش یافته این ویروس است، به گفته متخصصان سویه دلتا حداقل ۲ تا سه برابر نسبت به سویه‌ ووهان مسری‌ تر است.

تعداد قربانیان کرونا در لرستان به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۹ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسید.

دکتر"مریم کوشکی" روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: یکهزار و ۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و تعداد مبتلایان نیز به ۱۵۵ هزار و ۱۴ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: اکنون یکهزار و ۳۲۱ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

کوشکی ادامه داد: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۲۳۵ نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع ۴۵۶ هزار و ۵۰۱ مورد پاسخ داده شده و ۳۰۱ هزار و ۴۸۴ نمونه آن منفی بوده است.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

 

۴۱۶ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۴۱۶ مورد جدید به ۳۷ هزار و ۶۲۱ نفر رسید.

مریم امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مرد ۵۷ و ۸۳ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

وی افزود: اکنون ۷۴۸بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۵۲ نفر در کاشان و ۹۶ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۸۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۴ نفر از بیماران در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۲۵ هزار و ۹۰۸ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۴ هزار و ۴۲۶ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۱۰ ماه تا ۹۵ سال در مرکزهای درمانی کاشان و هشت نفر با سن ۳۶ تا ۹۰ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان بستری شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۵۱۸ بیمار کووید ۱۹ به طور موقت بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۵۴۰ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی این دانشگاه گفت: سه هزار و ۸۴۵ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل با تدوام تشدید بحران کرونا در این شهرستان‌ها قرمز و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهید بهشتی و سیدالشهدا(ع) اضطراری شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

۲۹۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: در شبانه روز گذشته ۲۹۰ بیمار جدید به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر پیمان نامدار روز یکشنبه افزود: در مدت یاد شده ۱۵۸ بیمار کرونایی نیز از بیمارستان های استان قزوین ترخیص شدند.

وی یادآور شد: طی شبانه روز گذشته ۳۰۴ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان قزوین (سرپایی و بستری) در استان قزوین شناسایی شدند.

این مسوول گفت: متاسفانه در مدت یاد شده هفت بیمار مبتلا به کرونا در استان قزوین جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین اضافه کرد: در حال حاضر ۹۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۵۲ تن از آنها بد گزارش شده و به کمک دستگاه تنفس می کنند.

نامدار گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۳۴ هزار فقره بستری بیماران به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان های استان قزوین ثبت شده است.

کرونا تاکنون جان ۲ هزار و ۵۸ نفر را در استان قزوین گرفته است.

 ۶۷۰ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۶۷۰ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی در حال مداوا هستند که این رقم، روند افزایشی دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی روز یکشنبه افزود: بیشتر این مبتلایان کرونایی بدحال خراسان رضوی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای مشهد بستری هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی ۱۰ روز پیش یعنی در تاریخ  ۲۱ مرداد ماه، ۵۴۵ نفر بوده است که اکنون افزایش قابل توجهی داشته است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دیروز، ۳۰ مردادماه  ۶۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده اند.

انجیدنی افزود: هم اکنون سه هزار و  ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۲ هزار و ۸۱۸ نفر از این تعداد در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که به مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را خدمات رسانی می کند.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نیست که استان خراسان رضوی به قله پنجمین دوره اوجگیری کرونا رسیده است یا نه ولی امیدواریم طی هفته های آینده هر چه سریعتر به قله موج پنجم برسیم.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، پرهیز از دورهمی ها و شرکت در اجتماعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند. 

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ تن تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

 در این مدت، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج هزار و هفت نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور هم به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است.

۲۱ بیمار کرونا مثبت در قم جان‌باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا دراین استان گفت: درشبانه روز گذشته ۲۱ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده‌بود، جان خود را از دست دادند.

محمد رضا قدیر در خصوص آخرین وضعیت کرونا در قم بیان داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به‌سی و یکم مردادماه ۱۹۵ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژاانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۱۴۹ تَن از این افراد گفت: ۱۱۸ بیمار که طی روزهای گذشته بستری شده‌بودند، نیز با تشخیص پزشکان ترخیص شدند.

وی کل بیمارانی که هم اکنون در مراکز درمانی قم بستری هستند را ۹۴۶ تَن ذکر کرد و گفت: ۲۲۲ تن از این افراد به‌دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

قدیر گفت: از مجموع یکهزار و ۸۰۶ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۶۸۵ مورد مثبت شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۳۳۰ هزار و ۷۱۸ دُز واکسن تزریق شده‌است.

قم از بیست و هفتم تیرماه درفهرست مناطق قرمز و پُرخطر کرونایی قرار دارد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

کرونا جان ۱۴ بوشهری دیگر را گرفت

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر از شهروندان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر سعید کشمیری روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این افراد شامل ۶ مرد با ۹۲، ۸۴، ۶۷، ۵۸، ۵۵ و ۵۳ سال و پنج زن با ۸۳، ۶۷، ۸۳، ۶۴ و ۴۵ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، مغزی، فشارخون و دیابت و سه مرد با ۵۶، ۵۴ و ۳۸  سال سن بدون سابقه بیماری در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی بیان کرد: بر این اساس شمار جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در استان بوشهر به یکهزار و ۷۰۸ نفر می‌رسد.

کشمیری ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۱۷۱ بیمار جدید شمار بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان به ۸۲۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از این شمار ۷۴  نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند که ۳۴ نفر از آنان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۷۷ هزا رو ۹۷۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری در باره  تاثیر تعطیلات ۶ روزه اصناف و اداره‌ها گفت: تعطیلات اخیر تاثیر خوبی برکاهش بستری‌ها داشته است به گونه ای که از ۲۰۰ نفر بستری در روز به ۱۵۰ نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: پس از ۱۰ هفته طوفانی و آمار بالای بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در زمان حاضر آمار بستری‌ها از ۹۰۰ نفر به نزدیک ۸۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان رسیده است و امید می‌رود این روند کاهشی ادامه یابد.

کشمیری تاکید کرد: فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از مسافرت ن و شرکت نکردن در دورهمی‌ها می‌توان از این پیک گذر کرد.

 

زالی: کشور همچنان در تب و تاب بیماری کرونا است

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران گفت: کشور از جمله تهران در خیز پنجم، همچنان در تب و تاب بیماری کرونا است.

علیرضا زالی روز یکشنبه در نشست ستاد ویژه فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با جمعی از مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی، افزود: بیماری کرونا در تهران از پیچیدگی‌های خاص برخوردار است.

وی به مردم از جمله کارمندان بانکی توصیه کرد که همواره توصیه های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

فاز اول واکسیناسیون سیستم بانکی انجام شد

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه فاز اول واکسیناسیون سیستم بانکی انجام شد، گفت: کارمندان خدوم بانکی کشور براساس سند ملی واکسیناسیون جزو مشاغل پرخطر قرار گرفتند و واکسینه شدن فاز اول آنان انجام شده است.

زالی افزود: با مشارکت مناسب شبکه بهداشتی ۲۴۰ هزار نفر دُِز اول واکسن را دریافت کردند و در تهران هم قریب ۶۸ هزار نفر واکسینه شدند. کار واکسیناسیون این افراد در روز عید سعید غدیر خم آغاز شد. این کار در تهران کمتر از یک هفته انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: کارمندان بانک به دلیل حجم بالای تردد با خطر مواجه هستند و به همین دلیل جزو گروه‌های پرخطر در نظر گرفته شدند.

واکسیناسیون شرط لازم برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا

زالی ادامه داد: واکسیناسیون شرط لازم برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا است و شرط کافی نیست. شرط کافی همچنان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی است که همه باید آن را به دقت رعایت کنند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران تصریح کرد: نباید این تفکر شکل گیرد که انجام واکسیناسیون، سبب کاهش شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آمار کرونا در ایران شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز اسامی شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی استان های قرمز کشور رنگ بندی شهرها آمار کرونا در ایران امروز رنگ بندی شهرهای ایران اسامی شهرهای قرمز امروز شهرهای قرمز امروز سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درمان دانشگاه علوم پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیمار جدید مبتلا به کووید دانشگاه علوم پزشکی کاشان رعایت پروتکل های بهداشتی بر اثر ابتلا به کرونا جان دانشگاه علوم پزشکی گیلان عمومی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرونا در کلان شهر تهران بیمار مبتلا به کرونا خدمات بهداشتی و درمانی جان خود را از دست دادند شیوه نامه های بهداشتی ویژه بیمارستانها استان بستری هستند واکسیناسیون در کشور کاشان و آران و بیدگل فاصله گذاری اجتماعی مبتلا به کووید۱۹ درمان و آموزش پزشکی تلفات روزانه کرونا شبانه روز گذشته استان خراسان رضوی سیستان و بلوچستان رعایت فاصله گذاری شهرستان در وضعیت جنوب غرب خوزستان بیماران کرونایی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ ساعت گذشته وضعیت نارنجی کووید۱۹ در کشور رعایت شیوه نامه استفاده از ماسک اساس اعلام دکتر رعایت پروتکل ها بیماری کووید ۱۹ جان باختگان مراقبت های ویژه واکسینه شده اند مرکزهای درمانی تعداد مبتلایان مراقبت و درمان بهداشت و درمان استان قزوین ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۴ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح یکشنبه شانزدهم اردیبهشت با میانگین ۶۳ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان، بولوار کاوه و دانشگاه صنعتی با عدد ۵۹، خیابان احمدآباد ۸۶، میدان انقلاب ۷۸، پارک زمزم ۷۲، رهنان ۶۵، خیابان زینبیه ۷۰، کردآباد و سپاهان‌شهر ۵۷، خیابان‌های فیض و فرشادی ۵۴ و ولدان ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۳۷ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۳۴ در وضعیت پاک، در شاهین‌شهر ۷۴، مبارکه ۶۲، کاشان ۵۷، قهجاورستان ۵۶ و نجف آباد ۷۰ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۰۴ ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با میانگین ۱۵۴ ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6096765

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی