Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بسیج سازندگی شهرستان قوچان این روزها نهضت ساخت و مرمت مسکن در روستاهای محروم این شهرستان را کلید زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان ، نزدیک به دو سال اندی است که مهمان ناخوانده‌ای بر دنیا مسلط شده و هر روز  نفس‌ها را تنگ می‌کند و جان‌ها را می‌ستاند، ویروسی که با آمدنش نه تنها خانواده‌هایی را داغدار کرده بلکه به اقتصاد و معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه آسیب‌های زیادی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل شیوع کرونا با امر  مقام معظم رهبری در زمینه به میدان آمدن جوانان و گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان بیماران بسیج و سپاه لبیک گویان وارد میدان شدند. طرح کمک مومنانه و طرح شهید سلیمانی برای کمک به کادر درمان و بیماران نیازمندان نتایج بسیار خوبی داشت. چند هفته پیش با دستور مقام معظم رهبری بر اجرای دوباره طرح شهید سلیمانی تا ریشه کن شدن ویروس کرونا گروه‌های جهادی و بسیج  دوباره وارد میدان شدند تا امر فرمانده را لبیک گویند. 

بسیج سازندگی سپاه شهرستان قوچان نیز همراه با دیگر جهادگران وارد میدان شده که در ادامه شاهد گزارشی از این روند هستید.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان قوچان گفت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، انجام تست کرونا در منازل با همکاری شبکه بهداشت، ایستگاه  استراحت همراه بیمار، اینترنت رایگان، امانت  دادن کپسول رایگان به بیماران کرونایی در حال انجام است. 

شهرام حسن آبادی در این زمینه اظهار داشت:  در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، برنامه‌هایی در دست انجام است که شامل تست از بیماران مشکوک در منازل با همکاری شبکه بهداشت، امانت دادن کپسول اکسیژن و غیره است. تهیه 396 بسته معیشتی به ارزش 178 میلیون و دویست تومان در سه مرحله در بین بیماران کرونایی توزیع شده است. 

حسن آبادی بیان کرد: 6 سری جهیزیه در بین زوج‌های نیازمند کرونایی در سطح شهرستان اهدا شده که ارزش هر سری 16 میلیون پانصد تومان بوده است؛ همچنین دو باب مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی به دست جهادگران ما ساخته شده است. طرح بیمار یابی افراد مشکوک به کرونا به دست حوزه‌ها و پایگاه‌های ما چه در بحث معیشت و چه معرفی به مراکز درمانی در حال انجام است.

مسئول سازندگی شهرستان قوچان بیان کرد:  85 نیروی جهادگر  به بیمارستان برای کمک به کادر درمان معرفی شدند، 40 نفر پرستار و 40 نفر دیگر نیروی خدماتی و کمکی هستند و تا دوماه به صورت شیفت بندی مشغول به فعالیت  خواهند بود. احداث ایستگاه همراه بیمار در بیمارستان؛ برای خدمات دهی به همراهان  بیماران و پذیرش شام نهار را با همکاری اداره اوقاف داریم و  مشغول فعالیت هستند.

حسن آبادی گفت:  65 کپسول اکسیژن 10 لیتری با کمک خیرین خریداری شده و به صورت امانت به بیماران نیازمند داده شده است. تعدادی از جهادگران در بیمارستان برای روحیه دادن بیماران و ارتباط تصویری با خانواده‌هایشان رایگان در حال انجام است؛ همچنین  پوشش اینترنت رایگان در کل بیمارستان برای خانواده‌ها و بیماران نیز صورت گرفته است.

محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم ایلام اولویت بسیج سازندگی است ‌محرومیت‌هایی که در سایه جهاد رنگ می‌بازد / خدمت بدون منت جهادگران بسیج سازندگی‌ در مناطق روستایی ایلام + فیلم بسیج سازندگی استان مرکزی برای حل معضلات تنش‌آبی پای کار است

مسئول بسیج سازندگی قوچان ادامه داد:  توزیع 11 هزار ماسک رایگان در بین مردم صورت گرفته که بیشتر در حاشیه شهر انجام شده؛ همچنین پرستاری در منزل  توسط 5 نفر پرستار برای تزریقات بیماران کرونایی از دیگر خدمات ما بوده است.  در حوزه محرومیت‌زدایی، آبرسانی و لایروبی 5 رشته قنات را در 6 ماهه دوم سال با دریافت بودجه شروع  خواهیم کرد؛ بیشتر کارهای عملیاتی ما در 6 ماه  دوم سال انجام می‌شود.

وی مطرح کرد:  اهدا  100 سری جهیزیه را  تا پایان سال در برنامه داریم که 30 سری آن  در حال تحویل است و به صورت مرحله‌ای تحویل داده می‌شود ارزش هر سری جهیزیه 10 میلیون پانصد تومان است.همچنین 6 نیروگاه خورشیدی را به کسانی که ثبت نام کرده‌اند تحویل داده‌ایم؛ همچنین تسهیلات 6 نیروگاه خورشیدی را در سطح  روستاهای شهرستان داشته‌ایم، حمایت  از صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج نیز از دیگر برنامه‌های ما در روستاها بوده است.

وی افزود:  تفاهم‌نامه ‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث تسهیلات داریم که  به صورت استانی است؛ همچنین تفاهم با اداره منابع طبیعی با هدف بروز حوادث‌ طبیعی و غیره برای کمک رسانی در زمان حادثه با شرکت نیروهای بسیجی جهادگر بوده؛ حمایت از واحدهای صنعتی کوچک در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های ما است که به صورت پشتیبانی و معرفی به بانک‌ها؛ برای دریافت  تسهیلات بوده و 5 واحد تولیدی کوچک معرفی شده‌اند.

حسن آبادی در پایان تصریح کرد: برگزاری 10 جلسه کلاس آموزشی برای کشاورزان در 10 محور از اول سال اجرا شده که به دست بسیج مهندسین کشاورزی صورت گرفته که به صورت پایلوت است و 5 سال است که در حال اجرا است؛کمک به بیماران کرونایی، ساخت مسکن محرومان، حمایت از تولیدی‌های صنعتی کوچک، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، لایروبی قنوات و آبرسانی گوشه‌ای از فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه شهرستان قوچان است.

انتهای پیام/281/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی بیماران کرونایی شهرستان قوچان بسیج سازندگی حسن آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶ هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تا پایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترغیب جوانان به ازدواج است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان