Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر رئیس جمهوری تونس اعلام کرد، وی با یک هیئت دولتی از عربستان دیدار کرده و این هیئت متعهد شده است در میان بحران سیاسی و اقتصادی موجود در تونس، حمایت های لازم را از این کشور به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، دفتر قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد، او در کاخ قرطاج با احمد بن عبدالعزیز قطان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای آفریقا در صدر یک هیئت دولتی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید در این دیدار بار دیگر از حمایت پادشاه و ولیعهد عربستان از تونس در این شرایط سخت سیاسی، اقتصادی و بهداشتی و تمایل آن دو بر گسترش و تحکیم روابط قدردانی کرد.

وی افزود، تونس این حمایت‌های عربستان در این شرایط حساس را فراموش نخواهد کرد و دنبال ارتقای روابط دوجانبه با ریاض است.

قیس سعید درخصوص اقداماتی که اخیرا در دولت اجرایی کرده نیز گفت، هدف از اقدامات استثنائی که اتخاذ شده "حفظ تونس از فروپاشی در سایه بحران بی سابقه موجود و رهایی از گزینه هایی است که بیچارگی و فقر ملت را افزایش داده است و منابع آنها را از بین برده است".

وی تاکید کرد، فرصتی برای بازگشت به عقب وجود ندارد.

قطان نیز در این دیدار اعلام کرد، عربستان خواهان ایستادگی در کنار تونس و فراهم کردن حمایت های لازم از ملت تونس در همه زمینه هاست.

در این دیدار راه های همکاری میان دو کشور در آینده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در بیانیه نهاد ریاست جمهوری تونس به جزئیات کمک هایی که ممکن است عربستان ارائه دهد، اشاره نشده است. ریاض تاکید دارد از تصمیمات قیس سعید که هدف از آنها حفظ کشور است، حمایت می‌کند.

تونس با کسری مالی بی سابقه ای روبروست که سال گذشته به ۱۱.۴ درصد رسید. اقتصاد این کشور نیز در آستانه فروپاشی است و تونس برای پرداخت بدهی‌های خارجی و حقوق صدها کارمند دولتی حداقل به سه میلیارد دلار نیاز دارد.

پیش از این عربستان اعلام کرده بود، یک میلیون دوز واکسن کرونا به تونس خواهد داد و برای ارائه کمک های پزشکی و کپسول اکسیژن به این کشور آفریقایی جهت مقابله با کرونا یک کریدور هوایی ایجاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است