Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:52:15 GMT

برگزاری تجمع رهروان زینبی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۹۰۷۸

برگزاری تجمع رهروان زینبی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری تجمع رهروان زینبی،  همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم در خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام صفری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد، امامزاده غیبی(ع) و حمزه رضا (ع) شیروان و امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین میزبان بانوان عاشورایی بودند، اظهار کرد: تجمع رهروان زینبی ویژه خواهران هر ساله برگزار می‌شود و تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س) و تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، از جمله اهداف این تجمع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش بانوان در تبیین پیام قیام عاشورا، تصریح کرد: بانوان زینبی با حضور در بقاع متبرکه، در عزای شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) گریستند و با ام المصایب، حضرت زینب کبری(س) همنوا شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در ایام محرم یکی از وظایف مهم اوقاف اجرای نیات واقفین است، اضافه کرد: در ایام محرم سال جاری ۵۷۲ بسته غذایی توزیع شد که ۲۰۰ بسته غذایی در بجنورد بود.

صفری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم نیز از محل درآمد موقوفات استان توزیع شده است، تأکید کرد: در قالب طرح«شمیم حسینی» از ۵۲ هیئت مذهبی در استان با اختصاص اعتبار ۱۲۳ میلیون تومانی به هیئت‌ها و ۳۳۰ میلیون تومانی به مساجد، حمایت شده است که بتوانند اقدامات لازم را در راستای کمک به نیازمندان انجام دهند.

وی با تاکید براینکه پس از شیوع کرونا توزیع غذای گرم و بسته‌های غذایی افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: فروشگاه مواد غذایی در امام‌زاده سید عباس(ع) بجنورد احداث شده است که اقلام غذایی را با کمترین هزینه در اختیار هیئت‌ها قرار می‌دهند و به دست نیازمندان می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی محرم ۱۴۰۰ خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود