Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه گزارش نشریه انگلیسی درباره ایجاد مرکز پناهجویان افغانستانی در ترکیه و پاکستان به منظور انتقال به کشورهای ثالث را تکذیب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه ترکیه گزارش رسانه های انگلیسی درباره برنامه ترکیه و پاکستان برای ایجاد مرکز پناهجویان افغانستان را نادرست خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: تاکنون در این خصوص هیچ درخواست رسمی از سوی هیچ کشوری انجام نگرفته است. حتی اگر کشوری نیز این موضوع را از ما بخواهد، پذیرفتن آن ممکن نیست.

در گزارش نشریه (The Mail on Sunday) ذکر شده بود که ترکیه و پاکستان مراکزی را ایجاد خواهند کرد که پناهجویان افغانستانی به آنجا مراجعه کرده و برای رفتن به کشوری ثالث در این دو کشور اقامت خواهند داشت.

این اظهارات از سوی بن والاس وزیر دفاع انگلیس ذکر شده که در آن عنوان شده، برای صدور روادید بعضی از شهروندان افغانستانی زمانی صرف می شود که طرحی تهیه شده مبنی بر اینکه این افراد در کشورهای پاکستان و ترکیه اقامت موقتی داشته باشند. 

دو هفته پیش نیز وزارت خارجه آمریکا برنامه جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن به هزاران افغان، فرصت اسکان به‌عنوان پناهنده در ایالات متحده داده خواهد شد، اما افغان‌های مشمول این برنامه باید خود را به یک کشور ثالث برسانند و در آنجا 12 تا 14 ماه منتظر بمانند تا به درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

«برنامه اولویت دوم» وزارت خارجه آمریکا شامل افغان‌هایی است که واجد شرایط دریافت ویزای ویژه مهاجرت، موسوم به «اس‌آی‌وی» (SIV) از واشنگتن نیستند. ویزای اس‌آی‌وی، مترجمان و سایر افرادی که برای دولت آمریکا کار کرده‌اند و همچنین خانواده‌های آنان را شامل می‌شود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه «واشنگتن با کشورهای همسایه درباره خروج احتمالی مذاکره کرده»، افزود: «مهم است مرزهای پاکستان با افغانستان باز بماند، همچنین ممکن است افرادی از طریق ایران به ترکیه سفر کنند.»

اما انتشار این خبر با واکنش تند آنکارا روبرو شد. مقامات ترکیه از اینکه بدون مشورت این کشور، ترکیه به عنوان ایستگاه ترانزیت رسمی شهروندان افغانستانی انتخاب شده ابراز نارضایتی کرده و یادآور شده بودند که این موضوع را نمی پذیرند.

تصمیم خودخواهانه و خطرناک واشنگتن درباره ترکیه

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان ترکیه اخبار افغانستان ترکیه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید؛ واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

کد خبر: 1229332 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند