Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص وام خرید مسکن، اظهار کرد: سال گذشته وام خرید افزایش یافت و بر اساس شرایط خاص به ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

او ادامه داد: با توجه به تورمی که در کشور داشته‌ایم در حال پیگیری برای افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مجاری قانونی در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم وام را افزایش دهیم که با تورم همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این برنامه طرح دیگری با نام فروش متری آپارتمان تدوین شده است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن از طریق بورس با اوراق سلف موازی فروش متری مسکن را اجرایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

 عرضه ۱۱۰ هزار تن محصول بر روی تابلوی بورس کالا

شایان با یادآوری اینکه مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، اضافه کرد: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در قبال خرید متری مسکن پروژه‌ای وجود دارد؟، گفت: به شرکت‌های زیرمجموعه بانک تکلیف شده پروژه‌های بیشتری را در این زمینه تعریف کنند، ضمن اینکه مردم می‌توانند در بازار سرمایه خرید‌های خود را به فروش برسانند و در بازار آزاد اقدام به خرید خانه کنند.

گفتنی است، مدیرعامل بانک مسکن از نهایی شدن صدور کارت مصالح ساختمانی برای پیشبرد برنامه ساخت یک میلیون مسکن خبر داده و گفته بود: این کارت ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شارژ می‌شود.

شایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین نیاز‌های کنونی مردم معیشت و مسکن است، اظهار کرد: متأسفانه هزینه خانوار‌ها در بخش مسکن خیلی افزایش یافته است. دولت جدید قول ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را داده؛ این برنامه شدنی است. در این راستا بایستی تمام نهاد‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط با اتفاق نظر کنار هم باشند تا این هدف محقق شود.

او با اشاره به قطعی برق و اثر آن در تولید کارخانه‌های سیمان و فولاد، گفت: باید سازوکاری تعریف شود تا این دو نهاده مهم ساختمانی به‌صورت مستقیم از تولید به محل مصرف برسد. با این کار دست واسطه‌ها قطع شده و قیمت مسکن به تعادل می‌رسد. تولید سیمان حدود ۸۰ میلیون تن اگر باشد از این میزان ۶۰ میلیون تن نیاز داخلی است و ۱۷ میلیون تن صادرات شده و مقداری هم باقی می‌ماند.

شایان با اشاره به طرح ملی مسکن، اضافه کرد: تمام زیرساخت‌های این طرح آماده بوده و وزارت راه و شهرسازی زمین‌ها را جانمایی و واگذار کرده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورود خوبی به این برنامه داشته است. ضمن اینکه ستاد اجرایی زحمت زیادی کشیده و پروژه‌ها خوب پیش می‌رود.

مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری اینکه الان سالانه ۲ میلیون مسکن نیاز داریم، گفت: با توجه به عقب‌ماندگی موجود، برنامه رئیسی برای مسکن می‌تواند فاصله بین عرضه و تقاضا را بهبود ببخشد.

شایان همچنین تاکید کرد: کارت مصالح ساختمانی در حال پیگیری است تا بتوانیم بخشی از تسهیلات خُرد و مسکن را در این قالب ارائه دهیم. وقتی این کارت شارژ می‌شود، فقط برای خرید مصالح ساختمان است و سازنده نمی‌تواند آن را جای دیگری خرج کند.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های کارت مصالح ساختمانی مهیا شده است، افزود: بر اساس برنامه، کارت مصالح ساختمانی به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شارژ می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس کالا کارت مصالح ساختمانی مدیرعامل بانک مسکن فروش متری متری مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان