Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کیودو خبرگزاری رسمی ژاپن با اشاره به دیدار موتگی با حجت الاسلام رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران نوشت: رییسی در این دیدار با تاکید بر ضرورت آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در ژاپن، تاخیر در آزادسازی دارایی‌های ایران در بانک‌های ژاپنی را غیرقابل توجیه‌ دانسته است.

گزارش می افزاید: رییس جمهوری ایران همچنین در این دیدار با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه ژاپن برای مقابله با کرونا، ابراز امیدواری کرده است تدوام همکاری های دو کشور در این زمینه به ریشه کنی کرونا در دو کشور و جهان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتگی وزیر خارجه ژاپن هم در این دیدار از حجت الاسلام ابراهیم رییسی، رییس جمهوری جدید ایران خواسته است تا به برجام بازگردد.

کیودو نوشته است: از آنجایی که ژاپن روابط دوستانه ای با ایران دارد و در عین حال متحد ایالات متحده هم هست، انتظار می رود سفر موتگی زمینه را برای ارتقاء گفت و گو بین ایران و غرب هموار کند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار در مورد موضوعات مهم و مورد علاقه دو کشور از جمله مساله بحران افغانستان با یکدیگر رایزنی و گفت و گو کردند.

پایگاه خبری شبکه خبری «ان. اچ.کی» هم در گزارشی نوشته است: وزیر خارجه ژاپن از رئیس جمهوری جدید ایران خواسته است که برای احیای سریعتر توافقنامه هسته ای ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت های جهان (برجام) تلاش های سازنده ای انجام دهد.

این شبکه تلویزیونی ژاپن افزود: موتگی با رئیسی درباره توافق هسته ای گفتگو کرد و از او خواست که به کاهش تنش ها در خاورمیانه و برقراری ثبات کمک کند.

او به رئیسی گفت که ژاپن مایل است روابط دوستانه دیرینه خود با ایران را استوارتر کند. او همچنین تصمیم ژاپن برای افزایش همکاری جهت کمک به ایران برای مقابله با همه گیری کرونا از طریق اقداماتی نظیر تامین واکسن را به اطلاع رئیسی رساند.

موتگی گفت که ایران نقش بسیار حیاتی در کشور همسایه اش افغانستان، دارد.

بر اساس این گزارش، موتگی و رئیسی در مورد همکاری جهت جلوگیری از بی ثباتی بیشتر اوضاع در افغانستان با یکدیگر هم نظر بودند.

بعد از این دیدار، موتگی در گفتگویی آنلاین با خبرنگاران گفت که کشورهایی مانند ایران و ترکیه کانال های ارتباطی متعددی با طالبان دارند.

وزیر خارجه ژاپن که در یک سفر ۱۰ روزه به منطقه خاورمیانه به سر می برد، افزود که با مقامات کشورها به توافق رسیده اند برای رسیدگی به اوضاع بسیار متغیر افغانستان در زمان درست و به شیوه ای مناسب همکاری کنند.

ژاپن تایمز از رسانه های انگلیسی زبان ژاپن در گزارشی به دیدار موتگی و رییس جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. ژاپن تایمز گزارش کرده است رییسی در این دیدار خواستار آزاد شدن هر چه سریعتر دارایی مسدود شده تهران در ژاپن شده است.

گزارش این نشریه میزان دارایی های مسدود شده ایران در ژاپن را سه میلیارد دلار برآورده کرده و نوشته است: ایران نتوانسته است از ده ها میلیارد دلار از دارایی های خود که عمدتا از محل صادرات نفت و گاز بدست آمده و اکنون در بانک های خارجی مسدود است به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه بخش های بانکی و انرژی خود، استفاده کند. این تحریم ها در سال ۲۰۱۸ و پس از خارج شدن واشنگتن از توافق هسته ای تهران با ۶ قدرت جهانی در سال ۲۰۱۵ دوباره اعمال شد.

این تارنمای ژاپنی گزارش کرده است که بهبود روابط با ژاپن برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و هرگونه تأخیر در رفع انسداد دارایی های ایران در بانک های ژاپنی توجیه پذیر نیست.

ژاپن نیوز از دیگر رسانه های انگلیسی زبان ژاپن هم به دیدار موتگی با دیگر مقامات ایران از جمله رییس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر خارجه ایران پرداخته و نوشته است: قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران در این دیدار با یاداوری روابط ۹۰ ساله ایران و ژاپن خواستار واکنش نشان دادن توکیو به تحریم‌های دارویی علیه ایران شده است.

موتگی هم در این دیدار با اشاره به اهدای واکسن کرونا از طرف ژاپن به ایران گفته است، کمک های ژاپن به ایران در شرایط کرونایی، نشان از عمق روابط دوستانه ایران و ژاپن دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی برجام قالیباف سید ابراهیم رییسی ژاپن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام قالیباف مجلس شورای اسلامی برجام قالیباف سید ابراهیم رییسی ژاپن وزیر خارجه ژاپن رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است

 علی باقری این سخنان را در دیدار با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین در حاشیه نشست مسکو بیان کرد.


تشکر چین از اقدامات ایران در حمایت از فلسطین
طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم.
این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی چین است.
در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

دیدار باقری با نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه
معاون سیاسی وزیر امورخارجه همچنین با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه پیش از آن روز پنجشنبه در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه و شمال آفریقا، خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش