Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «تولندی ماکیف» سفیر قرقیزستان در اتریش یادداشت نمایندگی خود در آژانس بین المللی انرژی اتمی را به «رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس مذکور ارائه داد.

این یادداشت در مورد انتصاب سفیر به عنوان نماینده دائم قرقیزستان در آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

ماکیف خاطرنشان کرد: اجرای طرح جامع راهبردی برای احیای اورانیوم‌های دفن شده در «مین کوش»، «مایلو سو» و «شکفتار» برای قرقیزستان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مدیر آژانس برای حمایت از افزایش ظرفیت متخصصان دولتی قرقیزستان در این زمینه که به طور دوره‌ای آموزش می‌بینند و در کنفرانس‌های بین المللی از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی شرکت می‌کنند، تشکر کرد. 

گروسی بیان کرد که قرقیزستان شریک مهمی برای آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی اطمینان داد: این سازمان به رغم پیچیدگی و جدیت به اجرای عملی برنامه استراتژیک احیا و بازسازی اورانیوم دفن شده، ادامه خواهد داد.

قرقیزستان در چهل و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2003 عضو این سازمان در آمد.

در سال 2018  در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، دو طرف سند همکاری امضا کردند.

موضوع اصلی این همکاری فنی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و قرقیزستان در جهت تقویت تشعشعات و ایمنی هسته‌ای برای سال‌های 2018 تا 2023 تعیین شد.

یکی از اجزای این کمک فنی برای بهبود کیفیت خدمات پزشکی هسته‌ای برای مردم است که یکی از وظایف اولویت‌دار دولت قرقیزستان در زمینه مبارزه با سرطان است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین سال گذشته در مبارزه با کرونا به قرقیزستان کمک کرد.

این آژانس کیت‌های تشخیصی برای آزمایشات پی سی آر ، مواد مصرفی، آغازگرها و کاوشگرها را برای تشخیص سریع کووید 19 به قرقیزستان ارائه کرد.

مبلغ کل کمک‌های بشردوستانه سازمان 64 هزار یورو برآورد شده است. این تجهیزات به آزمایشگاه مولکولی ژنتیک گروه پیشگیری از بیماری‌ها و نظارت بهداشتی و اپیدمیولوژیک منتقل شد.

خاطر نشان می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 1957 تأسیس شد. این سازمان بین المللی پیشرو در زمینه همکاری‌های علمی و فنی در زمینه هسته‌ای در جهان فعال است. هدف از فعالیت‌های آن استفاده ایمن و صلح آمیز از علم و فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز، کمک به حفظ صلح و امنیت بین المللی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟