Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فوق تخصص ریه گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در راس آن استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کروناست.

دکتر علیرضا جعفری نژاد با بیان اینکه یک پزشک وظیفه علمی و اخلاقی خود می داند تا در حد توان نسبت به جامعه تعهد داشته باشد، اظهار کرد: دوران کرونا دوران بسیار سختی است که قابل مقایسه با دوران طبابتم قبل از کرونا نیست و لذا کادر درمان این شرایط سخت را تجربه می کند و از اسفند ۹۸ تحت فشار شدیدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کرونا را یک ویروس جدید و نوظهور دانست که در حال حاضر قابل کنترل نیست و افزود: این بیماری علاوه بر سختی های پزشکی، بار عظیم روحی و روانی را بر پزشکان تحمیل کرده است، زیرا با جان انسان ها سر و کار داریم.

این فوق تخصصه ریه، با بیان اینکه کرونا هر روز شکل عوض می کند و عوارض آن پیچیده و گسترده است و هنوز درمان خاصی ندارد، عنوان کرد: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا به این ویروس مبتلا شدم و دو هفته درگیر بودم که ساعات سختی بر من گذشت و لذا اکنون شرایط مبتلایان را درک می کنم.

جعفری نژاد، از مردم خواست کرونا را جدی بگیرند و اضافه کرد: کسی که به کرونا مبتلا می شود آینده مشخصی ندارد و می تواند خوب یا ناگوار به پایان برسد لذا باورهایی همچون «من کرونا نمی گیریم»، «من سیستم ایمنی قوی دارم» و... بی معنی است و علم پزشکی چنین باورهایی را تایید نمی کند و زمانی که با این ویروس درگیر می شویم به بدی و خطرناکی آن پی می بریم.

وی بسیاری از افراد را ناقل بدون علامت دانست و گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در راس آن استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کروناست.

این فوق تخصص ریه، با بیان اینکه واکسیناسیون همگانی نیز می تواند در جامعه ایمنی نسبی ایجاد کند، متذکر شد: دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا شاهد اثرگذاری خواهیم بود؛ البته واکسینه شدن به معنی عدم ابتلا به کرونا نیست و شدت بیماری و خطر مرگ را از بین می برد.

جعفری نژاد، تزریق واکسن را موجب انتقال ویروس ندانست و ادامه داد: افرادی که بعد از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شده اند، از افراد دیگر ویروس را گرفته اند که همپوشانی با واکسن داشته است لذا در مراکز واکسیناسیون از ازدحام بپرهیزید.

وی همچنین بر تزریق واکسن تاکید کرد و افزود: همه واکسن ها خوب هستند و از تزریق واکسن امتناع نکنید، زیرا مردم تمام دنیا در حال واکسیناسیون هستند و زمانی که همگانی شود، به ایمنی خواهیم رسید؛ البته بعد از واکسن هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

این پزشک بخش کرونا، به مردم توصیه کرد در دسترس ترین واکسن را دریافت کنند و یادآور شد: در شرایطی هستیم که خودمان باید از خودمان مراقبت کنیم و ماسک زدن را در اولویت قرار دهیم و تمام مدت ماسک به صورت داشته باشیم.

وی ماسک زدن را نشانه شخصیت دانست، زیرا جلوی بیمار شدن دیگران را می گیرد و خاطرنشان کرد: قلبم به درد می آید وقتی می بینم که افرادی بدون ماسک در محافل عمومی تردد می کنند، در حالی که کادر درمان روزهای سختی را در مواجه با بیماران کرونایی می گذارنند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!