Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:57:19 GMT

ضرورت تشکیل شورای عالی سینما در دولت جدید

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۴۲۱۳

ضرورت تشکیل شورای عالی سینما در دولت جدید

سیدضیاء هاشمی، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره وضعیت سینما، اظهار داشت: دولت پیشین می‌توانست با تعطیلی جشنواره‌های بودجه‌خوار، بودجه آنها را صرف پرداخت هزینه تولید فیلم‌های بخش خصوصی کند یا واریز وجه به هنرکارت اهالی سینما را به طور مداوم انجام دهد که متأسفانه در هیچ‌کدام این موارد اتفاق مناسبی نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته سینمای ایران مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد و نتوانست در یک وضعیت پایدار روند رو به رشدی را طی کند، افزود: برخی، کش‌وقوس‌های مدیریتی را عامل این امر می‌دانستند و برخی دیگر اشتباه در تفویض وظایف. در این بین اما سؤال اساسی این است که آیا اساساً سینما در آن حدی که باید، مورد توجه مسئولان و دولت‌ قرار داشت یا خیر؟

تهیه‌کننده فیلم سینمایی موافقت اصولی، ادامه داد: هنوز درمان قطعی برای کرونا پیدا نشده و با توجه به جهش‌های مکرر ویروس چینی ممکن است در آینده نزدیک حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا نیز جوابگو نباشند؛ بنابراین، در شرایط فعلی حرف از بازگشایی سینما و آشتی مردم با سینما بیشتر یک شوخی است.

هاشمی گفت: به نظرم با توجه به آسیب‌پذیری سینما در برابر بیماری‌های از این دست، بهتر است تمرکز بر همه‌گیر شدن پلتفرم‌های آنلاین و سوق دادن تولیدات به سوی آنها باشد که هم برای اهالی سینما اشتغال ایجاد می‌کند و هم برای نمایش آثار نیازی به حضور در سینما نیست.

وی با تاکید بر اینکه تنوع اکران و نمایش فیلم‌های خارجی روز در دوران پساکرونا می‌تواند فضا را در سینمای ایران رقابتی کند، افزود: همین امر باعث می‌شود فیلمسازان ایرانی برای جذب مخاطب کیفیت آثار خود را بالا ببرند و دیگر شاهد کپی‌برداری‌های نازل از آثار هندی، ترکی یا حتی فیلمفارسی‌های قبل از انقلاب نباشیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی اعتراض، تاکید کرد: دولت آینده در گام اول باید شورای عالی سینما و نمایش خانگی را تشکیل دهد و وظایفی که به غلط به ساترا محول شده را به این شورا واگذار کند.

هاشمی افزود: این شورا باید متشکل از سینماگران باتجربه و کارشناسان خبره باشد تا بتواند در اتخاذ سیاست‌های اصولی و راهبردی دولت در ریل‌گذاری جدید و صحیح سینما و نمایش خانگی نقش موثری را ایفا کند.

این تهیه‌کننده سینما درباره رویکرد دولت آینده در دیپلماسی فرهنگی، گفت: بدون تقویت زیرساخت‌های سینما و نمایش خانگی، رفع محدودیت‌های عقیدتی تحمیل‌شده بر آنها و تولید آثاری که برای مخاطب جهانی جذابیت داشته باشند حرف از حضور بین‌المللی صرفاً یک شوخی است.

برچسب‌ها سینمای ایران تهیه کننده سیدضیا هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران تهیه کننده سیدضیا هاشمی سینمای ایران تهیه کننده سیدضیا هاشمی تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت